כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מורדים סורים ופעילי אל קאעידה כבשו כפרים בגבול ישראל

גורם צבאי צוטט ב'טלגרף' הבריטי: כמאתיים מורדים מארגון קיצוני השתלטו על הכפרים ברייקא וביר עג'ם בגבול סוריה-ישראל • הקבוצה מתגאה בכך שלאחר כיבוש סוריה מידי אסד, תפנה גם נגד ישראל • בצה"ל דיווחו הבוקר על חידוש הלחימה בין המורדים לצבא הסורי

מהומות בגבול סוריה. ארכיון: פלאש 90
מהומות בגבול סוריה. ארכיון: פלאש 90

גורמי מודיעין ישראלים מפיקד צפון בצה"ל מזהירים בשיחות עם ה"טלגרף" הבריטי: לפחות 200 מורדים סורים, ובהם גורמים בכנופיית הטרור הבינלאומית 'אל קאעידה', השתלטו לאחרונה על הכפרים ברייקא וביר עג'ם בגבול בין סוריה וישראל.

לטענת הגורם, המורדים משתייכים לארגון קיצוני בשם "נשרי הגולן", שמורכב מחמושים זרים, בהם גם אנשי אל-קאעידה. לדבריו, הקבוצה מתגאה בכך שלאחר כיבוש סוריה מידי אסד, תפנה גם נגד ישראל.

הגורם הסביר: "אנחנו רגילים למצב של מלחמה קרה בין ישראל וסוריה אבל אנחנו רואים לאורך הגבול מצב דומה לזה שבלבנון או בסיני, היכן שממשל חלש נכשל בניסיונו להשליט את ריבונותו באזור שמשמש קבוצות מורדים שונות לתקיפות נגד ישראל".

הוא הוסיף כי "המורדים מיישמים טקטיקה במסגרתה הם מושכים את אש צבא אסד לאזור המפורז בגלל המגבלות המוטלות על הצבא שם. המורדים השתלטו על אזור מצפון ומדרום לקוניטרה. אם הם אמיצים, הם ינסו לנתק את קוניטרה בתנועה מהירה תוך כיבוש קטע הכביש המוביל לדמשק. אנחנו לא יכולים לשלול כי זהו הצעד הבא שלהם".

קצין בפיקוד צפון הגיב ל"וואלה" על הפרסום ב"טלגרף", וציין כי מדובר ב"דיווח בעייתי", מאחר ומדובר ב"שני כפרים שכבר מזמן נמצאים בשליטת המורדים והצבא הסורי נלחם כדי להכניע אותם".

ובתוך כך: כוחות צה"ל דיווחו הבוקר על חידוש הלחימה בין המורדים לצבא הסורי תוך שימוש בנשק קל, בין היתר בכפרים ברייקא וביר עג'ם.
סוריה רמת הגולן מורדים טלגרף אל קאעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד