א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יוזמים חסד • "צאו מהמקלטים - בואו להתארח"

יוזמות חסד רבות לאירוח תושבי הדרום • המוקדים העירוניים של ירושלים, רמת-גן, נתניה ועוד מספקים מידע על משפחות מארחות • ויש גם יוזמות פרטיות • כנסו

בדרום המופצץ. צילום: פלאש90
בדרום המופצץ. צילום: פלאש90

תושבי המרכז פותחים את הדלת לתושבי הדרום. בשל מצב החירום השורר בדרום, עם פתיחת מבצע 'עמוד ענן', נולדה יוזמה לאירוח התושבים. ארגוני חסד ואנשים פרטיים רבים מציעים לדאוג לאירוח תושבי הדרום.

אבי בן ישראל, זמר במקצועו, החל לתווך כבר אמש. "עד כה תיווכנו 350 משפחות שמתגוררות בדרום למשפחות בדרום", מספר בן ישראל. "המבצע נמשך, תוך כדי שאנחנו מדברים, יש עוד עשרות שיחות טלפון שמתקבלות אצלי. ברוך ה' יש לנו משפחות בעם ישראל שרוצות ומעוניינות לתת ויש משפחות שצריכות לקבל. זה דבר שמתבקש מאליו".

במהלך השיחה עמנו, התקבלה שיחה מאשה, תושבת קרית ספר, המעוניינת לארח משפחה: "הנה אני נותן לך מספר של משפחה", אומר לה אבי.

במוסדות ויז'ניץ באלעד הזמינו את בני החסידות מאשדוד ומערים נוספות בדרום להתארח במבני ישיבות 'צמח צדיק' ו'ישועות משה'. האכסון כולל לינה וסעודות שבת.

כך גם במוקדים העירוניים בירושלים, רמת גן, הרצליה, כפר סבא, נתניה וערים נוספות, הופעל שירות המקשר בין תושבים מקומיים לבין משפחות מדרום הארץ. משפחות המעוניינות לאמץ או להתארח מוזמנות להתקשר למוקדים העירוניים.

תלמידי שיעור ה' מישיבת הסדר פתחו קבוצה בפייסבוק: "פועלים למען תושבי הדרום". כחלק מפעילותם, השיגו תלמידי הישיבה כ-150 מקומות אירוח לשבת הקרובה, בהם צימרים, אכסניות ומשפחות מתנדבות.

גם מועצת גוש עציון מזמינה את תושבי הדרום להתארח ביישוביה עד לסיום תקופת ההסלמה. המועצה תוציא אוטובוסים ממוגנים אל עבר מספר מוקדים בדרום, לאיסוף התושבים ולפיזורם בבתי המשפחות המארחות.

גם תנועת 'טוב' בבית-שמש יזמה אירוח משפחות בבית-שמש ואזור ירושלים. משפחות מארחות בבית שמש או משפחות המבקשות להתארח יפנו למוקד: 0544882116

גם חיים רואש, סגן ראש העיר נהריה, פתח מוקד טלפוני לאירוח משפחות, והוא פונה לתושבי הדרום המעוניינים להתארח באזור נהריה והסביבה נא התקשרו: 050-6950560.
דרום עמוד ענן אירוח חסד עזרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד