ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מגעים להפסקת אש? • שבת סוערת: אזעקה בירושלים, יירוט מוצלח בשמי גוש דן

ישראל מכחישה דיווח על הפסקת אש • השבת נפתחה באזעקה בבירה ובביתר עלית: טיל בגוש עציון • 'כיפת ברזל' חמישית הוכנסה לפעילות וביצעה יירוט בשמי גוש דן • יותר מ-750 טילים נורו - 245 יורטו • חוסלו שני בכירי חמאס • 950 תקיפות ברצועה: הופצצו בנייני ממשל • צו 8: גיוס 75 אלף אננשי מילואים • גיוסים בשבת בב"ב, י-ם וכפר-חב"ד • בערוץ המיוחד: דיווחים, תמונות ווידאו I שידור חי

מגעים להפסקת  אש? • שבת סוערת: אזעקה בירושלים, יירוט מוצלח בשמי גוש דן
פלאש90



האם הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס בדרך לגיבוש?

גורמים ערבים אמרו במוצאי-שבת לערוץ הטלוויזיה 'אל-מיאדין' הלבנוני, כי מתגבש הסכם הפסקת אש. לפי הדיווח, שמהימנותו מוטלת בספק, המגעים מתנהלים מול ישראל, חמאס וארצות הברית, תחת פיקוח של מצרים, קטאר וטורקיה. לפי הדיווח, ישראל שלחה הלילה לקהיר "אישיות בכירה" על מנת לחתום על ההסכם הסופי - אם אכן יגובש. אולם גורמים מדיניים בירושלים שללו בתוקף את הדיווח אודות ביקור אישיות בכירה במצרים. יחד עם זאת, גורם ביטחוני בכיר הודה כי "מתנהלים גישושים ושיחות בתיווך גורמים בינלאומיים לאפשרות של הפסקת אש".

הדיווח מגיע לאחר שבת סוערת במיוחד שעברה על תושבי ישראל, עם פתיחת יומו הרביעי של מבצע 'עמוד ענן', כאשר דקות ספורות לאחר כניסת השבת נשמעה אזעקה בכל רחבי ירושלים והישובים הסמוכים לה. נפילת הטיל הייתה בשטח פתוח בגוש עציון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לאורך כל השבת בוצע ירי באסיבי לעבר יישובי הדרום. פגיעה ישירה נרשמה בבית באשדוד. ארבעה אנשים נפגעו קל ו-7 נוספים לקו בחרדה, אך בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש. גם באשכול נרשמה בצהרי יום השבת פגיעה ישירה בבית, אך גם פגיעה זו הסתיימה ללא נפגעים בנפש.

בבוקר שבת נפצעו שלושה חיילים באורח קל עד בינוני בשטח המועצה האיזורית אשכול. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

בשעות אחר הצהריים של שבת שוגרו שני טילים לעבר גוש דן. אחד מהם יורט על ידי המערכת החמישית של 'כיפת ברזל', שהוכנסה לפעולה במהלך השבת, והשניה התפוצצה בשטח פתוח, ללא נזק או נפגעים.

מדובר ביירוט המוצלח הראשון של טיל ארוך טווח על-ידי כיפת ברזל. עד כה רשמה מערכת ההגנה כ-245 יירוטים מוצלחים.

צפו • הסוללה החמישית של כיפת ברזל בגוש דן



ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הביע את הערכתו לצה״ל וחיל האוויר על היירוט המוצלח שביצעה כיפת ברזל בשמי גוש דן. לדבריו, תושבי תל אביב-יפו ממשיכים בשגרת החיים תוך הגברת הערנות והקפדה על הנחיות פיקוד העורף, כפי שעשו בצורה יפה עד כה. עוד צוין, כי כל עוד לא התקבלה הנחייה אחרת, מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה.

לפי מקורות פלסטינים, במבצע 'עמוד ענן' נהרגו 45 בני אדם, מתוכם 11 ילדים, 3 נשים ו-3 מבוגרים מקרב האוכלוסיה האזרחית.

מתחילת המבצע נורו מרצועת עזה יותר מ-750 טילים נורו - 245 מהם יורטו. 460 - יותר ממחצית - מכלל השיגורים שבוצעו לעבר ישראל נפלו בשטחים פתוחים וכ-100 שיגורים נפלו בשטחי הרצועה.

לעומת זאת, מתחילת המבצע צה"ל פגע פגיעה כירורגית ב-950 מטרות טרור אסטרטגיות ומדוייקות.

כל השטח הנמצא מערבית לכביש 232 הוכרז כשטח צבאי סגור. התנועה באזור מותרת לתושבים בהצגת תעודת זהות. ניתן להגיע לאזור המועצה האזורית אשכול דרך צומת גילת או דרך כביש 234 (צומת רעים) וכביש 241.

פגיעה בעזה. צילום: פלאש 90צילום: פגיעה בעזה. צילום: פלאש 90
פגיעה בעזה. צילום: פלאש 90


לשכתו של הנייה הופצצה

צה"ל המשיך גם במהלך השבת לתקוף מאות מטרות בעזה, ובין השאר פגע בבנייני הממשל של חמאס, בין המבנים שהותקפו: מפקדתו ולשכתו של איסמעיל הנייה, משרד הפנים החמאסי ומתחם המשטרה. עד כה, מאז תחילת המבצע, תקף צה"ל כ-950 מטרות ברצועה.

בליל שבת חיסל צה"ל מפקד פלוגה בחמאס, בעת שעסק בשיגור רקטה לעבר ישראל, כמו כן חוסל מוחמד כלאב, בכיר במערך הנ"ט של הארגון. על פי סוכנויות הידיעות הפלסטיניות, נהרגו בתקיפה שלושה בני אדם נוספים.

בנוסף, בפעולה משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, סוכל פעיל בכיר בארגון הטרור חמאס אשר פעל במערך ההברחות בדרום רצועת עזה ופעל למען התחמשות והתעצמות הארגון.

מאז חצות ליל שבת התפוצצו כ-57 רקטות בשטחים פתוחים, ו-25 רקטות יורטו על ידי מערכות כיפת ברזל. מאז כניסת השבת נורו כ-110 רקטות לעבר ישראל.

"רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי, והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי טילים וטרור בלתי נסבלים", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל".

בנוסף, פתח צה"ל, באישור הממשלה, בגיוס מילואים נרחב במיוחד, במהלכו יגוייסו עד 75 אלף איש, כבר במהלך השבת גויסו אלפי חיילים, בהם חרדים רבים מיחידות שונות. גיוסים בוצעו במהלך השבת בבני-ברק, ירושלים וכפר-חב"ד.

צפו בשידור חי:






שבת טילים דרום ירושלים גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד