י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יעקב אוסטרייכר, האסיר מבוליביה, חלה בפרקינסון

איש העסקים החרדי כלוא 17 חודשים בבית כלא מסוכן בבוליביה • השבוע אושפז בבית חולים מקומי • "שניים מנכדיי לא ראיתי מעולם בגלל מערכת המשפט המושחתת"

מאמין בחפותו. יעקב אוסטרייכר
מאמין בחפותו. יעקב אוסטרייכר

יעקב אוסטרייכר, איש העסקים החרדי הכלוא בבוליביה, אושפז בשבוע האחרון בבית חולים מקומי, 'סנטה קרוז', לאחר שמצבו הורע.

בבדיקות רפואיות שעבר, התברר כי הוא סובל מתסמינים ראשונים של מחלת פרקינסון.

"הנכדים שלי בארצות הברית שואלים איפה אני, ואשתי נאלצת לספר להם שאני עובד בבוליביה, הם תוהים: "האם העבודה חשובה יותר מהם?", הוא סיפר בכאב בראיון לכלי תקשורת מקומי.

אוסטרייכר, איש עסקים חרדי, כלוא כבר 17 חודשים ב'פלמסולה', אחד מבתי הכלא המסוכנים במדינה בחשד להלבנת הון וקשר עם סוחרי סמים. למרות שהוא מאמין בחפותו, אוסטרייכר לא זכה לקבל יחס הוגן ממערכת המשפט שנשלטת על ידי גורמים מפוקפקים במדינה.

בשבוע שעבר, פונה אוסטרייכר לבית החולים לאחר שחש ברע. בבדיקות שעבר גילו הרופאים כי הוא סובל ממחלת פרקינסון, מחלה ניוונית של מערכת העצבים, המתקדמת באיטיות. בינתיים, באמצעות עורך-דינו, הוא קיבל אישור שבו יאושפז למשך שבוע ימים, ואז ייבחן מצבו הרפואי פעם נוספת.

בתקופה האחרונה ביקר שון פן, שחקן ובמאי קולנוע אמריקאי ממוצא יהודי, את אוסטרייכר. פן הוא בעל השפעה גדולה על רשויות החוק בבוליביה, אך למרות זאת, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי לא ברור מה מידת המאמצים של השחקן בתיק המשפטי המתנהל נגד אוסטרייכר.

בראיון שהעניק אוסטרייכר ל El Deber, כלי תקשורת מקומי, אמר: "הייתי שמח לומר שאני מאמין בצדק, אך לצערי אני לא. מערכת המשפט נשלטת על ידי אנשים מושחתים. יש לי 11 נכדים ששניים מהם מעולם לא ראיתי".
יעקב אוסטרייכר פרקינסון מחלה כלא סנטה קרוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד