י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הרבנים בכנס: "אין מקום לפשרות ברוחניות"

רבנים, אישי ציבור ואלפי מתנדבים, גדשו את כינוס ארגוני ההצלה נגד מד"א. הרבנים הובילו קו תקיף, גפני גרף תשואות מהקהל כשהכריז על מלחמה, וליצמן שלח מכתב עם קו פשרני • גלריית ענק ייחודית

הגראי"ל שטיינמן והגר"נ קרליץ בכנס. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן והגר"נ קרליץ בכנס. צילום: יעקב נחומי

עוד כתבות בנושא:
יאללה, מלחמה! • גלריית ענק מהכנס
ליצמן להגרי"ש: אשמור על ארגוני ההצלה
הגרי"ש: תחרות במד"א, אם ימשיכו להתנכל
מי ישמור על השומרים?




סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הנמצא בכנס הבריאות בים המלח, שיגר מכתב חיזוק מיוחד לאלפי המשתתפים בכנס למען מתנדבי ארגוני ההצלה שהתקיים בפתח תקווה.

המכתב הפושר ששלח ליצמן בא להבהיר למתנדבים, שנטית ליבו היא להגיע לפתרון מוסכם, ואין לו כוונה לבוא לעזרתם בפתיחת ארגון חדש. ליצמן מרגיש שפתיחת ארגון מד"א חרדי קטן – הוא אסון.

בחדרים סגורים אומר ליצמן, כי אין הגיון שייתן יד להקמת ארגון חדש. בדיוק כמו שלא יקום משרד ביטחון לציבור החרדי, כך אין עניין שיקום ארגון הצלה חרדי בלבד. ליצמן מתכונן לפעול על מנת להגיע להסדר בין הארגונים, ולהביא סוף לסכסוך ההרסני.

שהייתו בים המלח באה להבהיר לארגונים, באיזה צד הוא נמצא. ליצמן אומר ללא קול: אני לא רוצה להשתתף בכנס שמטרתו התנגחות במד"א. אני רוצה לשבת ליד שולחן ולסגור את הדברים בשקט. מי שרוצה מלחמה - לא ימצא אותי כפרטנר. את הדברים הללו העביר ליצמן גם לגדולי ישראל.

מכתבו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמןצילום: מכתבו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
מכתבו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

במכתבו, שהוקרא בכנס, מציין סגן השר את השמחה שהוא חש על "היכולת לבוא ולפתור מספר בעיות שהתעוררו לאחרונה ושמקשות על פעילות המתנדבים ובעז"ה אעשה הכל בכדי להביא לפתרון מהיר ומוסכם על כל הצדדים והפלגים".

כן מציין ליצמן במכתבו את דבקותו בעקרון "שהנחו אותי גדולי ישראל שליט"א שיש לשמור מכל משמר שההתנדבות הברוכה הזו תישאר במתכונתה העקרונית המונחים ע"י גדולי ישראל ושעקרונותיה מושתתים על טהרת הקודש והיהדות".

בהמשך דבריו אומר ליצמן ש"לשם שימור צורת ההתנדבות הזו אני מתעתד להיכנס לעובי הקורה ולנסות לפתור את כל הבעיות שישנן". בסיום מברך סגן שר הבריאות את המתנדבים בברכת "עלו והצליחו וקדשו שם שמיים והיה זה שכרכם בכל עמלכם".

לעומתו, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הרשה לעצמו להיות תוקפני יותר. הוא הרי לא אחראי על הארגונים. בכנס אמר גפני: "זאת מלחמת קודש, מלחמה על כל הקופה. אגיש הצעת חוק לתת למגישי העזרה ראשונה לפעול גם לא במסגרת מד"א, כמו בכל העולם. אנו קוראים למד"א לשלום, אך לא נוותר על דבר מעקרונותינו".

הגישה של יו"ר ועדת הכספים היא הגישה של מנהלי הארגונים. מלחמה על כל הקופה. גישה של פעם אחת ולתמיד צריך להראות להם. גדולי ישראל שהגיעו לכנס הובילו אף הם גישה תקיפה.

הגר"י סילמן, אמר בדבריו:"הגענו לגיל בר מצווה, אנחנו לא זקוקים לאפוטרופוס - דוחפים אותנו בידיים לעצמאות".

הגראי"ל שטינמן אמר בכנס: "אסור להציל את הגוף על חשבון הפסד נשמתו של המציל", וחתר לכך שאם לא יגיעו להסדר, יש להיפרד מארגון מד"א.

הגר"ע אוירבעך, מרבני הארגון, הוביל את הקו התקיף ואמר: "אסור להצטרף לארגון מד"א! שרבים חללים הפילה. יש להלחם בגזירה החדשה ולעמוד איתן בהוראות הרבנים שליט"א".

בכנס השתתפו, כאמור, אלפי מתנדבים, שהאזינו לדברים, והחליטו שכנסי חיזוק יערכו באופן קבוע למתנדבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד