כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מבצע 'עמוד ענן': רמטכ"ל חמאס חוסל בעזה

רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי חוסל עם בנו • גם מפקד חטיבת רפיח בחמאס חוסל • נפגעו תשתיות שיגור טילי פאג'ר - המגיעים עד ת"א • חמאס: "מעכשיו אנחנו במלחמה"

החיסול
החיסול



צה"ל פתח היום אחר-הצהריים במבצע 'עמוד ענן', במסגרתו אושרה לחיסול רשימה של יעדים בכירים ברצועת עזה, כמו גם תשתיות אסטרטגיות של טרור. המבצע נפתח בהצלחה עם חיסולו הממוקד של רמטכ"ל החמאס, אחמד ג'עברי.

לפי דיווח לא מאומת, חוסל בכיר נוסף בחמאס בדרום הרצועה, סמוך לרפיח. על פי הדיווח, חוסל המחבל ראאד עטאר, מפקד חטיבת רפיח ומי שנחשב לאחד מחמשת הבכירים של חמאס ברצועה. עטאר אחראי לפיגועי המנהרות בציר פילדלפי, לירי לעבר אילת ותכנון חטיפת גלעד שליט. בחמאס מכחישים את החיסול.

בנוסף תקף צה"ל במוקדים רבים ברצועה, עד כה דווח על לפחות תשעה הרוגים פלסטינים. חלק מהתקיפות פגעו בתשתיות ובבורות שיגור טילי פאג'ר, המסוגלים להגיע עד לתל-אביב. רוב היעדים נפגעו. בסך הכל הושמדו למעלה מ-20 בורות שיגור. עד כה מניין ההרוגים הפלסטינים בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה עלה ל-9 הרוגים, בהם שניים מתחת לגיל 5, ומספר הפצועים
מגיע כבר ל-30.

המבצע החל לאחר שסמוך לשעה 14:00, התפוצצו ארבע רקטות בישוב בשטח המועצה האיזורית אשכול. שעה וחצי מאוחר יותר, התפוצצה במקום רקטה נוספת. תחילה עלה חשד כי הירי בוצע משטח סיני, אבל במערכת הביטחון מעריכים כי הרקטות שוגרו משטח דהנייה ברצועה, קרוב מאוד לגבול ישראל מצרים, זאת במטרה להטעות את כוחות צה"ל בזיהוי והגילוי של מקור השיגור.

לאחר הירי, מעט לפני השעה 16:00, דיווחו הפלסטינים כי רכב התפוצץ במערב העיר עזה, בצומת סמאר, סמוך לבית החולים שיפא, וכי שני בני אדם נפגעו ונהרגו. מהר מאוד התברר כי מי שחוסל הוא אחמד ג'עברי, רב המחבלים הבכיר ברצועת עזה, ומי שהוגדר כרמטכ"ל חמאס, שהיה מעורב בביצוע ותכנון של עשרות פיגועים וגם בחטיפתו של רס"ל גלעד שליט. יחד איתו נהרג אחד מבניו.

באופן רשמי היה ג'עברי סגנו של מוחמד דף, אולם בשנים האחרונות היה האחראי לכל הפעילות הצבאית של חמאס. בחמאס אישרו את חיסולו של ג'עברי, ומסרו בתגובה לחיסול: "מעכשיו אנחנו במלחמה פתוחה עם ישראל. נשרוף הלילה את תל-אביב".

בצה"ל מסרו כי הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אישר תוכנית נרחבת למתקפה ישירה נגד חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ויתר ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה, שתיקרא 'עמוד ענן'. בצה"ל נערכים גם לכניסה קרקעית לרצועת עזה. מספר חטיבות חי"ר כבר רוכזו והן ממתינות להוראה מגבוה. במקביל החלו בצה"ל בשליחת צווי 8 לגיוס מילואים.

רב המחבלים, אחמד גצילום: רב המחבלים, אחמד ג
רב המחבלים, אחמד ג

חשש מירי טילים למרכז: בוטלו הלימודים בדרום

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הודיע כי פעילות צה"ל יצאה לדרך בעקבות "המצב הבלתי נסבל בדרום הארץ ובמטרה לפגוע בארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה.

"מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי, המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק במהלך החודשים האחרונים.

"צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל יעשה הכול כדי לשפר את המציאות הביטחונית. צה"ל ממשיך בפעולתו לאבטחת יישובי הדרום ולשיפור המציאות הביטחונית סביב רצועת עזה. פיקוד העורף ורשויות החירום נקטו בכל הפעולות המחייבות. אוכלוסיית אזרחי ישראל מתבקשת להישמע להנחיות פיקוד העורף".

על חיסול תשתיות השיגור של טילי הפאג'ר, נמסר מדובר צה"ל: "צה"ל ביצע פגיעה נרחבת ביכולות השיגור ארוך הטווח (מעל 40 ק"מ) של חמאס והגי'אהד האיסלאמי, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכי השיגור התת-קרקעיים ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור ברצועת עזה. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק של אגף המודיעין ועל פי תכנון פרטני במהלך החודשים האחרונים.

"חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. זוהי עדות נוספת לדפוסי הפעולה של חמאס ולשימוש באוכלוסיה בעזה כב'מגן אנושי'.

בעקבות החיסול של רב המחבלים, הופסקו הלימודים בתלמודי התורה באשדוד, לבקשת העירייה - והילדים נשלחו לביתם. גם באשקלון ובקרית מלאכי בוטלו הלימודים. בקרית מלאכי גם בוטלו כל הפעילויות בעיר, כולל חוגים - ומחר לא יתקיימו לימודים בכל איזור הדרום, מבאר שבע ועד אשדוד. תושבי אשכול קיבלו הנחיה מהצבא להשאר בסמוך למרחבים מוגנים.

מספר שיגורים כבר בוצעו לעבר ישובי הדרום. עד כה כל הנפילות היו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים.

בפיקוד העורף נכנסו לכוננות שיא לספיגת טילים בתגובה לחיסול. צה"ל הורה להישמע להנחיות. מד"א העלה את הכוננות לרמה ג'.

מחוז דרום של המשטרה העלה את הכוננות בכל גזרת המחוז הדרומי. ממ״ז דרום ניצב יורם הלוי יערוך בשעות הקרובות הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר וגורמי החירום והבטחון.

גם מפכ"ל המשטרה קיים הערכת מצב, בסיומה הנחה את מפקדי המחוזות: העלאת רמת הכוננות בכל הארץ, תיאום מול גופי החרום וההצלה, הפעלת מערך מתנדבי המשטרה בדגש על המחוז הדרומי.

בתיאום עם פיקוד העורף בוטלו האירועים בהם יש חשש לשלום הציבור. השוטרים יהיו פרוסים בכל הגזרות על מנת לתת מענה לכל תרחיש ולמען ביטחון הציבור.

אתמול בשעות הבוקר שוגר טיל גראד לעבר העיר אשדוד, והתפוצץ בשטח פתוח ללא גרימת נזק או נפגעים.



חמאס חיסול ג'עברי רמטכ''ל רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד