י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שר התיירות: "אפעל להפריח את השממה בים המלח"

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ביקר באיזור והודיע: "נדאג להפוך את ים המלח ליעד תיירותי מוביל". בפסח האחרון בילו אלפי חרדים במלונות ים המלח

ים המלח
ים המלח


ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, אירח היום את שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. אל הסיור התלוו גם יו"ר התאחדות בתי המלון של ים המלח, אודי זיכרמן וסמנכ"ל התשתיות במפעלי ים המלח, נועם גולדשטיין.

בפתח הביקור המחיש ראש המועצה לשר התיירות את סכנת הבולענים הקיימת באזור, והשניים אף ניצבו על פתחם של שני בולענים גדולים בעומק 25 מ', על מנת לבחון מקרוב את הבעיה. שר התיירות אף ביקש לקבל לידיו את כל המסמכים הנוגעים לסכנת הבולענים על מנת להעלות את הבעיה בדיון שעתיד להתקיים בנושא בוועדה לביקורת המדינה. בהמשך, סייר השר במתחם בתי המלון של ים המלח ובאמפיתיאטרון החדש שמוקם באזור.

את הסיור חתם השר בפגישת סיכום בלשכתו של ליטבינוף ,ראש המועצה האזורית תמר, בה הציג השר את עמדתו כנגד ההצעה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת ומענה לטענות הנוכחים כי מדובר בסכנת מוות לתיירות באזור ים המלח.

ליטבינוף: "האוצר החליט לחסל את התיירות באזור ים המלח. המלונאים לא יעמדו בגזירה החדשה ויש חשש כבד שינטשו או יסגרו את בתי המלון". עוד אמר ליטבינוף לשר: "אתה תקווה גדולה עבורנו בהיבט הכלכלי כי אתה רואה את התיירות באזורנו ככלי למינוף כלכלי למדינה בכלל ולים המלח בפרט".

בתגובה לדברי הנוכחים אמר מיסז'ניקוב: "נילחם עד הסוף כנגד הכוונה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת. הגיע הזמן שמי שצריך להתעורר- יתעורר. אני מאמין שהגזירה הזו תצא בסופו של דבר מחוק ההסדרים ואני ממשיך לפעול לכך".

בהמשך דנו הנוכחים גם בבעיית ההצפה המאיימת על המלונות בחלקו הדרומי של ים המלח. נועם גולדשטיין, סמנכ"ל התשתיות של מפעלי ים המלח אמר כי המפעלים השקיעו בעבר כ-300 מיליון דולר בפתרון חלקי של הבעיה וישקיעו גם במימון חלקי של הפתרון הבא שיימצא.

גולדשטיין: "המפלס בחלקו הדרומי של ים המלח עולה בכ-20 ס"מ מדי שנה, ואם לא יימצא פתרון מיידי קיימת סכנה ממשית לסגירת מלון 'מוריה'. במידה והמצב יימשך, ולא יימצא פתרון עד סוף השנה הבאה, יעמדו חמישה מלונות נוספים בסכנת סגירה". בתגובה לדברים אמר מיסז'ניקוב: "אני רואה חשיבות עליונה בפיתוח האזור ובמציאת פתרונות לבעיה. לנוכח השממה באזור, אני מתחייב לפעול לקידום אטרקציות תיירותיות באזור שיהפכו את השהייה בו לחוויה תוססת ומרתקת. האזור הוא בעל חשיבות גבוהה לתיירות בישראל ועומד במקום גבוה בסדר עדיפויות של משרד התיירות ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד