ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"חשנו על בשרינו" • המצעד של הפוליטיקאים דרומה

השר אלי ישי התלווה לאבי דיכטר, השר להגנת העורף, בביקור בקרית מלאכי הפגועה • ושלי יחימוביץ הודפת ביקורת על תמיכתה הגורפת במבצע: "יש לחזק את ההרתעה"

אלי ישי בקרית מלאכי. צילום: 'בחדרי חרדים'
אלי ישי בקרית מלאכי. צילום: 'בחדרי חרדים'



המערכת הפוליטית התגייסה הבוקר (ה), כמעט פה אחד, כדי לחזק את צה"ל, את הממשלה ואת תושבי הדרום.

מי שעשה מעשה ויצא לשטח הוא סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, שסייר באזור נפילת הטילים וביקר, מלווה ביועצו הבכיר נתי לסרי, גם בביתו של הגאון רבי יהודה ירוסלבסקי, רבה של שכונת נחלת הר-חב"ד בקרית מלאכי - השכונה שנפגעה הבוקר קשות מפגיעת טילים.

לסיורו נלווה גם השר להגנת העורף, אבי דיכטר.

תחילה ביקרה הפמליה בחמ"ל שבקרית מלאכי, שם נפגש השר ישי עם ראשי הערים. משם יצא לבית ההרוגים.

בעמדו במקום הפיגוע אמר השר ישי כי "ישראל תעשה שימוש רחב ועמוק יותר בכוחותיה, וכי "אף מדינה לא הייתה נוהגת ומתאפקת כפי ישראל. מחוייבותה של המדינה הוא אך ורק לאזרחיה, ישראל יצאה למבצע צבאי רחב ועמוק שבסופו יוחזר ויחוזק כוח ההרתעה שלה"

לאחר שנפגש עם הגר"י ירוסלבסקי עשה את דרכו לשדרות. "כוחנו באחדותנו. מדינת ישראל יצאה למבצע שאין מוצדק ממנו. אני מחזק את הכוחות הלוחמים, נחזיר את השקט לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל. היום כולנו אל מול הטרור. איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים", אמר השר ישי.

גם שר התחבורה, ישראל כ"ץ, המתגורר סמוך לקריית מלאכי, מיהר להגיע אל הבניין שנפגע הבוקר מירי הטילים. ״ליבי עם משפחות ההרוגים והפצועים. אני גר ממש כמה קילומטרים והמצב אינו פשוט. הניה וחבריו צריכים לשלם בראשם. הירי שכוון מראש לפגוע באוכלוסיה אזרחית מעיד יותר מהכל כי על ישראל לחסל את צמרת החמאס ולגדוע את ידי המרצחים, יש לצוד אותם כפי שצדים חיות טרף מסוכנות. החמאס הוא ארגון שפל ופחדן המבצע פשע מלחמה כפול, הם מסתתרים מאחורי אזרחים כדי לירות באזרחים", אמר השר כץ.

את ח"כ כרמל שאמה-הכהן, 'הליכוד ביתנו', תפסו הטילים בבחוג בית באשדוד. "אתמול הושמעה צפירה עולה ויורדת במהלך בחוג בית שלי באשדוד. רק שאתה חווה דקות החרדה על בשרך אתה מתחיל באמת להבין מה עובר על תושבי הדרום יום יום. פשוט גיבורים בעל כורחם", סיפר.

השרים בחמ"ל פיקוד העורף. צילום: בחדרי חרדיםצילום: השרים בחמ"ל פיקוד העורף. צילום: בחדרי חרדים
השרים בחמ"ל פיקוד העורף. צילום: בחדרי חרדים


"תינוק אמור לבכות רק מצמיחת שיניים"

אל הגיבוי 'מקיר לקיר' הצטרפה גם יו"ר 'העבודה', שלי יחימוביץ'. בדף הפייסבוק שלה כתבה כי היא "מחזקת ומחבקת את תושבי הדרום, מנחמת את משפחות ההרוגים ומאחלת החלמה לפצועים" וכי "מטרות המבצע הזה הן הגיוניות וחיוניות.

"קראתי חלק מדברי הביקורת כאן על ההתייצבות שלי לטובת המבצע ועל התמיכה שלי בממשלה ובצה"ל", המשיכה וכתבה, אך הדפה באומץ את הביקורת. "אני דוחה את הביקורת הזאת ולא מסכימה אתה. אני לא מוכנה לעשות שום שיקול פוליטי ואלקטוראלי. מטרות המבצע מקובלות עלי, הן הגיוניות וחיוניות: חיזוק ההרתעה, פגיעה קשה במערך הרקטות של החמאס, פגיעה כואבת בחמאס ובארגוני הטרור וצמצום הפגיעה בעורף".

חבר מפלגתה, איתן כבל, שלח אף הוא דברי עידוד לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל. "שולח חיבוק חם לתושבי הדרום ששוב נאלצים לעמוד מול מתקפות טרור. תעצומות הנפש שמתגלות אצלכם בכל פעם מחדש פשוט מפעימות אותי, אבל כולנו מקווים ומתפללים שלא נצטרך לגלות אותן דווקא בנסיבות כ"כ קשות. אני מאחל בהצלחה לחיילי צה"ל במאבק למיגור הטרור והשבת השקט ולו לתקופה קצרה לתושבי הדרום היקרים".

ח"כ יעקב כץ, כצל'ה, 'הבית היהודי', לא יכול היה שלא להעלות זכרונות מרגשים מהימים בהם היה הוא, שם. "מפקדי במלחמת יום הכיפורים, סיירת שקד. 'כח פצי' היה הכח הסודי של האלוף אריאל שרון למשימות מיוחדות מעבר לקווים. מפקדי האהוב תא"ל אמציה חן (פצי) הוא אחד מהאנשים והלוחמים הגדולים שקמו לעם היהודי בדור האחרון. בהיותי גוסס בשטח במלחמת יום הכיפורים, לפני שאריק שרון הנחית המסוק לפנותי לבית החולים, אמר לי פצי: "בעזרת השם אתה תבריא!". אני השבתי לו - כך הוא מספר - היה שווה לקבל טיל בזוקה בתוך הבטן והרגל שלי רק כדי לשמוע אותך אומר 'בעזרת השם'".

שר הבטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בדיון  בכיפת ברזלצילום: שר הבטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בדיון בכיפת ברזל
שר הבטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בדיון בכיפת ברזל


"זה הזמן לשים את המחלוקות בצד"

שר הבטחון, אהוד ברק, ביקר באתר כיפת ברזל בבאר שבע. השר הבטיח: "נעשה הכל כדי שגם קריית מלאכי וגם כל היישובים האחרים בדרום יהיו מוגנים כל הזמן".

ח"כ אלכס מילר, 'הליכוד ביתנו', אמר: "בשעות אלה, עם ישראל מאוחד כולו סביב חיילי צה״ל ותושבי הדרום. עמידתכם האיתנה, עוז רוחכם וגבורת ליבכם ראויה להערצה ומעידה על חוזקו של העם היושב בציון. נמשיך לפעול בכל האמצעים הדרושים להשבת הסדר על כנו ולחזרה לשיגרת חיים תקינה".

ח"כ שלמה מולה סיפר כי בפגישה שלו עם תלמידי תיכון בויאר בירושלים התייחס למבצע. "זה הזמן לשים את המחלוקות בצד, לגבות ולחזק את כוחות הבטחון: אמ"ן, שב"כ, צה"ל על פעילותם וכן את הממשלה על היוזמה הנדרשת לאור המציאות הבלתי נסבלת בה חיים תושבי הדרום מזה זמן רב. כולי תקווה שבתום המבצע, יזכו תושבי הדרום לשגרת חיים בטוחה ורגועה יותר וכי חיילי צה"ל ישובו לביתם בשלום ובמהרה", אמר לתלמידים.

ויאיר לפיד, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', כתב משפט נוגע ללב: "הלב נשבר מול התמונות מקרית מלאכי. תינוקות אמורים לבכות כי צומחות להם השיניים, לא בגלל שנפגעו מרסיסים".
דרום אלי ישי אבי דיכטר שלי יחמוביץ קרית מלאכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד