י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שני טילים נפלו באיזור תל-אביב; מתחילת המבצע נורו 500 רקטות

אזעקות בגוש דן: שני טילים נחתו בשטחים פתוחים באיזור ת"א • ביום השלישי למלחמה: 100 טילים על הדרום - 4 פצועים • מתחילת 'עמוד ענן' נורו 500 רקטות: רק 26 רקטות נחתו בשטח בנוי; השאר יורטו או נפלו בשטח פתוח • הותקפו קרוב ל-500 מטרות ברצועה • צה"ל יקבל במוצ"ש סוללה חמישית של 'כיפת ברזל' • צפו בסרטון: צה"ל מתפרס מול עזה • במגזין המיוחד: דיווחים, תמונות, וידאו

 מתקרבים לעזה. צילום: פלאש90
מתקרבים לעזה. צילום: פלאש90



לאחר לילה שקט יחסית בדרום, נפתח הבוקר (ו) במטחי ירי טילים על כל הדרום - שהמשיכו גם בעת ביקורו של ראש משלת מצרים ברצועה. במקביל, עזה מתקשה להתאושש מלילה של הפצצות מאסיביות של צה"ל בכל רחבי הרצועה.

בשעה 13:30 נשמעה אזעקה באיזור תל אביב. תושבים רבים באיזור מספרים כי שמעו פיצוץ. אזעקה נוספת נשמעה שוב לאחר דקות אחדות. ממשטרת תל אביב נמסר כי הנפילות היו בשטח פתוח, ללא נזק וללא נפגעים.

המשטרה הורתה לעיריית תל-אביב לפתוח מיידית את כל המקלטים העירוניים לציבור.

מתה"ל נמסר, כי עד כה נורו 500 רקטות מאז תחילת מבצע 'עמוד ענן'. רק 26 רקטות נחתו בשטח בנוי. שאר הטילים יורטו או נפלו בשטח פתוח.



רקטות גראד נפלו והתפוצצו במהלך הבוקר שטחים פתוחים באשדוד - בסמוך לבנייני מגורים ולרכבים, חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' סניף 'דרום' הוזעקו למקום והעניקו טיפול רפואי לכ-15 נפגעים קל כתוצאה מחרדה, ומתוכם 4 נפגעי גוף כתוצאה מזכוכיות שהתנפצו עקב ההדף.

משה וייצמן חובש 'איחוד הצלה - דרום' מספר: "מדובר בניסים גלויים, הדיווח הראשוני היה על פגיעה ישירה בבניין עם עשרות נפגעים, כשהגעתי לזירה ראיתי כי בחסדי שמים הרקטה נחתה בסמוך לבניין, ועקב ההדף חלונות חלק מהדירות נופצו, רכבים שהיו בחניית הבניין ניזוקו מרסיסים, הענקנו טיפול רפואי לנפגעי חרדה ול-4 נפגעים מחתכים עקב הזכוכיות שהתנפצו".

טיל נחת גם במרכז אשקלון הבוקר. כמה אזרחים נפגעו קל מאוד. במקביל נפלו רקטות גם במועצה האזורית אשכול. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בקריית גת. רקטה נוספת שנורתה לאזור גן יבנה - יורטה, כמו גם אחת ששוגרה לעבר חוף אשקלון.

רקטה נוספת פגעה בבית במועצה האזורית שער הנגב. נזק רב נגרם למבנה, כוחות כיבוי הגיעו למקום לאחר שפרצה בו שריפה. לא דווח על נפגעים.

אזעקה נשמעה פעמיים הבוקר בבאר-שבע, אופקים, שדרות ויישובים סמוכים. מערכת 'כיפת ברזל' הצליחה ליירט כמה רקטות ששוגרו לעבר באר שבע.

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

בסך הכל נורו קרוב ל-90 רקטות מאז שעות הבוקר לדרום הארץ.

לאור הצלחתה הגבוהה של מערכת 'כיפת ברזל' ביירוט אחוז נכבד של הרקטות הנורות לעבר מקומות מיושבים, יקבל צה"ל במוצ"ש הקרוב סוללה חמישית של המערכת, שמסירתה הוקדמה בחודשיים עקב המצב. הסוללה תימסר על ידי אנשי המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון וחברת רפא"ל.

ראש הממשלה המצרי חצה הבוקר את מעבר רפיח לכיוון רצועת עזה. שם נפגש עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה, שיצא ממקום מחבואו, וסייר עמו בבית החולים 'שיפא'. השניים ביקרו פצועים שנפגעו ממתקפות צה"ל, ולאחר מכן נועדו במשרדו של הנייה.

במהלך הביקור, קרא קנדיל לעולם להתערב בנעשה ברצועת עזה. "מצרים פועלת על מנת לעצור את התוקפנות הישראלית", אמר, והבהיר כי ארצו עומדת מאחורי העם הפלסטיני. עוד ציין כי המשלחת הראשונה שהגיעה היום, מהווה אחת ממשלחות עתידיות נוספות שאמורות להגיע לעזה. את דבריו סיים בקריאה לפלסטינים "להתאחד כדי לנצח".

צילום: פלאש 90צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

צה"ל תקף הלילה 150 מערכי שיגור בעזה

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף באופן מאסיבי ברחבי הרצועה: מקורות פלסטיניים דיווחו שחיל האויר תקף ברפיח את ביתו של מוחמד אבו שמאלה, מפקד האזור הדרומי של רצועת עזה בגדודי עז א-דין אל-קסאם.

הפלסטינים גם דיווחו על הרוג ושלושה פצועים בתקיפת צה"ל בג'בליה. עם זאת, בצה"ל הכחישו וטענו כי לא הייתה תקיפה באזור.

בסך הכל, מאז חצות, נרשמו 250 תקיפות של צה"ל ברצועה.

דובר צה"ל מסר, כי במהלך הלילה המשיך צה"ל בתקיפת כ-150 מערכי שיגור לטווחים בינוניים ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור.

"כתוצאה מהתקיפות המתמשכות והפגיעה במערכי השיגור ברצועת עזה, צומצם במהלך הלילה הירי תלול המסלול לעבר ישראל באופן משמעותי לכדי נפילות בודדות בשטחים פתוחים", מסר הדובר. והוסיף: "מתחילת מבצע 'עמוד ענן' הותקפו מעל 450 מטרות ברחבי רצועת עזה. מטרת התקיפות לשבש את יכולות השיגור של ארגוני הטרור ולפגוע בהתעצמותם. כמו כן, תקפו כלי טיס של חיל- האוויר מוקד פעילות טרור מרכזי בדרום רצועת עזה, במטרה להעמיק את הפגיעה באתרי הפיקוד של ארגון הטרור חמאס.

"מתחילת המבצע יורטו על ידי מערכת 'כיפת ברזל' מעל 130 רקטות. רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי טילים וטרור בלתי נסבלים. צה"ל נחוש וימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. ברגעים אלו ממשיך צה"ל בגל תקיפה מתוכנן, מסיבי ומדויק לעבר עמדות שיגור תת-קרקעיות שנועדו לירי לעבר יישובי ישראל.

"במהלך הלילה הותקף מבנה המשמש לניהול פעילות הטרור במרחב חאן יונס. בתקיפה זוהה פיצוץ משמעותי המרמז על הימצאות מצבור אמצעי לחימה במקום. חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. זוהי עדות נוספת לדפוסי הפעולה של ארגון הטרור חמאס ולשימוש באוכלוסיה בעזה כבמגן אנושי".
עמוד ענן מלחמה רקטות כיפת ברזל קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד