כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפגנה סוערת במתחם 'קרסו': ארבעה מפגינים נעצרו

הכירו את מתחם הקברים וההפגנות החדש: קריית הממשלה הנבנית בבאר שבע על ידי חברת 'קרסו' • למרות הכשר ה'אגודה', ב'אתרא קדישא' יצאו למסע מחאה שהסתיים במעצרים

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

עשרות מפגינים, רובם מזוהים עם ארגון 'אתרא קדישא', יצאו היום (ה) להפגין במתחם בו נבנית קריית הממשלה בבאר שבע על ידי חברת 'קרסו', זאת בטענה לחילולי קברים המתבצעים במהלך העבודות בשטח.

המפגינים ניסו למנוע את המשך העבודות בשטח הבנייה, ובשל כך הוזמנה משטרת באר שבע לאתר. השוטרים ניסו להחזיר את השקט למתחם – ופיזרו את המפגינים. חלק מהמפגינים סירבו להתפזר, וארבעה מהם נעצרו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר פעיל בהפגנה, כי במשטרה ניסו להתגרות בהם בכוח. "כשמדובר במפגינים חרדים, כמו במקרה הזה, המשטרה שלחה נשים בתפקיד כדי לעורר מהומה מולנו", הוא מאשים.

בעקבות טענה זו, אומר גורם במשטרה כי בכל משמרת במשטרה יש גברים ונשים. ברגע אירוע המצריך את התערבות המשטרה, נשלחים למקום הניידות הפנויות, ללא סינון מיוחד. בשטח ההפגנה בהחלט היו גם שוטרים, כך שטענת המפגינים משוללת יסוד.

דוברת משטרת מרחב הנגב, רב פקד נאווה טאבו מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי ארבעת המפגינים שנעצרו יובאו מחר להארכת מעצרם. אחד מהם חשוד בתקיפת פקחית עירייה, אדם נוסף חשוד בכניסה לבורות העבודה, סיכון חייו והפרעה, שניים נוספי חשודים בהתלהמות וגרימת פרובוקציה והפרת סדר חמורה.

מן הראוי לציין, כי ב'אגודה למניעת חילולי קברים' פנו בעבר לחברת 'קרסו' בטענה כי יש חשש לחילולי קברים בשטח. בבדיקה במקום התגלה כי אכן ישנם קברים באתר. בעקבות כך, שינתה החברה חלק מתוכניות הבנייה, והסכימה לקבל את הוראותיהם של אנשי האגודה, שטענו כי הם כפופים לרבנים. מנגד, ב'אתרא קדישא' סוברים אחרת וטוענים לחילול קברים בשטח הבנייה.
קרסו קברים אתרא קדישא מפגינים מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד