ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צפו בתיעוד המפתיע: מי חילל את מתקני הציון בבעלזא?

באי ציון האדמו"רים בעיירה בעלזא גילו שהאתר ומתקניו נפגעו ממעשי וונדליזם • מצלמות האבטחה הדהימו: הפוגעים הם צעירים חרדים • "קשה להאמין שאלו לא מעשי גויים אנטישמים"

מתוך מצלמת האבטחה
מתוך מצלמת האבטחה

חסידי בעלזא שהגיעו בימים האחרונים לעיירה בעלזא שבאוקראינה, נדהמו לדלות כי נערכו מעשי וונזדליזם בציון ובמבנה הכנסת האורחים והישיבה בעיר.

שלשום (ד) חל יומא דהילולא של מהרי"ד מבעלזא, וקבוצה של חסידי בעלז בראשות בן האדמו"ר הרה"צ הרב אהרן מרדכי רוקח, יצאו לערוך את הייארצייט בציון הקדוש,

תיעוד: בחזרה לשטעטעלע בעלז, עם מאתיים תורמים
האדמו"ר מבעלזא בעליה לציון אביו בטבריה

לפני כעשור הוקם מבנה הכנסת אורחים מפואר בעיירה בעלזא המתוחזק בכל ימות השנה לתועלת העולם לציון וקברי הצדיקים באיזור.

כדי לקדם את פני הבאים אל הציון, הגיע למקום הרב מרדכי קליין מנהל הבניין, כדי להכין את המקום לקראת יומא ההילולא, לתדהמתו הוא גילה כי בוצע מעשה וונדליזם ונגרם נזק של אלפי דולרים.

מי גרם לנזק?

שבוע שעבר, בערב שבת התקבלה שיחת טלפון אצל אחראי הכנסת האורחים. על הקו היו מספר צעירים חרדים שסיפרו כי היו בדרכם לליזענסק, אך נתקעו בדרכם. הם ביקשו לשהות במהלך השבת בהכנסת אורחים, ובקשתם נענתה.

אך כפי שמתברר, הצעירים זרעו הרס רב: לבור המקווה הושלכו מגבות, כלי מיטה, כריות, שמיכות וכסאות. חלק גדול מהמקלחות נשברו ונגרם נזק למחיצות.

מדבקות "נ נח נחמ נחמן מאומן" הודבקו בכל מקום, כולל על תיבת הקוויטלך ומתקן הנרות בתוך הציון. הללו גם שרטו את המתקנים בסכין חדה כדי להקשות על הסרת המדבקות.

בקבוקי שתייה ובירה נופצו בכל מקום וכמויות אדירות של שאריות פיצוחים פוזרו.

חמור מכל: הגז במטבח הובער ונותר פועל גם לאחר שהללו עזבו את המקום, מה שהיה יכול להסתיים בפיצוץ המבנה ובאסון. חלק מהדברים תועדו במצלמות האבטחה שבמקום.



קליין הזמין מספר פועלים מקומיים עוד במהלך הלילה, והם החלו בניקוי המקום ותיקון הנזקים הרבים, במשך יממה רצופה עבדו הפועלים קשה, וכשהגיעו ראשוני החסידים לעיירה, המקום חזר לקדמותו, אך עדיין נותרו נזקים שנגרמו למתקנים ולתשתיות.

קליין אומר בכאב ל'בחדרי חרדים': "מערך ההכנסת אורחים פועל זה כעשור לטובת באי הציון והאיזור. ליבי עדיין מסרב להאמין כי יהודים שהגיעו להכנסת אורחים גרמו לוונדליזם. לולי המצלמות שתיעדו חלק ממעשיהם, לא היינו מאמינים כי אלו בוצעו על ידי יהודים ולא גויים אנטישמים"

הצעירים הבחינו כי כי במטבח ובבית המדרש ובמעברים מותקנות מצלמות, ולכן לא גרמו שם נזק. במצלמה של המטבח המוצגת כאן בכתבה, ניתן לראות כי הם מצביעים על המצלמה ומסמנים שהיא אינה מתעדת את מעשי הוונדליזם.

לפי בקשת הנהלת המקום, אנו מפרסמים את את ההקלטה. "אני מבקש מגולשי 'בחדרי חרדים', אומר הרב קליין, "שמי מהם המזהה את הצעירים, יפנה אלי כדי שאוכל לאתר את הצעירים ןלהעמידם על חומרת מעשיהם".

זיהיתם? פנו ל: [email protected]











בעלזא וונדליזם אוקראינה ננחנחים ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד