ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אש ללא הפסקה • רקטות קסאם נורו על שדרות ונתיבות

למעלה ממאה רקטות ופצצות מרגמה נחתו במהלך היממה • פגיעה ישירה בבית בשדרות • חמישה נפצעו קל • מגעים להשגת רגיעה • תושבי שדרות זועמים: "הדם שלנו לא שווה"

כיפת ברזל. צילום: פלאש 90
כיפת ברזל. צילום: פלאש 90



ההסלמה בדרום נמשכת: למעלה ממאה רקטות ופצצות מרגמה נורו היום לשטחי הדרום. הערב (א), נחתו שתי רקטות בעיר שדרות. אחת מהן פגעה באופן ישיר בבית, אך איש לא נפגע. רקטות נורו אל נתיבות.

זמן קצר קודם לכן, נורו גם שבע פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. בכך עלה מספר הרקטות ופצצות המרגמה שנורו לעבר ישראל ביממה האחרונה ל-107.

בשעה 14:00 לערך נורה טיל גראד לעבר באר-שבע. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בשעה 16:00 נורתה רקטה אל מועצת חוף אשקלון. איש לא נפגע.

תוך כך נמסר כי המודיעין המצרי מנסה לערוך משא ומתן להשגת רגיעה בדרום.

על פי מקורות פלשתינים המקורבים לג'יהאד האיסלאמי, הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלשתינים כולל הגי'האד האיסלאמי, הייתה אמורה להיכנס לפועל החל מהשעה 21:30. למרות זאת, מספר נפילות המשיכו להירשם בעוטף עזה.

רשת BBC בערבית דיווחה כי הרגיעה צפוייה להיכנס לתוקפה בחצות הלילה אך בארגון החמאס ובג'יהאד האיסלאמי הכחישו את הדיווחים.

דובר ארגון החמאס, איהאב א-ראסין אמר ל-nrg מעריב, כי לא ידועה להם על רגיעה מול ישראל. "בשביל רגיעה צריך שיהיה שקט. לפני 10 דקות הייתה הפגזה לא רחוק מאיתנו בשכונת א-זיתון, כל דיווח על רגיעה הוא מנותק מהמציאות".

עוד בנושא:
נתניהו: "ערוכים להחריף" • ברק: "לתת מכות כשצריך"
צפו בוידאו: שיגור טיל קסאם משודרג ממשגר רב קני
חם בדרום • מטח גראדים לשטח ישראל: אזעקות ביישובים מצפון לאשדוד

יאיר, תושב שדרות, התראיין לאתר 0404 וביקש מהתקשורת: "בבקשה תעזרו לנו. אתם כתקשורת מסוגלים להשפיע. אנחנו לא מסוגלים יותר. הילדים הקטנים שלי כל הזמן בוכים ואני חסר אונים. אשתי לא מסוגלת יותר. אנחנו חיים בפחד מתמיד. מה עומד מאחורי המילים להיות עם חופשי בארצנו? היהודים באירן ולבנון חיים טוב מאיתנו. עזרו לנו".

תושבים נוספים הביעו גם הם זעם על "הפקרת תושבי הדרום" לדבריהם. "אי אפשר לחיות ככה", אמרה - ברטה אוחנה שנפצעה קל - לYNET, "כל הזמן. בזמנו, עם הגראד הראשון לאשדוד ובאר שבע יצאו לעופרת יצוקה, אבל כנראה הדם של תושבי שדרות לא שווה".

חיל האוויר תקף במשך סבב הלחימה, שמונה יעדים ברצועת עזה, זאת כתגובה לירי הרקטות לעבר הדרום.

מדובר צה"ל נמסר כי הופצצו שני אתרים לאחסון אמצעי לחימה ושני אתרי שיגור בצפון רצועת עזה, וכן יעד טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה, וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

הפלסטינים דיווחו כי בצפון הרצועה נהרג פלסטיני אחד וארבעה נפצעו, מצבו של אחד הפצועים אנוש.

אמש שוגרו לעבר יישובי הדרום יותר מ-30 רקטות, בכל המקרים לא היו נפגעים. נזק נגרם לכלי רכב במועצה האזורית שער הנגב. רקטה שנחתה בין שני בתים במועצה האזורית אשכול פגעה בקו מתח. חלק מהיישוב נותק מחשמל.

לאחר הערכת מצב שקיימו בצה"ל ובמערכת הביטחון בעקבות האירוע הקשה בגבול הרצועה, פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה להישאר בקרבת המרחבים המוגנים.

במהלך הלילה נרשמו שתי נפילות בשטחים פתוחים במועצה האיזורית אשכול, ו-2 נפילות בשטחים פתוחים במועצה אזורית חוף אשקלון ללא נזק או נפגעים.

שישה מחוסלים ברצועה

בשעה 7:50 בבוקר מסרה דוברת שער הנגב כי נשמעה אזעקת צבע אדום במספר יישובים ובמוסדות ציבור גדולים במועצה. הנפילה ככל הנראה בשטחי הרשות.

בעקבות הנחיית פיקוד העורף נוכח הירי לעבר יישובי הדרום, הוחלט כי הלימודים במכללה האקדמית ספיר יתחילו הבוקר בשעה 10:00.

בשל הירי המסיבי לשדרות ובהתאם להחלטת פקע"ר, הורתה משטרת שדרות בתיאום מול עיריית שדרות על סגירת העסקים בשוק העירוני. משטרת המחוז הדרומי מטפלת בזירות השונות וקוראת לציבור התושבים להשמע להוראות ולהנחיות המשטרה.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הגיע לזירת נפילת הפצמ"ר שפגע בכלי רכב באחד היישובים במועצה. "מדובר במלחמת התשה ובטרור שנועד להפחיד כשמו", אמר. "הממשלה לא יכולה להסתמך על בחירות ברקע ולהימנע מעשייה". לדבריו, "יד אחת צריכה להכות במי שמתכוון לפגוע בנו ויד שנייה צריכה להרגיע את המצב. מי שידע להרעיש עולמות נגד הגרעין האיראני, חזקה עליו שידע להרעיש עולמות ולהפעיל מנופים עולמיים כדי להפסיק את הירי על אזרחים".

בתום הערכת מצב עם גורמים בצבא ובמשטרה הוחלט במועצת גן יבנה ובעיריות אשקלון ושדרות, כי הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. בשעות הבוקר המוקדמות תיערך הערכת מצב נוספת.

פיקוד העורף פרסם הערב הנחיות לתושבי הדרום למחר: ביישובי עוטף עזה, הלימודים יתקיימו בכל מוסדות החינוך, אך ההגעה למוסדות החינוך תבוצע בצורה מדורגת בתאום עם הרשות המקומית. חל איסור על התכנסויות והתקהלויות מעל 500 איש בשטח פתוח או סגור.

ביישובים בטווח 7-40 ק"מ מרצועת עזה: הלימודים יתקיימו כסדרם. אין הגבלה על התקהלויות והתכנסויות.


פגיעה ישירה בבית בשדרות, הערב

טרור עזה טילים רקטות פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד