ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חם בדרום • מטח גראדים לשטח ישראל: אזעקות ביישובים מצפון לאשדוד

לפחות 29 רקטות נורו לעבר ישראל • שתי רקטות יורטו על-ידי כיפת ברזל באזור אשקלון, רקטה אחת מעל אשדוד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בעיר • בגן יבנה לא יתקיימו לימודים, באשדוד ואשקלון יחליטו בשש בבוקר • צה"ל תקף חוליית משגרים מהג'יהאד האיסלאמי - מחבל נהרג ו-3 נפצעו קשה

כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר



שעות ספורות לאחר ירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל ברצועת עזה, נורו הערב (מוצ"ש) עשרות רקטות גראד ופצצות מרגמה לעבר ישראל.

אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים אשדוד, גדרה, באר טוביה וגן יבנה, בעקבות שיגור טילי גראד לעבר גזרת לכיש. שתיים מהרקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל באזור אשקלון, רקטה אחת מעל אשדוד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור העיר.

מוקדם יותר התפוצצו 17 רקטות קסאם באזור המועצה האזורית אשכול. לפי הנחיית צה"ל, תושבי יישובי עוטף עזה מתבקשים לשהות במרחק 15 שניות ממרחב מוגן. קרוב לחצות נורו רקטות קאסם נוספות לעבר שלושה מיישובי אשכול. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

משעות הערב, נפלו בשטח ישראל לפחות 29 רקטות שנורו מרצועת עזה.

בכל השיגורים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, למעט נזק לרכב במועצה האיזורית שער הנגב.

בחלק מהיישובים לא יתקיימו מחר לימודים. ראש העיר אשקלון, בני וקנין, יחד עם ועד ההורים, קיימו התייעצויות עם גורמי צבא בנוגע לקיום הלימודים. בתום הערכת מצב של פיקוד העורף, עיריית אשקלון וועד ההורים המרכזי, ולאור הפסקת הירי בשעות האחרונות, הוחלט לקיים הערכה נוספת מחר בחמש וחצי בבוקר ובשעה שש תתקבל ההחלטה לגבי לימודים באשקלון.

על פי החלטת ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בגן יבנה. קב"ט עיריית אשדוד, אריה איטח, מסר כי החלטה לגבי לימודים בעיר תתקבל רק בשש בבוקר, מאחר שראש העיר יחיאל לסרי טס ביום חמישי לארצות-הברית.

עוד בנושא:
ארבעה חיילי צה"ל נפגעו מטיל ברצועת עזה

לאחר ירי הטיל לעבר הג'יפ, תקף צה"ל יעדים ברצועה, ועל פי דיווחי הפלסטינים ארבעה נהרגו ושישה נפצעו באורח קשה.

צה"ל גם תקף בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי, שעסקה בניסיון שיגור ירי רקטות לעבר ישראל. לפי דיווח פלסטיני, אחד המחבלים נהרג ושלושה נפצעו קשה.

התגובות: רפיסות של ישראל

מערכת הבחירות שבפתח גורמת לתגובות הפוליטיקאים השונים להיות יותר מוקצנות ויותר מתוכננות על בסיס הקמפיין האישי של כל אחד מהם.

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב, בעקבות האירועים בגבול רצועת עזה: ״צה"ל הגיב בחומרה על האירוע ותגובות נוספות תבחנה בימים הקרובים. לא נעבור לסדר היום על החמרת האירועים על הגדר״.

התגובה תואמת את המסר אותו מבקש ברק לשדר בקמפיין של מפלגת 'העצמאות': מר ביטחון.

יו"ר 'קדימה', שאול מופז, דרש מראש הממשלה להגיב בנחישות: "הגיעה השעה לטיפול שורש עמוק ויסודי ברצועת עזה. ארגוני הטרור צריכים להיות עסוקים בלהציל את חייהם במקום בלתכנן פיגועים. הדרג המדיני צריך לאשר לצה"ל לפעול בעוצמה בכל מקום שיידרש. גמגום ישראלי יענה בעוד פעולות טרור. ראשי ארגוני הטרור צריכים להיות המטרה הראשונה והמיידית. ידענו להגיע אליהם בעבר. צה"ל יודע לבצע. צריך לאפשר לו לבצע. ביטחון ישראל קודם לכל מערכת בחירות. אני מגבה את ראש הממשלה בעניין הזה".

כזכור, את קמפיין הבחירות שלו פתח מופז באזהרות מפני נתניהו וכוונתו לתקוף באיראן.

גם יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד', הגיב למצב בדרום. בדף הפייסבוק שלו כתב: "שוב רקטות הערב על הדרום, שוב חיילי צה"ל נאבקים על חייהם בתי החולים, הפעם אחרי שטיל נ"ט פגע בג'יפ שלהם. איני נוהג לבקר את הממשלה בעת שיורים, אז אומר רק שכך זה לא יכול להמשך. כולנו מתפללים לשלום הפצועים ומאחלים לילה שקט לתושבי הדרום. אנחנו אתכם בלבנו ובמחשבותינו".

גם הימין הגיב בהתאם. שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר כי "שעת השין הגיעה" וכי "מדינת ישראל חוטאת לעצמה כשהיא ממשיכה להפקיר את חייהם של מיליון תושבים. הגיע הזמן לתת מכה ניצחת לקיני הטרור ולהחזיר לאלתר את ההרתעה של ישראל ואת השקט לדרום".

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל אמר: ״הרפיסות הישראלית אל מול הטרור המתגבר בחודש האחרון בדרום הארץ חייבת להיפסק. הגיע הזמן לחזור לתת לצה״ל לנצח, להפסיק לפחד מתגובת אומות העולם, לפעול חזרה בעומק הרצועה ולשים הפעם סוף פסוק למדינת הטרור שמדינת ישראל יצרה במו ידיה״.

ח"כ אריה אלדד מ'האיחוד הלאומי' (עד כה לא ברור לאיזו מפלגה ישתייך בבחירות הבאות) הגיב: "בשעה זו, כשתושבי עוטף עזה מקבלים הנחיות לשהות במרחק 15 שניות ממרחב מוגן - ממשיכה ישראל לספק חשמל ומים לעזה. כדי שלמחבלים תהיה תאורה נוחה בשעה שהם מוציאים את הרקטות מהמחסנים ושיוכלו לשתות אם יתעייפו או יהיו צמאים. אין ספק: ממשלה מטורפת".

בדף הפייסבוק שלו כתב את הדברים הבאים:

"פיגוע קשה בדרום. הערבים מפרשים את ההססנות של ממשלת ישראל כחולשה של מדינת ישראל. להערכת החמאס הם הצליחו להשיג מאזן אימה מול ישראל, הנרתעת מתגובה מסיבית כדי לא להכניס מיליון איש למקלטים.

"שוב משלמים חיילי צה"ל את מחיר ההתנתקות, מי שהבטיח וחזר והבטיח כי ההתנתקות תשפר את מצבה הבטחוני של ישראל (דן חלוץ, האלוף זאבי-פרקש, אריאל שרון, אולמרט, וציפי לבני וחבר מלחכי הפנכה שלהם), צריך להתבונן היום בעיני המציאות ולהבין שכל אחד ואחד מהם אחראי למה שקורה בדרום. ושלא יגידו שוב: גם לפני ההתנתקות ירו מעזה רקטות.

"נכון. ירו קסמים על שדרות. אבל הן לא הגיעו לבאר שבע, לאשדוד ולמבואות תל אביב, ולא היה אפילו רגע אחד שמדינת ישראל נמנעה ממלחמת חורמה בטרור מתוך חשש מתגובה ערבית מעזה. שוב ושוב צריך ללמוד את הלקח - רק מחבל מת לא יורה. צריך להפוך את כל ראשי החמאס, מחבלים פעילים ממש כמו את הדרג המדיני - למטרות מיידיות לסיכול ממוקד. אין דרג מדיני לטרור. כשם שחיסלנו את שייח יאסין (ואיש לא חשב שהוא יורה במו ידיו), כך צריך לעשות לכל צמרת החמאס בעזה".
גראדים אשדוד כיפת ברזל רקטות רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד