ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ברקת מציג: 10 המכות

ראש עיריית ירושלים ממשיך להסתבך: הציבור החרדי בשכונת רמות יוצא למאבק חסר פשרות, לאחר שבית-ספר ממ"ד שנסגר בשכונה, הועבר למוסד פרטי, למרות שבשכונה קיימת מצוקת כיתות • פרסום ראשון

קרוונים דולפים. כאן לומדים ילדים חרדיים
קרוונים דולפים. כאן לומדים ילדים חרדיים

כתבות בנושא:

חזית נוספת: קרב בהר חומה
"המגזר החרדי ביקש את החלופות" • וידיאו
חשיפה: המשטרה הבעירה אש
ברוך הבא לירושלים, ניר ברקת
זעקת ירושלים • גלרית ענק מההפגנות
ירושלים בוערת: עצורים, פצועים ושריפות
"אנחנו נלחמים נגד הנציגים החרדים" • ראיון מיוחד
אדוני ראש העיר: "אנחנו נילחם!"< a/>
גרסת הראיס • מסמך בלעדי
חניון 'קרתא' לא יפתח בשלב זה בשבתות
חניונים בשבת, בהכשר הבד"ץ • חשיפה


אם חשבתם שהסתבכויותיו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מול החרדים הסתיימו - תברר שטעיתם. טעיתם, בגדול. פרשית החניונים, בית הכנסת בקרית יובל, פינוי מבנה ארעי ששימש כבית-כנסת בהר חומה - כל אלו לא הספיקו.

מחר יפתח הציבור החרדי מערכה נוספת מול ראש העיר החילוני.

לא ברור כיצד נופל ברקת לכל הבורות הללו. האיש שהגיע לקומה השישית בכיכר ספרא עם כוונות טובות, מצליח להסתבך בכל פרשה מזדמנת. דומה שאין בור שברקת לא נופל לתוכו ויוצר קול רעש גדול.

הפרשה שתתפוצץ מחר (ב) החלה לפני מספר שנים, עם הגעת אוכלוסיה גדולה של חרדים להתגורר בשכונת רמות בירושלים. השכונה, שעד אז נשאה אופי חילוני, לא הצליחה לספק מוסדות לתושבים החרדים.

אלא שבמהלך השנים, החילונים והדתיים-לאומיים נטשו את השכונה, ומוסדות הציבור של ציבורים אלה הלכו והתרוקנו. כך קרה שבית-ספר ממ"ד של הציבור הדתי-לאומי התרוקן לחלוטין, עד שהוחלט על סגירתו המוחלטת לקראת השנה הבאה.

הציבור החרדי בשכונה היה בטוח שהגיע הסוף למצוקת הכיתות החמורה ואך טבעי הוא שיקבל סוף-סוף את בית הספר לטובת ילדיו. אך מתברר שהתושבים טעו - ובגדול. את בית הספר החליט ראש העיר להעביר לבית הספר החרדי-לאומי 'רפפורט'.

בית הספר המדובר הוא בית-ספר פרטי, והתלמידים הלומדים בו משלמים סכומי עתק, ואין כל הצדקה להעניק לו, לדעת תושבי השונה החרדיים, מבנה עירוני בשכונת רמות, בו-בזמן שבין כתליו לומדים ילדים רבים המגיעים מחוץ לירושלים, במיוחד על רקע העובדה שבשכונה קיימת מצוקת כיתות חריפה.

מנתונים שהעבירו תושבים משכונת רמות לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי ישנם כ-1500 ילדים הלומדים בקראוונים דולפים בחורף, ורותחים בקיץ. בשנה הבאה יש צורך ב-10 כיתות חדשות. יצוין, כי הרישום עדיין לא נפתח, מחמת המחסור החמור בכיתות.

היום (א) החלו בשכונת רמות בהחתמת עצומה של אלפי הורים נגד ראש עיריית ירושלים. התושבים מבטיחים שלא יעברו לסדר היום, לנוכח השערוריה שמתרחשת לנגד עיניהם.

נציגי הציבור החרדים החלו בטיפול בנושא בימים האחרונים, אך אין ערובה שיצליחו במלאכה.

ח"כ אורי מקלב נכנס לעובי הקורה, אך לאחר חתימתו של ברקת, על העברת בית הספר, קשה להאמין שיחולו שינויים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד