י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עדות: המשטרה התעללה בקבצן בכותל המערבי

המשטרה פתחה במאבק חריף נגד קבצני הכותל המערבי • קבצן נעצר לבקשת מאבטחי הכותל, והופעל נגדו כח מופרז • משטרת ישראל: "האיש הפר צו הרחקה והתנגד למעצרו"

בכותל המערבי. צילום: ארכיון
בכותל המערבי. צילום: ארכיון

המשטרה הכריזה בחודשים האחרונים מלחמה נגד תופעת הקבצנים בכותל המערבי, אך הבוקר (א'), חצתה קווים אדומים, כאשר שוטר הפעיל - לפי הטענות - כח מופרז והתייחס בברוטאליות לקבצן חרדי.

השוטר אזק את ידיו של האיש, הסובל מבעיות רפואיות, והרים אותו כלפי מעלה. האיש נתלה על אזיקיו וזעק מכאבים, אך השוטר לא הרפה.

הקבצן החרדי המוכר, נהג מזה זמן רב לפקוד את הכותל המערבי - והוצא נגדו צו הרחקה מהאתר. הבוקר, בסיום תפילת הנץ, בערך בשעה 6:45 זיהה אחד השוטרים את האיש ועצר אותו, תוך שהוא אוזק את ידיו.

אביו של הקבצן, רב הפוקד את הכותל מידי בוקר ומוסר בו שיעורים קבועים, הסביר לשוטר כי בנו הגיע לכותל ,כדי להשתתף בתפילה ולא כדי לאסוף כספים. אך השוטר טען שהבחין בו כשהוא מנסה להתרים.

אחד המתפללים, שהיה עד למקרה, סיפר ל'בחדרי חרדים': "המתפללים ביקשו מהשוטר להפסיק. זה היה מזעזע לראות. זה היה נראה כהתעללות בחסר ישע, סצינה חריגה בנוף של מקום קדוש זה".

מתפלל אחר, שסירב להזדהות בשמו, שיגר מכתב לרפ"ק ירון ביטון, מפקד הכותל המערבי במשטרה, בו גולל את המקרה לו היה עד: "אין לי כל ספק, כי דינו של אירוע מסוג שכזה להיחקר במח"ש ובאם ימצאו הראיות המתאימות - דינו אף להגיע לכותלי בית המשפט - בתביעה פלילית", כתב.

"לכן אבקש", כתב המתפלל. "כי תעמידו לדין משמעתי את השוטר, בפניך או בכל דיסטנציה אחרת שתמצא לנכון".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': החשוד הורחק על פי צו בית משפט למשך 15 יום משטח הכותל המערבי, לאחר שקיבץ במקום נדבות. הבוקר זיהו המאבטחים כי הוא שוב קיבץ נדבות, ביקשו ממנו לעזוב - והוא סירב. שוטרים ניסו לעצור אותו והוא התנגד, הם הפעילו כוח סביר והביאו את החשוד לבית המשפט, שם השופט הרחיק אותו למשך 60 יום נוספים.

לגבי הטענות על שימוש מופרז בכוח, אומר הדובר, כי הרשות בידי האיש לפנות למח"ש ולהתלונן על כך.
קבצן כותל המערבי משטרה התעללות שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד