י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שבת חיי שרה: אלפי אורחים ישבתו ליד מערת המכפלה

אלפי אורחים, מכל רחבי הארץ, צפויים להגיע השבת, כמידי שנה, ליישוב היהודי בחברון לרגל פרשת חיי שרה • כוחות צבא ומשטרה מתוגברים מאבטחים

מערת המכפלה. צילום: יעקב נחומי
מערת המכפלה. צילום: יעקב נחומי

אלפי אורחים, מכל רחבי הארץ, צפויים להגיע השבת, כמידי שנה, ליישוב היהודי בחברון לרגל פרשת חיי שרה, בה מתוארת רכישת מערת המכפלה על-ידי אברהם אבינו.

כוחות צבא ומשטרה מתוגברים מאבטחים את ההמונים, ובצה"ל נערכים על מנת לשמור על הסדר באזור חברון ובעיקר סביב מערת המכפלה.

לקראת השבת צפויים להגיע גם חברי כנסת ומועמדים המתמודדים בפריימריס במפלגות השונות בהם השרים גלעד ארדן וגדעון סער, והח"כים זאב אלקין, אורי אריאל ומיכאל בן ארי.

ההכנות לשבת נמשכות מזה מספר שבועות. נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, אומר: "על העולם לדעת שהשורשים היהודים החלו כאן, בעיר האבות, כשאברהם קנה את האדמה הזאת לפני 4,000 שנה".

התוך כך, אמש ביקר יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בבית השלום (הבית החום) בחברון. יו"ר הכנסת פגש את ראשי העמותה המיישבת ושמע מהם על מצבו המשפטי הנוכחי של הבית. כזכור, פסק בית המשפט המחוזי בירושלים, כי על המדינה להחזיר את הבית, שפונה בדצמבר 2008, לידי רוכשיו היהודים, וקבע כי רכישתו מידי בעליו הייתה כשרה וחוקית.

למרות הסיכויים הנמוכים בחרו המוכרים להגיש ערעור בנושא לבית המשפט העליון. התושבים היהודים אמרו לריבלין כי מאז הגשת הערעור לבית המשפט העליון, שר הביטחון נמנע מהוצאת 'היתר עיסקה' ובולם אישור התיישבות יהודית במקום, וכך נמשך עיכוב מגורי התושבים במקום.

לדברי ריבלין, "אין לעכב את הליכי השבת הבית לאורך זמן. על בית המשפט העליון לזרז את הדיון בערעור ולא להשהות עוד את מגורי התושבים, הממתינים כבר למעלה מארבע שנים למיצוי ההליך המשפטי, ולכניסה לביתם שנקנה בכסף מלא ובאופן כשר.

"אם הדיון בערעור יתעכב עוד על שר הביטחון לאפשר הוצאת 'היתר עיסקה' לאחר פרק זמן סביר מאז הגשת הערעור וזאת בכדי למנוע את המשך עגמת הנפש של התושבים החוקיים הממתינים זמן רב למימוש העיסקא ולמגורים במקום".

בהמשך סיורו של יו"ר הכנסת הוא ביקר בשכונת תל רומידה ופתח מופע של התזמורת האנדלוסית בהיכל התרבות בקריית ארבע.
חברון מערת המכפלה חיי שרה אורחים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד