כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אחרי איום התביעה: עיתון 'בקהילה' התנצל

אחרי איום בתביעה, מגיעה ההתנצלות • 'בקהילה', שכינה את עו"ד יואב ללום "בריון רחוב" - פרסם התנצלות כפולה: בעמוד 2 ובטורו של הרב יעקב ב. פרידמן

הרב יעקב ב. פרידמן. צילום: ארכיון
הרב יעקב ב. פרידמן. צילום: ארכיון

אחרי איום בתביעה, מגיעה ההתנצלות: עיתון 'בקהילה' מפרסם היום (ה') התנצלות כפולה בפני עו"ד יואב ללום. זאת לאחר שלפני שבועיים כונה בטורו של הרב יעקב ב. פרידמן: "ביריון רחוב".

תחת הכותרת 'התנצלות' נכתב בעמוד השני בעיתון: "בעבר נכתבו בעיתון זה ביטויים שאינם הולמים ופוגעניים כלפי עו"ד יואב ללום, מנכ"ל עמותת 'נוער-כהלכה', אנו חוזרים בנו חזרה גמורה מהביטויים שנכתבו ו/או פורסמו ומתנצלים על הפגיעה שנגרמה".

ללום, באמצעות עורך דינו צבי הדרי, שיגר מכתב התראה למערכת העיתון ודרש התנצלות בפומבי ופיצוי כספי בסך 50 אלף שקלים, זאת לאחר שכונה בטור של הרב יעקב ב. פרידמן, שעסק בנושא האפליה, "ביריון רחוב". עורך דינו של ללום כתב במכתב: "כינויי הגנאי והאשמות המוטחות במרשי במסגרת הטור הינן האשמות שווא מרושעות ונטולות בסיס, וזאת בלשון המעטה".

מלבד ההתנצלות הפורמאלית, גם בטור עצמו הופיעה התנצלות בשמו של כותבו, הרב פרידמן: "לפני שבועיים פורסם בבימה הזו מאמר תחת הכותרת 'על אשכנזיות איטלקית ועל טוהר הגזע'... בתוך הדברים הבעתי את סלידתי מהדרך שנבחרה בידי גורמים שונים לטיפול בבעיה. לדעתי, גרירת הנושא למסדרונות בתי המשפט, לא שירתה ולא תשרת בשום צורה את עולם התורה הספרדי..

"יחד עם זאת אני מתנצל מעומק ליבי על שכינתי באותו מאמר את עורך הדין יואב ללום בביטוי "ביריון רחוב". מלבד רצוני להפיס את דעתו של עו"ד ללום שמצא את עצמו נפגע בגין הביטוי הזה, אני אישית סבור שמקומו של ביטוי כזה לא יכירנו בשיח ההגותי.

"אבן שושן מגדיר בריון 'איש המשתלט בכוח האגרוף'. מר ללום רחוק מההגדרה הזו, ואני מיצר על כי השתמשתי בביטוי זה כלפיו, ועמו הסליחה".

בתגובה להתנצלויות אמר היום עו"ד ללום בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ברגעים אלו כשהלב נמצא עם אחינו שבדרום קצת קשה להתעסק בעניינים החשובים שביום יום. לגופה של התנצלות, הדברים מדברים בעד עצמם וכל המוסיף, אך יגרע. התקשורת החרדית חייבת להפסיק את ההתנהלות בה ביקורת מוטחת לגופו של איש במקום לגופה של תופעה".
יואב ללום אפליה תביעה יעקב ב. פרידמן בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד