כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'הבית היהודי': חילונית במקום השלישי

הפריימריס של 'הבית היהודי' הפתיעו: ניסן סלומיאנסקי, איש אמונו של אורלב במקום הראשון • במקום השמור לאשה: איילת שקד, פעילת ימין חילונית • ואיפה ח"כ אורי אורבך?

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

תוצאות הפריימריס שנערכו ביום שלישי במפלגת 'הבית היהודי' מפתיעות למדי. לפי התוצאות, שפורסמו היון (ד) בצהריים, הגיע למקום הראשון (לאחר היו"ר שכבר נבחר) ניסן סלומיאנסקי, איש אמונו של ח"כ זבולון אורלב.

אורלב פרש מהפוליטיקה מיד לאחר שנודעו תוצאות הפריימריס לתפקיד יו"ר התנועה - בהן הובס בידי נפתלי בנט, שנבחר לתפקיד היו"ר.

האיש שהניע יותר מכולם את מהלך הפריימריס הדמוקרטיים במפלגה היה ח"כ אורי אורבך. אורבך גם זכה להמלצה חמה של נפתלי בנט, כמועמד מועדף מטעמו, אלא שהחברים עשו שריר ליו"ר החדש ובחרו לשבץ אותו רק במקום הרביעי.

למעשה, מלבד אורבך אין ברשימה אף ח"כ מכהן. זאת לאחר שהשר דניאל הרשקוביץ נמנע מלהתמודד, ולאחר פרישת ח"כ זבולון אורלב.

במאבק על המקום השלישי רשם נפתלי בנט ניצחון בבחירתה של איילת שקד, המועמדת המומלצת על ידו. שקד היא פעילת ימין חילונית, והפכה למעשה את המשבצת השלישית למשבצת נשים, למרות שהוקצתה לכך המשבצת הרביעית.

בפריימריס הצביעו מתפקדי 'הבית היהודי' ב-160 קלפיות ברחבי הארץ על רשימת המועמדים שלהם לכנסת הבאה. היום פורסמו התוצאות באופן רשמי, לאחר שעות בהן עשו קודקודי המפלגה מאמץ עילאי לשמור על סודיות מוחלטת באשר לתוצאות.

עוד ברשימה הנבחרת: אבי וורצמן, סגן ראש עיריית באר שבע, שזכה לתמיכתו של בנט - מקום חמישי, מוטי יוגב - מקום שישי, יוני שטבון - מקום שביעי, ושולי מועלם - מקום שמיני. במקום התשיעי: ג'רמי גמפל, ובמקום העשירי: הרב רחמים ניסימי.


החברים נבחרו מתוך רשימה של 14 מועמדים.
אורבך אורלב בנט הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד