כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אש ללא הפסקה • הבוקר: גראד על אשדוד • שיא השנה בירי רקטות

למרות הדיבורים על רגיעה, נורה הבוקר טיל גראד על אשדוד • הטיל נפל בשטח פתוח • צה"ל תקף 2 אתרי שיגור רקטות בעזה • הלימודים בדרום מתקיימים כרגיל מלבד בנתיבות • מאז תחילת השנה שוגר מספר שיא של רקטות ופצצות מרגמה • ומדוע שיגר אלי ישי מכתב פומבי למזכ"ל האו"ם?

טיל גראד. ארכיון
טיל גראד. ארכיון



למרות דיבורים על רגיעה, נמשך הירי אל הדרום: הבוקר (יום ג') נורתה רקטה אל אזור אשדוד והתפוצצה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

הלילה תקף חיל האוויר שני אתרי שיגור רקטות בצפון הרצועה וכן אתר אחסון אמצעי לחימה במרכז הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. בצה"ל אומרים כי הם רואים בחמאס אחראי להסלמה.

אמש החל המשעה 21:00 דיווחו הפלסטינים על תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה. תחילה דיווחו כי צה"ל ירה פגזי ארטילריה לעבר מזרח מחנה הפליטים ג'באליה, וכתוצאה מכך מחבל השייך לארגון החזית הדמוקרטית נפגע באורח קל מאוד.

בהמשך דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר ירו 2 טילים לעבר יעד בצפון מערב עזה, באיזור תחנת הרדיו של הג'יהאד האיסלאמי. אין נפגעים.

• עוד בנושא •

ההסלמה בדרום: יותר מ-100 רקטות • עד כה: 47 נפגעים
לקראת מלחמה? • פגיעה ישירה במפעל בנתיבות
אש ללא הפסקה • רקטות קסאם נורו על שדרות ונתיבות
צפו בוידאו: שיגור טיל קסאם משודרג ממשגר רב קני
חם בדרום • מטח גראדים לשטח ישראל: אזעקות ביישובים מצפון לאשדוד

לאחר מכן דיווחו על תקיפה כנגד אתר של הזרוע הצבאית של חמאס באזור מחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה. אין נפגעים

תחנת רדיו של חמאס דיווחה במהלך הלילה כי מטוסי חיל האוויר תקפו מספר אתרי אימונים ושטחים פתוחים ללא נפגעים.

דובר משרד הבריאות בעזה פרסם הודעה "אנו מבקשים מאזרחים לא להתאסף במקומות הפצצה כדי לא לתת לצה"ל את ההזדמנות לפגוע בכם".

דובר צה"ל אישר כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף במהלך הלילה שני אתרי שיגור בצפון רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה במרכז הרצועה.

"התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל" נמסר בהודעה "ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

המעברים נפתחו

עם זאת, לאור השקט היחסי אמש בשעות הערב המאוחרות ברצועת עזה, מערכת הביטחון החליטה לפתוח הבוקר מחדש את מעבר ארז ומעבר כרם שלום, מתוך רצון לייצר חזרה לשיגרה. בוצע תיאום מול מצרים על המשך העברת הדלק, שנתרם לרצועת עזה ע"י קטאר, דרך מעבר כרם שלום.

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח אמש כי עשרות בני אדם הפגינו בקהיר במחאה על תקיפות צה"ל בימים האחרונים ברצועת עזה.

אמש התכנסו נציגי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, לדון באיום הישראלי לתקוף ברצועה. הפגישה נערכה ביוזמת חמאס וזומנו אליה נציגים מכל הארגונים הפועלים בעזה, ביניהם הג'יהאד האיסלמי, החזית העממית, החזית הדמוקרטית וארגונים אחרים.

אמש בשעות הערב נורו 7 רקטות לעבר ערי הדרום, האחרונה שבהם בשעה 21:10.

מאז תחילת השנה שוגרו 858 רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, 120 מהם שוגרו מתחילת ההסלמה במוצ"ש. מעבר למספר הזה, 110 טילים ייורטו על ידי כיפת ברזל, ועוד עשרות התפוצצו ברטם הגיעו לשטח ישראל.

השר גדעון סער אומר ל'קול ישראל' כי כל מי שעיניו בראשו מבין שהולכת ומתקרבת פעולה צבאית רחבה יותר להפסקת ירי הרקטות. לדבריו, סבבי העימותים האלימים בדרום הופכים תכופים יותר ויותר, וזו מציאות בלתי נסבלת.

"הממשלה תבחר את העיתוי בשיקול דעת ובאחריות". בתכנית 'הבוקר הזה' אמר השר סער ליעקב אחימאיר כי הבנות עם ארגוני הטרור הן שבריריות משום שיש גורמים ברצועה העושים דין לעצמם. "איננו יכולים להיות תלויים בכל חוליה ואנו חייבים להנחיל לצד השני את התובנה שישלם מחירים כואבים מאד על ירי טילים לישראל".

ישי פונה לאו"ם

בעוד הקמפיין של ש"ס עדיין לא החל באופן רשמי וגם מטה ההסברה בשלב הקמה ראשוניים בלבד, עושה כל אחד משלושת מנהיגי ש"ס הסברה משל עצמו, לעצמו.

הבוקר הודיעה לשכתו של שר הפנים, אלי ישי, כי שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם אודות המצב בדרום.

"לכבוד מזכ"ל האו"ם מר באן קי מון", נכתב במכתב, "זה זמן רב שמדינת ישראל נמצאת תחת מטרי ירי יום יומיים על אזרחיה מצד השולטים ברצועת עזה וזאת על אף רצוננו לשמור על הסדר והשקט ועל אף הצעדים שעשתה ישראל לשם כך, כמו יציאתה מרצועת עזה. מציאות שלא הייתה מתקבלת על אף מדינה ריבונית.

"יחד עם זאת, מדינת ישראל שומרת על קור רוח ואיננה ששה להביא האזור לעימות. אך ניראה לעיתים כי עמידתה של ישראל ושמירת קור הרוח מצדה, מתפרשים אצל השלטון בעזה כהזמנה להמשך הירי וההתגרות מצדם, פירוש זה הננו מוטעה מיסודו ומדינת ישראל לא תוכל להמשיך בהבלגותיה תוך הסתפקות בנקיטת צעדים נקודתיים.

"דו"ח גולדסטון, בו הדמיון וחוסר האיזון היוו מרכיב עיקרי, איננו מהווה רתיעה בפני פעולות מדינית ישראל, ואיננו נכלל במכלול הלבטים באשר לפעולותיה של ישראל. הצורך להבטיח את חייהם של אזרחי המדינה ושלומם, הוא הקו הבלעדי המנחה את ישראל- שאם לא כן, ישראל הייתה נאשמת בהפקת אזרחיה.

"על מדינות העולם ועל הארגון אשר הנך עומד בראשו לנקוט צעדים משמעותיים היום למען שמירת הסדר באזור וזאת ע"מ למנוע התערבות עתידית כאשר מדינת ישראל תגיב כנדרש וכמצופה ממנה מתוך ראיית שלומם של אזרחיה בראש מעייניה בלבד. שעון החול בטרם יקרה כן, מתקדם אל סופו.

"אשר על כן, בטרם נקלע למצב בו ישראל תקבע את לוח הזמנים גודל ועוצמת תגובותיה, אבקש התערבותך המידית בריסון והפסקת פעילותיהם הטרוריסטיות של קובעי סדר היום בעזה".







בכבוד רב,





אליהו ישי


אשדוד נתיבות גראד אש רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד