י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"נתרם על ידי כלל ישראל"

ספר תורה ייחודי יוכנס היום לכותל המערבי. ספר התורה נתרם על ידי חרדי מבני ברק, קיבוצניק מהצפון, איש עסקים מפלטבוש ומובטל מצפון-קוריאה (בין השאר), לזכות חיילי צה"ל • ובאו כולם בברית יחד

מנהלי ארגון הידברות אצל הגרי''ש אלישיב
מנהלי ארגון הידברות אצל הגרי''ש אלישיב

איפה ומתי תוכלו לראות שורה של אנשים ממקומות שונים ותרבויות שונות, כמו חרדי ממודיעין, קיבוצניק מהצפון ואיש עסקים מפלטבוש, יושבים בשורה אחת ושמחים בשמחת תורה? כיצד נוצר מצב בו אנשים שאינם קשורים אל הדת בכל צורה שהיא כמו י' שמאלני מצפון תל אביב, שמחים בשמחתה של תורה? יש מקום אחד בו זה יכול לקרות: פרויקט ספר התורה של ארגון 'הידברות', לזכות חיילי צה"ל.

לפני קרוב לשנה, יצא הארגון ביוזמה לכתיבת ספר תורה שיוכנס לכותל המערבי לזכות חיילי צה"ל. הרעיון היה כי כל יהודי יוכל לרכוש במחיר סמלי חלק במצוות "ועתה כתבו לכם". לא עבר זמן רב מאז פרסום הדברים, ויהודים מכל גווני הקשת, ומכל העולם, נרתמו למבצע ורכשו אות, שורה, כמה שורות ואפילו עמוד שלם בספר התורה המיוחד. חילונים, מסורתיים, דתיים, חרדים, רבנים, כולם לקחו חלק בספר התורה הזה, ושותפים כולם בעשייה אחת.

לאט-לאט, תוך כדי שהסופר עבד לשלמותו, התגבש לו ספר התורה כאשר עוד ועוד אנשים התקשרו למשרדי הארגון כדי לתרום את חלקם ולהבטיח את השתתפותם. בזמן שחיילי צה"ל שהו בעורף האויב, בסמטאותיה החשוכות של עזה, מוסרים את נפשם תוך כדי לחימה מאסיבית, המוני בית ישראל העומדים בים וביבשה בכל קצוות עולם, יצרו קשר עם מוקד הארגון ותרמו את חלקם עבור ספר התורה שיוכנס לשריד בית המקדש לזכות אותם חיילים, שיחזרו לביתם חיים, בריאים ושלמים.

לקראת סיום כתיבת האותיות, הוכנס הספר לביתם של גדולי ישראל. פוסקי הדור הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף, והרב מרדכי אליהו שליט"א, לקחו אף הם חלק בכתיבה, יחד עם כלל ישראל ורבני 'הידברות'.

ארגון "הידברות", ערך יום שידורים מיוחד ב'יום ירושלים', בו הגיעו לאולפן אנשים אשר סיפרו על הקשר שלהם עם ספר התורה היהודי, לאו דווקא זה שיוכנס. סיפורי ניסים, השגחה פרטית ועוד. בין האורחים הרבים ניתן היה למצוא את הרב מנחם כרמל ואת ד"ר שלמה נץ, שהגיעו כדי לספר את סיפורם שלהם. להפתעתם של האורחים והצופים, הגיע לאולפן השידורים, המקובל הצדיק הרב דוד בצרי שליט"א כדי לחזק את המוני עם ישראל המשתתפים. הרב בצרי, שלראשונה בהיסטוריה הגיע לאולפן שידורים ויזואליים, הרצה בשידור חי ודיבר על חובת השעה, על הביקוש והצמא שיש בעולם ליהדות, על החשיבות הנוראה של פעילות הארגון וכו'.

במשך חמש שעות של התוכנית, עמלו עשרות רבות של טלפנים וטלפניות עם ציוד מיוחד, כדי לקבל את פניותיהם של הציבור, כשבמשך כל שעות השידור הם לא נחים לרגע. שיחות רבות הגיעו למענה הקולי עקב העומס הרב, וימים אחרי השידור המיוחד, עוד עסקו הפעילים בשיחות חוזרות למטלפנים הרבים.

היום (א'), בשעה 18:00, תצא תהלוכת ספר התורה מרחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, והמון העם ילוו אותו בשירה ובזמרה, בריקודים ושמחה גדולה. בתהלוכה ישתתפו בין היתר: הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, רבנים, אישי ציבור ונכבדים.

ספר התורה, שאין עוד כדוגמתו, יישאר למשמרת בכותל המערבי. הרגש ימאן לשכון בתוך הלב והוא עלול לפרוץ כל אימת שנראה את הכיתוב על ספר התורה: "נתרם על ידי כל כלל ישראל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד