כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ע יוסף: לקרוא פרק תהילים ולהגיד 'אבינו מלכנו'

הגר"ע יצא בקריאה להוסיף תפילה מיוחדת במהלך השבוע הקרוב לרגל מבצע 'עמוד ענן' • הגר"ש עמאר יוזם: תפילה מיוחדת ברחבת הכותל ביום ראשון הקרוב

הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום ארכיון: מוטי סנדרוביץ
הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום ארכיון: מוטי סנדרוביץ

מבצע עמוד ענן: הגר"ע יוסף יצא אמש בקריאה מיוחדת לרבני ישראל ולגבאי בתי הכנסת להוסיף בשבת תפילה להצלחת חיילי צה"ל ולחיזוק תושבי הדרום.

הגר"ע קרא להוסיף בשבת הקרובה בתפילת שחרית, לאחר פתיחת ההיכל והוצאת ספר התורה, את אמירת פרק פ"ג בתהילים. בנוסף קרא הגר"ע גם לומר את הפרק במהלך השבוע הבא בתפילת שחרית כל יום לאחר 'שיר של יום'. כמו כן, קרא לומר לאחר תפילת שחרית את 'אבינו מלכנו', הכוללת בקשות לרפואת חולי ישראל, הרמת קרנם של ישראל, ונקמת ה' על דם הנרצחים.

פרק פג בתהילים מכיל תפילה להצלחת עם ישראל מול האוייבים שרוצים להכחידנו. ובין היתר נאמר בו: "אל תחרש ואל תשקוט א-ל. כי הנה אויביך יהמיון, ומשנאיך נשאו ראש. על עמך יערימו סוד, ויתיעצו על צפוניך. אמרו לכו ונכחידם מגוי, ולא יזכר שם ישראל עוד", ומופיעה בו תפילה לניצחון על פני אויבינו: "כאש תבער יער, וכלהבה תלהט הרים. כן תרדפם בסערך, ובסופתך תבהלם".

אמש עלה הגר"ש עמאר לביתו של הגר"ע, כדי לדון עמו בהסלמה הביטחונית ובהצעה לערוך תפילה מיוחדת ברחבת הכותל. הוחלט כי התפילה תיערך ביום ראשון הקרוב, בשעה 16:00, ובמהלכה יאמרו - מלבד תפילות מנחה וערבית - גם סליחות.

באירוע ישתתפו הרבנים הראשיים וכן רבנים מכל החוגים.
הגר''ע יוסף מלחמה עמוד ענן הרב שלמה משה עמאר כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד