כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עצורי הונאת משרד החינוך: "האישומים פיקטיביים"

פרקליטי החשודים בהונאת משרד החינוך באמצעות עמותות פיקטיביות, כביכול, דוחים ההאשמות • "המשטרה מיהרה לבצע המעצרים לפני שיש בידיה חומר ראיות ממשי"

עו"ד עטרי עם מנהל העמותה. צילום: פלאש 90
עו"ד עטרי עם מנהל העמותה. צילום: פלאש 90

"ההר יוליד עכבר". כך אומרים היום פרקליטי שלושת החשודים בהונאת משרד החינוך באמצעות עמותות פיקטיביות.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את מנהל העמותה, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הטענה כי זוהי עמותה שכלל לא קיימת - היא טענה פיקטיבית. בולטת העובדה שמשטרת ישראל מיהרה לבצע את המעצרים לפני שיש בידיה חומר ראיות ממשי".

לדברי עטרי, המשטרה שינתה את טענתה נגד מרשו מאז התפוצצה הפרשה. "קיים ויכוח על מספר התלמידות שקיימות במוסד, לעומת מספר התלמידות שדווחו למשרד החינוך. על פי מה שאני מבין, המשטרה אומרת שמדובר ב-40 אחוזים של פער בין המציאות לבין מה שדווח. רק מה שמוזר הוא שהמשטרה טענה אתמול כי בכלל מדובר בעמותה פיקטיבית, כזו שלא קיימת".

עו"ד עטרי מקווה, כי החקירה תסתיים בקרוב והחשדות יופרכו. "אני לא מופתע מעצם העובדה שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-11 יום ובית המשפט האריך רק ב-6 ימים, עד יום ראשון. אין לי ספק שהם ישוחררו ואני בספק האם בסופה של חקירה יוגש כתב אישום".

עוד בנושא:
הוארך מעצר 3 החשודים בהונאת משרד החינוך
מנהלי עמותה חרדית נעצרו • החשד: הונאה במיליונים

גם עו"ד שמעון קוקוש, המייצג את אחד החשודים במעורבות בהונאה, שוחח עם 'בחדרי חרדים'. באופן נחרץ הוא קובע: "אין בידי המשטרה ראיות ממשיות. יש כאן מסע דיג ומסע ציד ואם אני מפנה לנציג המשטרה בדיון שאלות פשוטות כמו לגבי אורך הזמן שמרשי מורשה חתימה בעמותה והנציג אינו יודע לענות על כך - אין הוכחה גדולה מזו לדבריי.

"המשטרה מכירה קווים כללים, ומחכה שמישהו ייפול בלשונו", הוא אומר. "מרשי הוא אדם ללא עבר פלילי, אך כשרואה המשטרה ניירת גדולה עם מספרים גדולים היא רואה בכך הזדמנות טובה לתפוס את החשודים וביניהם מרשי ולומר דברים שבינם לבין המציאות - אין הרבה. גם במקרה הזה, אני סבור שההר יוליד עכבר".

עו"ד נדב גדליהו, המייצג את החשוד השלישי, ביקש במהלך הדיון לשחרר את מרשו לאור העובדה כי בניגוד לאחרים, הוא שיתף פעולה בחקירה וכי מעורבותו בפרשה היא יחסית קטנה, ומסתכמת בפריטת שיקים שהועברו לידיו על-ידי החשודים האחרים.
בנות ירושלים עמותה משרד החינוך הונאה תרמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד