י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נציג משפחת אבוחצירא: הרב יעקב בן חמו

הכירו את נציגה החדש של משפחת אבוחצירא לרשימת ש"ס בכנסת: הרב יעקב בן חמו, הנשוי לאחייניתו של רבי דוד - היחיד מבני המשפחה שלא הביע תמיכה רשמית במועמדותו

רבי דוד אבוחצירה. צילום: יעקב כהן.
רבי דוד אבוחצירה. צילום: יעקב כהן.



הכירו את המועמד החדש לכנסת: הרב יעקב בן חמו.

למי שהשם יעקב בן חמו אינו אומר דבר, מוטב שילמד להכיר אותו. עד היום (ג) בבוקר הוא היה עסקן בלתי מוכר. מהיום הוא מועמדה של משפחת רבני אבוחצירה לרשימת ש"ס בכנסת.

למען הסר ספק, היוזם של המהלך אינו רבי דוד אבוחצירה מנהריה, בשום צורה ואופן, באשר הרב מקפיד מאוד שלא להתערב בכל נושא פוליטי. כך נהג במשך כל השנים, וכך ימשיך לנהוג גם בעתיד - כפי שמבהירים מקורביו. אלא שלאחר שהמינוי קיבל את ברכת שאר רבני המשפחה, הוא לא יהיה זה שיעצור אותו. לא מתערב, פירושו - לא מתערב לשום צד.

כבר ביום חמישי האחרון, עלתה משלחת בת שלושה אנשים צפונה לנהריה, אל ביתו של רבי דוד אבוחצירה. המשלחת מנתה שלושה מנכבדי הקהל: שמעון יצחקי, חבר מועצת העיר ירושלים, יוסף ישי (אח של) ויעקב בן חמו – חתן השמחה, מועמד לחברות במפלגת ש"ס, האיש אותו עומדת המשלחת הכבודה להציע לרבי דוד כמועמדו שלו. בין השאר, רעייתו של בן חמו היא בת אחותו של הרב.

"סוף סוף, אחרי שנים, מגיע גם לרב מנהריה נציג משל עצמו", הכינו חברי המשלחת את המלל שבפיהם שוב ושוב. ואין כמו תלמידו המובהק, יעקב בן חמו, שהוא גם בן משפחתו, כדי לשמש בתפקיד.

נכנסו השלושה אל הרב, הלה שמע אותם, ובירך בברכת הצלחה כמנהגו, מבלי לחוות דעה. פוליטיקה היא, ואינו מתערב.

איכשהו דלף הסיפור לתקשורת, מקורבי הרב מיהרו לפרסם הודעה לפיה הוא אינו מתערב בפוליטיקה.



תמיכה משפחתית

אלא שהרב בן חמו לא התייאש. משהבין כי רבי דוד לא יעמוד מאחוריו ויזרז את מועמדותו, החליט להתניע דרומה ולסור אל בתיהם של בני משפחתו האחרים - רבי פנחס אבוחצירא מבאר שבע (בנו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל), ורבי יהודה אבוחצירא, בנו של הבאבא ברוך מנתיבות.

השניים העניקו לו את הסכמתם למינוי, ומכאן והלאה על תנועת ש"ס להרים את הכפפה.

למען האמת, עד היום נחשב שר הדתות, יעקב מרגי, לנציגו של הבאבא ברוך בש"ס, יתכן שברשימה הבאה יאייש הרב בן חמו את המשבצת. לשר מרגי תפקידים רבים נוספים משל עצמו, במשרד הדתות, במשרד אחר, או בכל תפקיד שיוטל עליו בידי הגר"ע יוסף, כפי שהכריז לא פעם.

האם יצא לדרך המינוי הנ"ל? קשה לדעת. אחרי הכול, בקרב הגורמים המכריעים בנושא הרשימה הש"סית התקבלה החלטה די רשמית לפיה אין צורך בנציגי חצרות. משהו בסגנון 'כולם נציגים של כולם', ולא ניכנס לסיבות שהביאו להחלטה זו.

יחד עם זאת, עד להגשת הרשימה יש עוד מספר שבועות, והכול בהחלט אפשרי.
שס יעקב בן חמו רשימה אבוחצירא כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד