כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ניו יורק: 'גמ"ח דלק' • בשל העלטה: מכת גניבות ותאונות

המחסור החריף בדלק בכל רחבי ניו-יורק נמשך, והתושבים נוסעים לניו-ג'רזי כדי להשיג את הזהב השחור • שכונות רבות עדיין שרויות בעלטה, ופושעים מנצלים את המצב

דלק בניו יורק. צילום: קראון הייטס אינפו
דלק בניו יורק. צילום: קראון הייטס אינפו

מחסור חמור בדלק ברחבי ניו-יורק: תורים אינסופיים משתרכים עדיין ברחבי תחנות דלק בבורו-פארק ובפלטבוש, כאשר תושבים נאלצים לנסוע מרחק של שלושת רבעי שעה, עד לניו ג'רזי הסמוכה, כדי למלא דלק ברכבם. חלקם גם ממלאים ג'ריקנים נוספים, מלבד מיכל הרכב.

סביב המחסור בדלק התפתחה גם תופעת 'גמילות חסד' מיוחדת, כאשר אברכים ואנשי עסקים המתגוררים בברוקלין ועובדים בניו ג'רזי, אך מגיעים אליה באופן קבוע בנסיעה ברכבת, מתנדבים לקחת במקום זאת את רכבו של אדם אחר, הזקוק לדלק, ולמלא עבורו את המיכל.

ארגון 'חברים' בבורו-פארק פתח ביום שישי האחרון 'גמ"ח דלק': כל מי שזקוק לדלק יוכל להתקשר למספר 718-431-8181 ולקבל מידע לגבי מצב ומוקדי חלוקת הדלק. תמורת צ'ק פיקדון של 100 דולר, יוכל כל אדם הזקוק לכך - לקבל ג'ריקן המכיל חמישה גלונים של דלק. הארגון מבקש ממי שמשאיל דלק, להשתדל ולהחזיר אותו כבר באותו היום.

עקב משבר הדלק המקומי, זימן ביום שישי חבר בית המחוקקים של ניו יורק, דב הייקינד, מסיבת עיתונאים, ובה קרא לראש העיר מייקל בלומברג להתפטר, בשל תפקודו הכושל בימים של אחרי הסופה 'סנדי'.

כחלק מהכישלון ציין הייקינד כי עשרה ימים לאחר הסופה, עדיין נמצאות אלפי משפחות בפארקווי וסי-גייט בעלטה, ללא אספקת חשמל, וללא יכולת לחמם את ביתם במזג האוויר הקפוא השורר בניו יורק.

לעיירה מונסי שב החשמל רק ביום שישי זה, ואף זאת, רק לאחר שתדלנות מאסיבית מצד עסקנים חרדיים, תושבי המקום.

במוצ"ש יצאו שני אוטובוסים מלאים בחרדים תושבי בולטימור לשכונת סי-גייט, במטרה לעזור ולסייע לתושבי השכונה לשקם את בתיהם, לנקות ולמיין את ספרי התורה, ספרי הקודש ולנקות את בתי הכנסת שנפגעו בסופה.

במקביל, במהלך הימים האחרונים מתגברים ארגוני 'השומרים' ו'חברים' את כוחותיהם ואת סיוריהם בשכונות האפלות, בשל העליה התלולה במקרי הגניבות באזורים המכוסים בעלטה. הפושעים מנצלים את העובדה שמצלמות האבטחה אינן פועלות, ובחסות החשיכה גונבים מכל הבא ליד.

תוצאה שלילית נוספת מהחשיכה: תאונות הדרכים התרבו משמעותית בפרט בשעות הערב.
דלק מזג אויר ניו ג'רזי בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד