ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ארבעה חיילי צה"ל נפגעו מטיל ברצועת עזה

ג'יפ סיור של צה"ל שנע על גדר המערכת מזרחית לעזה, נפגע מטיל נגד טנקים - ועלה באש • ארבעה חיילים נפגעו, אחד במצב קשה מאוד • חילופי אש כבדים

הפצצה בעזה. צילום: דו"צ
הפצצה בעזה. צילום: דו"צ

טיל נגד טנקים נורה הערב (שבת) לעבר כוח צה"ל שהיה במהלך סיור שגרתי סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. כתוצאה מהירי נפצעו ארבעה חיילי צה"ל.

שני פצועים פונו במסוק לבית החולים סורוקה אחד במצב קשה מאוד, והשני במצב בינוני. שני חיילים אחרים - במצב קל עד בינוני - פונו אל בית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי, השיבו כוחות צה"ל באש ותקפו קרקעית יעדים במרחב רצועת עזה. מצה"ל נמסר: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות פלסטינים מדווחים, כי הטיל נורה לעבר ג'יפ סיור שנע על גדר המערכת מזרחית לשכונת זייתון שבעזה. הג'יפ עלה באש. לפי הפלטינים, בתגובה לירי הטיל, תקף צה"ל את שכונת זייתון שברצועה, שם - כך על פי הדיווח - נהרג אדם אחד וכ-10 נפצעו.

מעט מאוחר יותר דיווחו הפלסטינים על תקיפה נוספת: הפעם בשכונת סג'עייה בעזה. הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים ו-30 פצועים. מקורות פלסטיניים דיווחו על תקיפה נוספת של צה"ל לעבר רכב שנע סמוך לחאן יונס שברצועה.

לפי ההערכה, הירי בוצע בעקבות כניסת כוחות צה"ל ביום חמישי לשטח שממערב לגדר המערכת כדי לחשוף צמחייה ולאתר מטעני חבלה.

ביום חמישי האחרון התפוצצה מנהרת תופת במהלך פעילות יזומה של כוח צה"ל בדרום הרצועה לאיתור מטעני חבלה. הפעילות היזומה במקום התרחשה בעקבות עלייה במספר אירועי הטרור באזור דרום רצועת עזה בשבועיים האחרונים. כוח הנדסה שפעל במקום איתר מספר מטעני חבלה. עם סיום הפעילות, בזמן פעולות לתיקון הגדר, אירע פיצוץ של מנהרת תופת, מתחת לציר הוברס. מדובר בפיצוץ גדול מאוד, שחשף מנהרה בעומק של ארבעה מטרים וברוחב של כארבעה מטרים. כלי רכב צה"לי ריק שהיה במרחק משם הועף באוויר מעוצמת הפיצוץ וניזוק.

גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית בעזה, קיבלו את האחריות לירי טיל הנ"ט לעבר ג'יפ של צה"ל. גורמים בחמאס טוענים, כי כוחות צה"ל הפרו את הסטטוס קוו בכך שחצו את קו 300 המטרים מגדר המערכת המוגדרים כ"פרמטר ביטחוני", ונכנסו לשטח בשליטה ביטחונית פלסטינית. בצה"ל התעקשו כי הפעילות נעשתה בטווח המותר לפעולה.

יחיא מוסא, חבר פרלמנט מטעם חמאס בעזה, אמר: "ההתנגדות הפלסטינית הפכה לחזקה יותר מאי פעם וכי היא יכולה להגן על תושבי הרצועה ולבלום כל תוקפנות. ידה של ההתנגדות יכולה להגן בצורה מוחלטת על העם הפלסטיני ולהגיב על פשעי ישראל".

בשבועיים האחרונים הופעלו מטעני חבלה רבים נגד כוחות צה"ל לאורך גדר המערכת ברצועת עזה, כשמאחד מהם נפצע מפקד הפלוגה, סרן זיו שילון.

בהנחיית פיקוד העורף, תושבי ישובי עוטף עזה באשכול מתבקשים לשהות במרחק 15 שניות ממרחב מוגן. הערב נחתו שני פצמ"רים בשטחים פתוחים.
עזה צה''ל דרום מלחמה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד