י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: ניסיתי לכנס ה'מועצת' ולא הצלחתי

"פעלתי רבות לפני כמה שנים לכינוסה מחדש של 'מועצת גדולי התורה', ולצערי לא עלתה בידי" • על הפילוגים ב'יהדות התורה': "עכשיו הזמן להתכנס ולהתאחד"

דרושה אחדות. האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין
דרושה אחדות. האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין



האדמו"ר מויז'ניץ יצא אתמול בקריאה נרגשת לאחדות השורות ב'יהדות התורה'.

את הדברים אמר האדמו"ר לראשי תנועת אגודת ישראל באמריקה, שביקרו באכסנייתו בשכונת בורו-פארק שבברוקלין, שם שוהה האדמו"ר בימים אלו, לרגל עריכת המגביות לטובת מוסדותיו. האדמו"ר התעניין בפעילותיהם השונות למען יהדות ארה"ב וחיזק את ידם במאבק לקיום מצות ברית מילה כהלכתה.

בין הדברים דיבר האדמו"ר, בכאב רב, על הפילוגים ב'יהדות התורה' בארץ ישראל, הגורמים לפגיעה בתנועה ובייעודה, וכך אמר: "'אגודה' (-כך מכנה האדמו"ר את יהדות התורה) אינה ככל המפלגות. 'אגודה' נוסדה על ידי מצוקי ארץ מתוך מטרה אחת - והיא הרבות כבוד שמים!

"יש לנו, בארץ-ישראל, מה לקנא בתנועת אגודת ישראל באמריקה, הפועלת מתוך הייעוד של 'ויעשו כולם אגודה אחת' באחדות הלבבות והשורות. אבי הקדוש (-בעל הישועות משה') זי"ע וזקני הקדוש (- בעל ה'אמרי חיים') זי"ע, וכל צדיקי הדורות ההם, מסרו את נפשם בשביל ה'אגודה'. הלוואי והיינו יכולים להעתיק את סוד הצלחתה של אגודת ישראל באמריקה שהיא מכח האחדות - לארץ הקודש, ולחזק את כוחנו בבחירות הקרובות".

האדמו"ר התייחס גם 'למועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ואמר: "בעקבות הקמתה של ה'אגודה' הוקמה 'מועצת גדולי התורה' שתפתור את כל השאלות העומדות על הפרק ומונחות לפתחה של אגודת ישראל, מתוך אחדות הדעות, פעלתי רבות לפני כמה שנים לכינוסה מחדש של 'מועצת גדולי התורה', שעצם כינוסה תאחד את החרדים ויראים לדבר ה' הסרים לדעת תורה, ולצערי לא עלתה בידי. עכשיו הזמן להתכנס ולהתאחד - אגודה אחת".

משלחת ראשי ורבני תנועת אגודת ישראל בארה"ב שהורכבה מרבני בתי הכנסיות של אגודת ישראל וראשי התנועה.
ויז'ניץ אגודת ישראל מועצת גדולי התורה יהדות התורה אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד