ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לקראת מלחמה? • פגיעה ישירה במפעל בנתיבות

נמשך הירי על הדרום: בצהריים נפלה רקטה על מפעל לייצור עצים בנתיבות וגרמה לנזק; עשרות לקו בחרדה • חמש רקטות נורו לעבר אשקלון: מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים

קאסם בשדרות. צילום: אדי ישראל/פלאש90
קאסם בשדרות. צילום: אדי ישראל/פלאש90

אחרי לילה שקט יחסית, התחדש סבב הלחימה היום (ב') בדרום.

היום בשעה 2 בצהריים לערך נפלה רקטה בשטח מפעל לייצור עצים בנתיבות. מהמקום פונו מספר נפגעי חרדה.

בסביבות השעה 7:00 בבוקר נחתה רקטה ופגעה בחנות בנתיבות. כמה בתים נפגעו ונגרם נזק לתשתיות החשמל. לאזור הוזנקו עובדי חברת החשמל, כדי להחזיר את אספקת החשמל לעיר.

למרבה הנס, היות והייתה זו שעת בוקר מוקדמת, החנות הייתה ריקה מאנשים, ונמנעו פגיעות בנפש, אך 26 אנשים ששהו בקרבת מקום לקו בחרדה. למבנה החנות נגרם נזק מכדוריות מתכת שחדרו מהחלון. 26 בני אדם לקו בחרדה,

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, הודיע כי לא יתקיימו לימודים מלבד במוסדות החינוך הממוגנים.

לא חלפו אלא שעתיים בלבד, וחמש רקטות נורו מרצועת עזה ונפלו מדרום לעיר אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהן.

קאסם בשדרות. חור בגגצילום: קאסם בשדרות. חור בגג
קאסם בשדרות. חור בגג

הרמטכ"ל בני גנץ דן הבוקר (ב) באופן התגובה להמשך שיגורי הרקטות מרצועת עזה, כשברקע קריאות בפיקוד הדרום להחריף באופן משמעותי את תגובת צה"ל לירי לעבר יישובי הדרום. עם זאת, במקביל להתייעצויות שמקיים הרמטכ"ל, פועלים המצרים ללחוץ על ישראל להימנע מתקיפה רחבה ברצועת עזה.יום קשה של חילופי מהמלומות ומטר בלתי פוסק של רקטות עבר אתמול (א) על הדרום.

רקטה בנתיבותצילום: רקטה בנתיבות
רקטה בנתיבות

בניגוד לדיווחים על הפסקת אש, הירי לא פסק ולמעלה מ-110 רקטות נורו במהלך כל יום ראשון. בירושלים דחו את הדיווחים על הסכם הפסקת אש עם החמאס - והבהירו: "המצב הזה לא יכול להימשך".

בחודשים האחרונים המרחק בין סבבי ההסלמה בגבול הרצועה הולך ומתקצר, והפעילות החבלנית באזור גבול מצרים הולכת ומתגברת. לאור כך, גבר הסיכוי להגררות לפעולה צבאית רחבת-היקף.

לפי גורמים צבאיים, מזג האוויר הסוער מונע תגובה צבאית הולמת, וכך מחבלי הרצועה ממשיכים לשגר רקטות לעבר ישראל.


ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לאפשרות של פעולה צבאית נרחבת והנחה את אגף ההסברה הלאומי להעלות את המודעות בזירה הבינלאומית לאירועי הדרום, ולקשיים הבלתי נסבלים שעוברים על תושבי הדרום.

במסגרת מאמצים אלה, הוזמנו כל השגרירים הזרים המוצבים בארץ לפגישה עם ראש הממשלה בדרום.

משרד החוץ גם שיגר הנחיות לשגרירי ישראל המוצבים בחו"ל, להעלות את הסיפור האנושי של תושבי שדרות בכל שיחה מדינית ובראיונות לתקשורת.

מטה ההסברה הלאומי הוציא צלמים לשטח, לצלם את הקשיים עימם מתמודדים תושבי הדרום, ומשרד החוץ מייצר חומרי וידיאו להפצה בין כלי התקשורת והרשתות החברתיות. כתבים זרים יופגשו עם אזרחים מקומיים.

שקט מתוחצילום: שקט מתוח
שקט מתוח

שר הביטחון, אהוד ברק, המשיך לקיים התייעצויות שוטפות והנחה את צה"ל לבחון את אפשרויות החרפת התגובות נגד ארגוני הטרור בעזה.

המודיעין המצרי מנסה את כוחו לתווך בין הצדדים ולהגיע להסכמות - עד כה לשווא. גורמים פלסטינים מסרו על הפסקת אש בין הפלגים הפלסטינים בעזה לבין ישראל, אך התקוות התבדו ומטר הרקטות המשיך.

עוד בנושא:
אש ללא הפסקה • רקטות קסאם נורו על שדרות ונתיבות
נתניהו: "ערוכים להחריף" • ברק: "לתת מכות כשצריך"
צפו בוידאו: שיגור טיל קסאם משודרג ממשגר רב קני
עזה בנימין נתניהו אהוד ברק דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד