א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מטפלים בעורף • במד"א נכנסו לכוננות 'עמוד ענן'

מפתיחת מבצע 'עמוד ענן' טיפלו אנשי מד"א ב-74 נפגעים, 20 מתוכם במהלך השבת האחרונה • קבוצת מתנדבים מ'הצלה ניו יורק' הגיעה ארצה במיוחד כדי לסייע

מטפלים בעורף • במד"א נכנסו לכוננות 'עמוד ענן'

במהלך השבת טיפלו כוחות מד"א בדרום ובמרכז הארץ ב-20 נפגעים, בהם 15 נפגעי חרדה וחמישה פצועים קל מחבלות. מאז פתיחת מבצע 'עמוד ענן' בעזה, נמצאים כוחות מד"א בכוננות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת להעניק טיפול מהיר, יעיל ומציל חיים לתושבי הדרום, ובמקביל להמשיך ולענות לקריאות שבשגרה בכל רחבי הארץ.

מתחילת אירועי 'עמוד ענן' טיפלו כוחות מד"א בכ-74 נפגעים ביישובי הדרום ובמרכז הארץ, בהם שלושה הרוגים מפגיעת רקטה בבניין בקריית מלאכי. מנכ"ל מד"א מקיים הערכות מצב מעת לעת, מוקדי מד"א פועלים ממרחבים מוגנים בתחנות.

במד"א עומדים כל העת בקשר עם גורמי צה"ל, משטרת ישראל, משרדי ממשלה ומערכת הביטחון, וממשיכים להיות ערוכים ולהעניק מענה לכל צורך שעלול להתעורר. הציבור מתבקש להישמע להנחיות פיקוד העורף, להקפיד להגיע בזהירות ובבטחה למרחבים המוגנים בעת אזעקת 'צבע אדום', לחייג מיידית לטלפון חירום 101 בכל צורך רפואי שמתעורר ולהישמע להוראות המוקדנים עד להגעת צוותי מד"א למקום.

ביום שישי בבוקר ערכה ח"כ ד"ר רחל אדטו סיור בגזרת הדרום לצידו של מנכ"ל מד"א אלי בין. השניים עמדו מקרוב על פעילות מד"א בשלושת הימים ונפגשו עם קבוצת מתנדבים מ'הצלה ניו יורק' שעשו את כל הדרך מארה"ב על מנת להתנדב במד"א ולסייע לתושבי הדרום. את הסיור חתמו בתחנת מד"א בבאר שבע, שם התענינה חברת הכנסת אדטו בעבודת המוקד.

ח"כ ד"ר רחל אדטו אמרה: "כבעלת מקצוע בתחום הרפואי הסיור היום עם מנכ"ל מד"א בתחנות מד"א בדרום אישר את תחושת הביטחון שישנה שליטה מוחלטת של מד"א בכול מה שקשור באחריותם בתחום רפואת החירום. מסיור שערכתי גם בבתי החולים בדרום ברור לי לחלוטין שכל מערכת הבריאות פועלת במיטבה והם ערוכים היטב, הפעילות והשילוב בין מד"א לבינם אופטימליים. מחמם את הלב לראות את המתנדבים שהגיעו במיוחד מחו"ל כדי לחזק את עובדי ומתנדבי מד"א ולראות את נחישותם ומסירותם ואין בליבי ספק שזה יכול להשאיר את תושבי הדרום בתחושה שיש להם על מי לסמוך."

תחנת מד"א בשדרות אירחה גם את ח"כ שאול מופז, שהגיע על מנת להפגין תמיכה באנשי מד"א, העסוקים במבצע 'עמוד ענן'. ח"כ מופז קיבל סקירה על פעילות מד"א. בסיום הביקור אמר ח"כ מופז: "מד"א זה שם ודבר בישראל ובעולם. מעטות המדינות שהתברכו בארגון הצלה לאומי שהאזרחים והמדינאים כאחד מכירים וסומכים עליו ועל יכולותיו. ההקרבה והמקצועיות של אנשי הארגון ראויה להערכה הגבוהה ביותר."

במקביל לפעילות הערה של כוחות מד"א באזור הדרום, שבים ומזכירים במד"א לציבור כי על מנת לשמור על מלאי הדם בבנק הדם של מד"א, על הציבור להגיע ולתרום דם במהלך השבוע. פרטים באתר מד"א http://www.mdais.org ובטלפון 1-800-400-101. מוקדי ההתרמות בדרום הארץ יהיו במרחבים מוגנים ובהתאם להוראות פיקוד העורף.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "אנחנו מקבלים המון תמיכה ורוח גבית לעשייה, גם ממקבלי ההחלטות וגם מהציבור הרחב. מי שרואה את אנשי הצוות, הפאראמדיקים, החובשים ותורני המוקד, נשים וגברים, לא יכול להתעלם מהמחויבות הגבוהה של האנשים להמשיך ולהעניק את השירות הטוב ביותר. אנחנו מודעים כל הזמן לכך שפעולותינו מעניקות אורך נשימה לכוחות צה"ל ולתושבי מדינת ישראל".









מד''א נפגעים טיפול הצלת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד