י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשד: נציג הגבייה דרש 'אגרת מאמץ' מהחייבים

נציג חברת גביית כספים נעצר לאחר שתועד כשהוא דורש מהחייבים מאות שקלים נוספים מאחר ו"התאמץ להגיע אליהם" • החשוד היה גובה בטייבה, טירה וקלאנסווה

חשד: נציג הגבייה דרש 'אגרת מאמץ' מהחייבים
משטרת ישראל

בלשים מתחנת המשטרה בטייבה הופתעו לגלות, כי נציג חברת גביית כספים, אשר מגיע לעיר לגבות חובות בגין דוחות חנייה, היה נוהג לבקש מהחייבים סכומים נוספים בגובה מאות שקלים כ'אגרת מאמץ' - שכן התאמץ להגיע למקום מגוריהם ועליהם לשלם לו על כך. את תשלום ה'אגרה' התעקש לקבל במזומן ולהכניס לכיסו.

מזה שנים מגיעים פעמיים בשבוע נציגים מחברות גבייה לערים טייבה, טירה וקלנסוואה לגבות חובות בגין דוחות חנייה, כשהם מלווים בשני שוטרים בתפקיד. בתחילת השבוע התחלפה חברת הגבייה בערים, ובתחנת המשטרה התייצב גובה חדש אשר התלווה אל שני השוטרים - המכירים זה ומכבר את הליך עבודת הגבייה.

במהלך היום, הבחינו השוטרים כי הגובה מצליח לגבות מספר רב של קנסות ובסכומים של אלפי שקלים, מה שעורר את חשדם.

השוטרים הבחינו כי לאחר גביית החוב נגבה מהחייבים סכום נוסף, תמיד במזומן, וללא הוצאת חשבונית. כשנשאל, טען הגובה כי מדובר באגרת מאמץ, על המאמץ שלו להגיע אל בתי החייבים. הבוקר חברו אליו במקום השוטרים שני בלשים, שתיעדו את יום הגבייה.

גם הפעם נציג החברה לא שכח לבקש מכל חייב 'אגרת מאמץ'. בכמה מקרים אף סרב לקבל המחאה, אולם לא התנגד לקבל גם כסף זר. כשהגיעו השלושה לתחנה פנו השוטרים לנציג החברה והודיעו לו שהוא מעוכב בחשד לקבלת דבר במרמה וסכומי הכסף שהיו ברשתו נתפסו. החשוד נלקח לחקירה וכעת בודקים במשטרה במשך כמה זמן נהג לגבות את 'אגרת המאמץ' ולאן הועבר הכסף.
גבייה משטרה דוחות חנייה דמי מאמץ אלפי שקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד