כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנהרת תופת התפוצצה בגבול הרצועה

מנהרת תופת התפוצצה על גבול הרצועה • אחד הג'יפים בנקודה עף כתוצאה מההדף ונגרם לו נזק • בנס לא היו נפגעים בנפש: חייל נפגע באורח קל מאוד ולא נזקק לפינוי

פיצוץ. צילום אילוסטרציה
פיצוץ. צילום אילוסטרציה

מנהרת תופת התפוצצה הערב (חמישי) במהלך פעילות יזומה של כוח צה"ל בדרום הרצועה לאיתור מטעני חבלה - אין נפגעים לכוחותינו.

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, סיפר כי בשבועיים האחרונים אירעו באזור דרום הרצועה מספר אירועים - מטען לעבר נגמחון, פציעת המ"פ ומטען נוסף לפני יומיים. בעקבות כך החליט מפקד האוגדה החדש לפעול בצורה יזומה מערבית לגדר.

כוח הנדסה שפעל במקום איתר מספר מטעני חבלה. עם סיום הפעילות, בזמן פעולות לתיקון הגדר, אירע פיצוץ של מנהרת תופת מתחת לציר הוברס. מדובר בפיצוץ גדול מאוד שחשף מנהרה בעומק של ארבעה מטרים וברוחב של כארבעה מטרים. כלי רכב צה"לי ריק שהיה במרחק משם הועף באוויר מעוצמת הפיצוץ וניזוק. חייל נפגע באורח קל מאוד ולא נזקק לפינוי לבית החולים.

דובר צה"ל העריך כי "אנחנו מבינים כי מדובר במנהרת תופת או מנהרה שתוכננה לדברים אחרים כיוון שהיה פער זמנים בין הפיצוץ לנטרול. מדובר במנהרה מאוד גדולה, שלא חווינו לאחרונה. מפקד האוגדה היה בגזרת האירוע". הפעילות הייתה בהנחיית מאו"ג עזה הנכנס, מיקי אדלשטיין.

מחר בבוקר ימשכו הסריקות ותתקיים הערכת מצב בראשות מפקד פיקוד הדרום, האלוף טל רוסו.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הלילה כי ישראל רואה בחומרה את פיצוץ מנהרת התופת בגבול רצועת עזה, דרומית לכיסופים. שר הביטחון ברק אמר כי ישראל רואה בחמאס את האחראי למעשה ותבחן איך ומתי להגיב.
מנהרה תופת עזה צהל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד