ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תחקיר פנימי חושף: חילול שבת המוני של רכבת ישראל

תחקיר רכבת ישראל שדלף - חושף: עשרות רכבות נוסעים חיללו שבת ופעלו שעה ארוכה לאחר כניסת השבת • הסיבה לתקלה: שורה ליקויים ותקלות, וחוסר תיאום בין האגפים

רכבת ישראל: צילום יעקב נחומי
רכבת ישראל: צילום יעקב נחומי

תחקיר פנימי של רכבת ישראל בודק שרשרת ליקויים חמורים בהתנהלות הרכבת, שגרמה לחילולי שבת חמורים עם כניסת שבת פרשת לך-לך, כך חושף אתר YNET.

על-פי התחקיר, ביום ה-26 לאוקטובר שבע וחצי בבוקר, נגרמו שיבושים כבדים בקו החוף - הקו המרכזי של רכבת ישראל בשל עבודות תשתית ותקלות במחסומים.

בשל כך נרשמו איחורים משמעותיים של הרכבות. השיבושים הוחמרו כתוצאה מתקלה במערכת האיתות של הרכבת, ונוצרה שרשרת ליקויים שהחלה פחות משעה לפני כניסת השבת.

קרוב לשעת כניסת השבת סוכם שהרכבות יעצרו בתחנות הקרובות למיקומן והחברה תזמין אוטובוסים שיסיעו את הנוסעים לתחנות היעד כך שלא יתבצעו חילולי שבת על ידי הרכבת.

אך עקב ליקויים בתיאום לא היו מודעים כל הדרגים ברכבת את הזמנת האוטובוסים.

בשעת כניסת השבת הועברה הנחיה לפיה "קיים אישור להמשך נסיעת הרכבות בשבת שכן הזמנת האוטובוסים ומשך הזמן שיידרש להגעתם, יהיה ארוך מנסיעת הרכבות עם נוסעים ליעדם - ובכל מקרה יארך עד לאחר כניסת השבת".

בסופו של דבר, אוטובוסים שהוזמנו יצאו לדרכם, אך חצי שעה לאחר מכן שונה יעד נסיעתם. לפי התחקיר, אוטובוס של אגד יצא מהתחנה יותר משעה ורבע אחרי כניסת השבת, ב-17:45.

בסך הכל, הופעלו מתחנת חיפה-מרכז שבעה אוטובוסים וחמישה מיניבוסים, וכולם יצאו לדרך לאחר כניסת השבת.

ממסקנות התחקיר עולה כי לא היה נוהל מוסדר לתיאום במקרה חירום שכזה. התקיימו החלטות סותרות וחוסר תיאום בין האגפים ברכבת ישראל.

בחלק מהתחנות לא היו מנהלים שיוכלו לתת מענה לנוסעים שכן חלק ממנהלי התחנות סיימו את עבודתם, מבלי שנמצא להם מחליף.

הנהלת הרכבת סירבה להגיב לפרסום.
רכבת ישראל חילול שבת תחקיר איחור תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד