י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

תופת בקרית מלאכי: 3 נהרגו מפגיעה ישירה בבית

הלם בחסידות חב"ד • טיל פגע בבניין בשכונת נחלת הר חב"ד בקרית-מלאכי • שלושה נהרגו • מטחי רקטות על אשדוד, אשקלון ובאר-שבע • פגיעות ישירות באשדוד וקרית גת

פיגוע בקרית מלאכי. צילום: פלאש90
פיגוע בקרית מלאכי. צילום: פלאש90



הלם בחסידות חב"ד: הבוקר (ה) ספג בית מגורים בשכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי פגיעה ישירה. כתוצאה מפגיעת הטיל נהרגו שלושה, אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ו-4 קל. בנוסף פונו 6 נפגעי חרדה.

שניים השלושה שנהרגו הינם חסידי חב"ד.

הפגיעה אירעה בקומה העליונה במבנה בן 4 קומות. מני עזריאל, חובש מתנדב ב'איחוד הצלה', סיפר: "מדובר בזירה קשה מאוד, ביצענו פעולות החייאה על אשה שנפגעה באורח אנוש מפגיעה ישירה של הרקטה בבניין ובאמצע ההחייאה חובשים נוספים זיהו לכודים ופצועים נוספים בדירה ממול באותו בניין".

לפי העדויות, המקלט בבניין לא היה ערוך לקליטת דיירים, וחלק מהדיירים העדיפו להישאר בבית או לצאת למדרגות.

שכן המתגורר בבניין סיפר: "הייתי בחדר המדרגות כשנשמעה האזעקה. אני ועוד שכן רצנו במדרגות, איך שנכנסנו למקלט נשמע פיצוץ חזק, והבנו שהיתה פגיעה ישירה בבניין".

ידידה הלוי, מפקד זק"א, סיפר: "אני מתגורר ברחוב סמוך לבניין שנפגע. שמעתי את הפיצוץ ורצתי לכיוון העשן. מתנדבי זק"א נוספים ומד"א הגיעו איתי למקום. התחלנו לטפל בנפגעים. ראינו רסיסים בכל הדירה. כרגע מתנדבי זק"א מסיימים את פעילות הקודש בטיפול בגופות ההרוגים ובאיסוף הממצאים".

סבב ירי הרקטות הבוקר החל בשעה 6, במטחים לעבר באר שבע, אשקלון, אשדוד, אופקים וגן יבנה. חלק מהרקטות יורטו בידי מערכת 'כיפת ברזל'.

קודם לכן, בתקיפה שביצע צה"ל לפנות בוקר, סמוך לשעה 6:00, בשכונת סג'עיה במזרח העיר עזה, הודיע דובר שירותי ההצלה בעזה כי 5 בני אדם נפצעו, בהם אישה בהיריון ו-2 ילדים.

דקות ספורות לאחר מכן ירה כלי טיס לעבר אופנוע בחאן יונס - ושלושה נהרגו. ככל הנראה מדובר בחוליית מחבלים שעמדה לשגר רקטות.

פגיעה בבאר שבע. צילום: פלאש90צילום: פגיעה בבאר שבע. צילום: פלאש90
פגיעה בבאר שבע. צילום: פלאש90

140 שיגורים, 80 יירוטים של כיפת ברזל

מאז תחילת מבצע 'עמוד ענן' ירה החמאס למעלה 140 שיגורים. כיפת ברזל ביצעה 80 יירוטים. צה"ל ממשיך כל העת בפעולות למיגור הטרור.

מטחי הרקטות החלו אתמול, ארבע שעות לאחר חיסולו של רב המרצחים, רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי. דקות ספורות לפני השעה 20:00 הופעלו צופרי אזעקת צבע אדום בעיר אשקלון וסביבתה, לאחר שטילים שוגרו לעבר האיזור. שתי נפילות נרשמו בשטחים פתוחים סמוך לישובים במועצה האיזורית אשכול.

15 טילי גראד נורו לעבר איזור באר-שבע ואופקים. רוב הטילים יורטו על-ידי סוללות כיפת ברזל. אחד הטילים פגע במרכז מסחרי שהיה כמעט ריק מאדם בבאר-שבע.

מתנדבי 'איחוד הצלה' העניקו במקום טיפול רפואי ראשוני לאשה שנפגעה באורח קל משברי זכוכיות, ולמספר נפגעים קל מחרדה. פצוע קל נוסף נפצע בבאר שבע מנפילה במדרגות.

יצחק דרזנר, חובש 'איחוד הצלה' שטיפל בנפגעת, סיפר: "בחסדי שמים הרקטה נפלה בחצר בין שני בניינים בסמוך לחנות. קיר הבניין ספג את ההדף. הענקנו במקום טיפול רפואי לאשה שנפגעה משברי זכוכית של חלון החנות, שהתפוצץ עקב ההדף של הרקטה. סמוך למקום נפלה עוד רקטה שפגעה ברכב פרטי. שם באורח נס לא היו נפגעים בנפש. טופלו במקום מספר נפגעי חרדה".

לראשונה: גם דימונה בקו האש

שני טילי גראד נורו לעבר אשדוד. טיל אחד יורט על-ידי מערכת כיפת ברזל. הטיל שני פגע בחצר בית בעיר, לא הרחק מהשר להגנת העורף אבי דיכטר, שסייר במקום. לא היו נפגעים.

בהמשך הערב נורו עוד עשרות טילי גראד לעבר כל אזור הדרום. טיל פגע בתוך שטח התיכון הדתי באופקים ושתי כיתות נפגעו קשות.

במהלך הלילה, כלי טיס של חיל האוויר ירו לעבר עשרות מערכי שיגור תת-קרקעיים לטווחים בינוניים (עד 40 ק"מ) שניזוקו קשות. כמו כן, הותקפו מחסנים בהם אוכסנו אמצעי לחימה.

מטח רקטות נורה לראשונה גם לעבר דימונה. הטילים נפלו בשטחים פתוחים במרחק מה מהעיר. הרב אבנר מוסאי, מנהל בית הספר החינוך העצמאי ונציג יהדות התורה בדימונה, אומר ל'בחדרי חרדים': "הגראד נפל בשטח פתוח סמוך לדימונה. בינתיים לא קיבלנו הוראות על ביטול הלימודים מחר בעיר. הרחובות ריקים מאדם, אך שיעורי התורה התנהלו הערב כרגיל".

בסך הכל עד כה נהרגו 10 מחבלים ולמעלה מ-30 נפצעו. במסגרת המבצע צה"ל פגע בתשתיות שיגור של טילי פאג'ר - המסוגלים להגיע עד תל-אביב. לפי הדיווחים, צה"ל החל לחלק צווי 8 ונערך לכניסה קרקעית לרצועה.

נשיא מצרים מוחמד מורסי החליט להחזיר את שגריר מצרים מישראל לקהיר, בתגובה למבצע עמוד ענן - כך דיווחה הטלוויזיה המצרית. טרם ברור אם ההחזרה היא לשם התייעצויות או לטווח ארוך יותר.

,

מתח בדרום: בבית אבוחצירא בבאר שבע חוגגים אירוסין

ואיך מגיבים שאר תושבי הדרום? רובם מברכים את השב"כ ואת צה"ל על החיסול, אך חוששים.

"שמחנו לשמוע על החיסולים", מודה יוני שטרית, תושב אשקלון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אך לצד זה אנחנו עדיין נאלצים לחיות בפחד הנורא הזה. אנו חוששים מההתקפה לכיוון ערי הדרום".

העסקן האשדודי משה גרינבוים סיפר ל'בחדרי חרדים', כי יש תכונה ברחובות העיר. "חמש דקות אחרי החיסול יצאה הודעה רשמית לפנות את כל מוסדות הלימוד, גם החרדים, ושהילדים יחזרו כולם לבתיהם.

"שוק רמלה- לוד התקפל בהוראת המשטרה והאווירה המתוחה מורגשת ברחוב, למרות שאנשים עדיין מסתובבים בחוץ.

"יש תחושה של אי וודאות, אבל אנחנו רגועים יותר כשהילדים שלנו בבית מאשר שיהיו בחוץ או בלימודים. אני מאמין שאם תהיה הסלמה יהיה רצון של חלק מהתושבים לעזוב את העיר, אבל לא ברור לאן יש לברוח, כי יש איומים גם על ערי המרכז".

בצל המתיחות, שמחת האירוסין בבית משפחת אבוחצירא בבאר שבע נחגגת הערב, לאחר שאתמול חגגו את מעמד ה'לחיים' לציפורה, בתו הצעירה של האדמו"ר באבא אלעזר זצ"ל עם החתן יוסף חיים פרץ, תלמיד ישיבת פונביז' בבני-ברק.

אולם, בניגוד לשמחה זו, אירועים משפחתיים רבים שהיו אמורים להיחגג הערב בדרום הארץ - בוטלו. גם ישיבות ומשפחות ששכרו בתי הארחה בדרום לקראת שבת, מחפשים מקומות חילופיים. , ,

צפו בשידור חי:






,
אשדוד אשקלון רקטות חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד