כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שנה וחצי מאסר לנהג טרקטור שהרג אדם

הנהג נסע לאחור ללא מכוון. השופטת קבעה: "הנאשם לקח סיכון בלתי סביר ומיותר שהוביל לתוצאה הטראגית". אור ירוק: "על המדינה להגביר את ההסברה על הסכנות שבנסיעה לאחור"

שנה וחצי מאסר לנהג טרקטור שהרג אדם
חדשות ביתר ב-whatsapp

בת משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, הרשיע לאחרונה נהג טרקטור בגרימת מוות ברשלנות, וגזר עליו 18 חודשי מאסר בפועל. ב-30 לינואר 2011 בצהריים, נהג אדם בטרקטור השוקל 10 טון, באתר עבודה במתחם הרכבת החדשה, ביבנה.

הנהג נסע לאחור מבלי שווידא כי השטח פנוי, ובנסיעתו פגע באדם שעמד בסמוך לטרקטור, לראשו קסדת מגן ולגופו אפוד זוהר. הנהג, נסע לאחרו כאשר שדה הראיה בטרקטור מוגבל, כאשר במקום עבדו פועלים נוספים ונסעו כלי רכב שונים. הנהג ידע כי האדם נמצא מאחוריו, והולך אל משרדי החברה. הנהג השתהה כ-20 שניות והחל בנסיעה לאחור ללא עזרת מכוון אחורי ותוך ההסתמכות על הצופר שמופעל בנסיעה לאחור.

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה טל אוסטפלד נאוי טענה כי : "הנאשם לא נקט באמצעי הזהירות הנחוצים על מנת להבטיח כי לא יהיה כל סיכון לפגיעה בהולכי רגל. הנאשם בנסיעתו זו, לקח סיכון בלתי סביר ומיותר שהוביל לתוצאה הטראגית.

אין ספק כי הנאשם לא ייחל לתוצאה כה חמורה כאשר עלה על הטרקטור באותו היום. ואולם, עצימת עיניו והסתמכותו על הצופר המתריע בנסיעה לאחור בלבד, והסיכון שלקח, מחייבים את בית המשפט להחמיר בענישה".

השופטת אוסטפלד נאוי גזרה על הנהג 18 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי לשלוש שנים על גרימת מוות ברשלנות, שלילת רישיון למשך 15 שנים ועשרת אלפים שקלים קנס.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את ההסברה על הסכנות שבנסיעה לאחור. נסיעה לאחור מסוכנת, מאחר ושדה הראיה מאוד מוגבל ולכן בנסיעת כלי רכב כבדים, יש צורך באדם נוסף שיכוון את הנהג. במקביל להסברה, יש להגביר את האכיפה במקומות העבודה כדי שאולי ניתן יהיה למנוע מקרי מוות נוספים".
אור ירוק נהג טרקטור תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד