כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בגלל 'סנדי': ביצוע חוק ה'מציצה בפה' נדחה

תושביה החרדים של ניו יורק קיבלו עיכוב ביצוע לחוק הפוגע ב'מציצה בפה' בברית, עד לקיום דיון בבית המשפט • אלא שהדיון בנושא נדחה בגלל הסופה בכמה חודשים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

סופת ההוריקן 'סנדי' ששטפה את חופיה המזרחיים של ארה"ב, הותירה אחריה הרס וחורבן. אך מסתבר שניתן גם למצוא נקודת אור: דחייתו של 'חוק בלומברג' - החוק הפוגע במנהג ה'מציצה בפה' הנהוג בטקס ברית מילה, אשר היה אמור להיכנס לתוקף ונדחה שוב.

החוק אושר במועצת עיריית ניו-יורק, בניצוחו של ראש העיר היהודי מייקל בלומברג. לפי החוק, כל הורה יאלץ לחתום לפני קיום ברית המילה על מסמך המאשר שהוא מודע לכל הסכנות הכרוכות בביצוע מציצה בפה, ונוטל על עצמו את האחריות לכך.

החוק עורר זעם רב בציבור החרדי, שראה בו ניסיון תקדימי להתערב בתכני דת באמצעות חקיקה. נציגי ארגונים חרדיים הגישו לבית המשפט עתירה נגד ראש העיר, ודרישה לעכב את כניסת החוק לתוקף.

כתוצאה מכך הורה בית המשפט לעצור את יישום החוק העירוני, וקבע דיון בנושא, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא ביום רביעי. אלא שאתמול נודע, כי הדיון נדחה בכמה חודשים, בשל התקלות והעיכובים שנגרמו כתוצאה מההוריקן. וכך, לעת עתה, מעוכב ביצוע החוק בחודשים נוספים.
בלומברג מילה חוק בית משפט מציצה בפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד