י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"אנחנו מעולם לא נחשדנו בפלילים" • פניני 'הנבחרים'

למה באמת התכוונו הח"כים כשדיברו על "העבריינים של ש"ס", ועל ההפסד החרדי בעיריית ירושלים? • שרי רוט על הכוונות האמיתיות מאחורי המילים ב'כנס הנבחרים' • צפו

"אנחנו מעולם לא נחשדנו בפלילים" • פניני 'הנבחרים'
יחצ



בתוכנית המקורית, היה אמור פאנל הסיום של 'כנס הנבחרים' לספק כותרות מפי שלושה קודקודים: אריה דרעי, מהצד הש"סי של המפה, יעקב ליצמן, מהצד החסידי של אגו"י, ומשה גפני, מהצד הליטאי של דגל התורה.

אלא שדרעי בחר לשלול את הגעתו, ואלי ישי, לו מיהרו להציע להגיע, היה בדרכו לישיבת קבינט שעסקה, מן הסתם, בענייני הדרום הבוער (ואי ההחלטה בנושא), כך שהמארגנים נאלצו להסתפק בקודקודים הגימל'אים.

אם בתחילה התאכזבו, הרי שמהר מאוד סיפקו שני הפאנליסטים את הסחורה. באמירות ציניות, עם הרבה הומור ועם לא מעט עקיצות, הצליחו להקפיץ את הקהל, לשמחת המנחים, העיתונאים יעקב רייניץ, מהצד החסיד (המודיע), ואריה זיסמן, מהצד הליטאי (יתד נאמן).

והרי צרור אמירות מעניינות שהושמעו על ידי שני האישים. האחד מהם (סגן שר הבריאות) הגיע ברכב השרד שלו (פרטים ב-YNET, שלא מבין למה שר שנוסע למרחקים כל-כך ארוכים זכאי לרכב בעלות שכזו), מלווה בשני אופנועי משטרה שליוו אותו היישר אל המלון בניר עציון. לא פחות.

ההערות שלנו, בסוגריים, כמובן.

פלילים? לא אצלנו

גפני: בתקופת נתניהו אין מלחמות ואין פיגועי התאבדות ויש לזה סיבה, הוא עושה פעולות קשות אך לא הולך למלחמה, דווקא אלו שאמרו שהם הולכים לשלום, דווקא בתקופה שלהם יש מלחמה.(הופס, מה בדיוק קורה בדרום, גפני?).

ליצמן: אני יושב בממשלה ולא יודע כלום בביטחון, כל מה שאני יודע זה רק מהכתבים הביטחוניים, אנו לא מתערבים בנושאים כאלו, גם בוועדת חוץ ובטחון לא שומעים כלום, יושבים גם ערבים בוועדה ואל תצפו שמדברים שם משהו, נושא הביטחון לא יהיה במרכז סדר היום בבחירות. רק הליכוד רוצה את זה, לשאר המפלגות זה לא טוב. (1. העצמאות זקוקה לזה כאוויר לנשימה ולאחוז החסימה. 2. בשביל זה יש את הקבינט, שם נמצא ישי...אתה לא).

גפני: למה אין לנו גידול בבחירות? איפה אנחנו תקועים? אנחנו מתלבטים בשאלה הזאת שוב ושוב, ירדנו בבחירות האחרונות בקלפיות החרדיות, הגענו בחלקם ל-60 אחוז, נעשה הכול להגיע בבחירות הקרובות ל-7 מנדטים, (ותמשיך לספר בכלי התקשורת על המחלוקת, זהו מתכון בדוק להעלאת מספר מנדטים).



גפני: חברי סיעת יהדות התורה לא נחשדו ולא הואשמו מעולם בפלילים, הם לא דואגים לעצמם רק לכלל הציבור. (חיים יוסף כלאף, יועצו של דרעי, אולי בכל זאת היית צריך לשגר לשם את אריה דרעי? גפני יודע להצליף וטוב שיש מישהו בסביבה כדי לענות לו).

גפני: אנחנו משקיעים כסף וכוח כל השנה ואנשים בסוף מצביעים ש"ס, למה? (פנה לשלישיית האחדות, קח מתכון).

"ממי הוא חשש?". אריה דרעיצילום: "ממי הוא חשש?". אריה דרעי
"ממי הוא חשש?". אריה דרעי

פנצ'ר בגלגל

גפני תוקף את ראשי ש"ס: הם מדברים על אפליה? אני עובד חודש וחצי להכניס בת מאלעד לסמינר, לא מסכימים לקבל אותה כי כבר קיבלו את הבנות של ראשי ש"ס. אין מספיק מקום לספרדיות בבתי ספר וסמינרים של האשכנזים כיוון שהמקומות מאוישים בידי ילדי בכירי ש"ס. (הוצאת לדרעי את המילים מהפה).

ליצמן: למרות שאני בכנסת ישראל, קיבלתי מכתב עם בלנק רשמי מהקיצונים בעדה החרדית.

ליצמן: ארבע שנים עסקתי רק בבריאות וזה הוסיף בריאות גם לי וגם לאחרים.

ליצמן: דרעי החליט ברגע האחרון לא להגיע, לא יודע ממי חשש ממני או מגפני... (לא אתה זה ששמת לו ערר על חוק דרעי שאוסר על חזרתו לזירה הפוליטית? מחברים לא פוחדים. סביר יותר שחשש שמא אלי ישי יהיה בסביבה ויחליט לקפוץ).

ליצמן: שלחו איתי שני שוטרים מסכנין, רק כדי לראות שאני באמת בדרך לפאנל עם גפני...

גפני: יש מלחמה אמיתית נגדינו, 11 אלף אברכים שמקבלים 1040 ₪ נמצאים בסכנה יומיומית.

גפני: יש דברים שלא פרסמנו עד היום, הייתה גזירת גיוס בנות, ישבנו ימים ולילות וטיפלנו, הייתה מלחמת עולם, אבל איש לא יידע, לא פרסמנו כלום, הודעתי לשר המשפטים נאמן: במידה וזה עובר, אנחנו מיידית בחוץ, זו הייתה ההוראה של הרבנים. (קשה לך לומר בפירוש הוראת הגראי"ל שטינמן?).

ליצמן: אנשים מתוכנו שלא מצביעים ולא שהם קנאים שרבות יהם הורו להם כך, אמרו לנו שזה בגלל שאנחנו רבים בינינו. אז בקדנציה האחרונה פעלנו באחדות וביחד.(מאז התקר בגלגל, לא קודם...).

גפני: לא נהניתי מהתפקיד כלום, יום ולילה עבדתי בשביל אחרים, הסיסמא שלנו צריכה להיות כדי שלא תהיה אזרח סוג ג' תצביע ג'.(בשביל סיסמאות יש את הפקידות של 'בולטון פוטנציאל').

"נזכיר לכולם מי האיש". לפיד. צילום: פלאש 90צילום: "נזכיר לכולם מי האיש". לפיד. צילום: פלאש 90
"נזכיר לכולם מי האיש". לפיד. צילום: פלאש 90

כבוד לבן-ארי

ליצמן: אם יאיר לפיד יעלה קמפיין נגדינו בעניין הגיוס, נזכיר לכולם בדיוק מה יאיר לפיד עשה בצבא.

גפני: כרגע זה נראה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. מי שמכיר את ביבי יודע שאצלו מה שנוח לו גובר על הכרת הטוב. (צפה להפתעות...).

גפני: יאיר לפיד בדיוק מתאים להיות חמור ההובלה של ביבי נתניהו, אני אומר לכם מנדט לפה או לשם יכריע את המפה הפוליטית. זה צמוד מאוד.

גפני: לא נסכים בשום פנים ואופן ששי פירון יהיה שר החינוך של מדינת ישראל.(טוב, אף אחד לא ממש עומד להתייעץ עמכם בנידון).

גפני: לאלו החרדים שמצביעים למפלגה החילונית הליכוד, יש לי משפט אחד להגיד לכם: אין לכם מושג איזה שבעה מדורי גיהנום עברנו מהליכוד. (מצד שני, כשהם מבקשים להיפגש איתך, אתה עסוק. כשהם מתפקדי ליכוד, כל שר שם מחייך אליהם בפול טיים. לתשומת לבך).

ליצמן: אם נלך יחד, יהדות התורה וש"ס, נדרוש את תפקיד שר האוצר לאלי ישי או לאריה דרעי.
(על בטוח תקבלו. רק תזכרו כמה דם ירק משה כחלון עד שזכה להבטחה בנידון).

גפני: אנחנו, סיעת יהדות התורה, נהיה בקדנציה הקרובה גדולים יותר מקדימה, העצמאות ואמסלם ביחד. (כבוד למפלגתו של בן ארי).

"הפסדנו בידיים". בניין עיריית ירושליםצילום: "הפסדנו בידיים". בניין עיריית ירושלים
"הפסדנו בידיים". בניין עיריית ירושלים

מה אתה מספר?

גפני: מעולם לא הצבעתי נגד עמדה של אחד מחברי מועצת גדולי התורה, אני הצעתי להרב שך ז"ל לעשות פריימריז בציבור החרדי ושהמיקום ייקבע לפי פריימריז, אבל אין מציאות כזאת, כי גם אם אני יביא ספר של הישגים, כל אחד יצביע לאיש שלו, ששייך למחנה שלו.

גפני: אני מכבד את דרעי ומאחל לו הצלחה. לא יודע למה הוא חושש ממני, אבל אני חושב ששר אוצר חברתי הרבה יותר מתאים להשר אלי ישי. ביקשתי מאריה דרעי עזרה במשבר הגיוס, שיתערב מול חברו שר החוץ אביגדור ליברמן. הוא ניסה ולצערי לא הצליח לעזור לנו. (אולי לא את הכול אתה מספר לנו?)

גפני: עיריית ירושלים זה הכישלון של הציבור החרדי. הפסדנו בידיים שלנו את ראשות העיר, לא יודע מה יהיה שם בהמשך, בני ברק מתנהלת למופת. (ולסיום: דברי ברכה למארגנים,ראש עיריית בני ברק).

גפני: לא האמנתי שתהיה הצלחה כזאת לכנס הנבחרים של הציבור החרדי, אני לפעמים נכנס למשבר אבל הוועידה הזאת נותנת לי כוח סיפוק ורצון לעבוד בכל הכוח.

ליצמן: הוועידה מצויינת, זה מאחד את כולם: ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה.
כנס הנבחרים יעקב ליצמן משה גפני אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד