כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ההרוגים: מירה שארף, אהרן סמדג'ה ויצחק אמסלם הי"ד

טיל פגע בלב נחלת הר חב"ד: מירה שארף הי"ד, פעילת חב"ד בניו-דלהי, נהרגה, בני משפחתה נפצעו • אהרן סמדג'ה הי"ד הותיר אחריו תאומים ותינוקת • איציק אמסלם הי"ד בן 24

משפחת שארף. משמאל, מירה הי"ד
משפחת שארף. משמאל, מירה הי"ד



"התושבים בהלם, פשוט בהלם", אומרים תושבי שכונת נחלת הר-חב"ד בקרית מלאכי. מחוץ לבניין בן ארבע הקומות ברחוב הבעל-שם-טוב, שספג הבוקר פגיעה ישירה של טיל, מתגודדים רבים. השכנים בוהים בקומה העליונה, היכן שנחת הטיל, הרג שלושה ופצע שישה. "מעולם לא חשבנו שגם אנחנו ניאלץ להתנסות באסון כה קשה", הם אומרים, "שנספוג מכה כל-כך קטלנית".

ההרוגים הם מירה שארף הי"ד בת 27, פעילת חב"ד בניו דלהי (הלוויתה בשעה 20:00 משמגר להר המנוחות), אהרן סמדג'ה הי"ד בן 49 (הלוויתו תצא מנחלת הר חב"ד בשעה 20:00), ואיציק אמסלם בן 24, המתגורר עם משפחתו בבניין.

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

"הטיל תפס אותם בדרך למדרגות", אומר אחד השכנים בזירת האסון. תושב הבניין סיפר: "כשהתחיל המבצע ירדנו לבדוק את המקלט, וגילינו שיש בו חפצים כבדים והוא לא ערוך לאכלס אנשים. בגלל זה חלק מהדיירים העדיפו להישאר בבית או לצאת למדרגות, והנה קרה מה שקרה.

"אהרן סמדג'ה הי"ד מילט את משפחתו לחדר המדרגות, ואחר-כך חזר למעלה כדי לעזור למשפחת שארף לצאת עם הילדים לחדר המדרגות. באותו רגע נחת הטיל והרג אותו ואת מירה, ופצע את בעלה שמוליק וילדיהם".

 אהרן סמדגה היצילום: אהרן סמדגה הי
אהרן סמדגה הי


"הוא היה אדם מאיר פנים"

מירה שארף הי"ד, בת 27, עבדה עם בעלה כפעילים להפצת יהדות בניו-דלהי שבהודו. רק לפני זמן קצר שבו לישראל לתקופה קצרה, כדי לקבל אשרת שהייה בהודו. בעלה ושלושת ילדיהם שהו יחד עמה בדירה. הם נפצעו ופונו לבית החולים. הבעל נפגע קשה בידו. אחד הילדים, בן ה-6, נפצע קשה.

"מירה לא גדלה במשפחה של חסידי חב"ד, אבל התעקשה ללמוד במוסדות חב"ד. הם החליטו מיד אחרי החתונה לצאת לפעילות בניו-דלהי שבהודו. לחיות בתת-תנאים ולמסור את הנפש עבור יהודים וישראלים שמחפשים את דרכם", מספר מכר המשפחה על מירה הי"ד.

"מפחיד לחשוב שבדיוק ביום השנה הרביעי להרצחם של הזוג גבי ורבקי הולצברג הי"ד, שלוחי חב"ד במומביי שבהודו, פעילה של חב"ד נהרגה כתוצאה מהפגיעה של הטיל". גורמי רווחה ילוו את הבעל השכול ואת ילדיו היתומים מיד לאחר שיתאוששו מהאסון.

הרוג נוסף הוא אהרן סמדג'ה הי"ד, מוותיקי קהילת חב"ד, שעד לפני מספר שנים הייתה בבעלותו מעדנייה בשכונה.

"במשך שנים הוא ורעייתו ציפו לילדים", סיפר ידיד המשפחה ל'בחדר חרדים'. "לפני כמה שנים נולדו לו תאומים, ולפני יותר משנה נולדה תינוקת. הוא היה אדם מאיר פנים, וכשנולדו לו ילדיו הראשונים, האושר שלו הרקיע שחקים. הוא שמח כל-כך, והיום הוא נהרג. זה כל-כך קשה לחשוב על זה שהוא השאיר את ילדיו ללא אבא, כואב הלב כיצד נלקחו הטובים ביותר".

איציק אמסלם היצילום: איציק אמסלם הי
איציק אמסלם הי


"כואב לנו הלב על ההורים"

ההרוג השלישי, איציק אמסלם בן 24, התגורר עם משפחתו בבניין. "לצערנו אחותו, שנמצאת בשליחות של חב"ד במגינה בדרום אמריקה, קיבלה את ההודעה המרה, למרות שניסינו למנוע ממנה זאת. אנחנו עושים מאמצים להביאה ארצה", סיפר חבר מועצת קרית מלאכי", חיים שטיינר.

"זו משפחה חשובה ומוכרת בעיר ששולחת את ילדיה לחינוך במוסדות חב"ד, למרות שהמשפחה אינה משתייכת לחסידות. הם תמיד נוהגים לעזור לכל מי שידרוש ויסייע. כואב לנו הלב על ההורים שצריכים להתמודד עם אסון כזה".

שטיינר מתאר את אשר אירע דקות אחרי הפגיעה של הטיל: "היתה התקהלות גדולה של אנשים. עליתי ישר לדירות למעלה. כונני ההצלה היו באמצע ההחייאה, והמשפחות היו בהלם גדול. צעקות נשמעו מכל עבר וההלם היה גדול.

"אנחנו נמצאים בחמ"ל ויחד עם גורמי הרווחה מטפלים בכל מי שצריך. לא התנסנו במקרים כאלו וחבל שההתנסות הראשונה שלנו - הביאה תוצאה כל-כך קשה".

שמוליק שארף, שאישתו נהרגה, הוכנס אחר הצהרים לניתוח בראשו. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור שמואל בן חיה שרה יהודית.
קרית מלאכי עזה גראד חב''ד הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד