כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"לחסל את הממזר" • 'טיימס' מציג: חיסולו של אחמד ג'עברי

סוכן שאיתר את ג'עברי בשבוע שעבר, עדכן את מפעיליו על חלון זמן של 30 שניות - בו ניתן לחסל את הטרוריסט • מפקד חיל האוויר נתן בעצמו את ההוראה ממטה החיל

החיסול
החיסול

כך חוסל אחמד ג'עברי: העיתון הבריטי 'טיימס' מפרסם בסוף השבוע האחרון מאמר נרחב שסוקר את מבצע 'עמוד ענן' של צה"ל, ובין השאר מתואר האופן בו חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, באמצעות מידע שהעביר סוכן שב"כ.

על פי הדיווח, לחיל האוויר היה חלון הזדמנויות של 30 שניות בלבד לחסל את ג'עברי.

השתלשלות העניינים על פי 'טיימס' הייתה כזו: הסוכן הצליח לאתר את ג'עברי בשבוע שעבר, למרות מאמציו לחיות במחתרת, לנוע במכוניות שונות ולהתחבא בדירות מסתור. ביום רביעי האחרון, הסוכן הבחין כי הוא עומד לצאת ממקום המסתור שלו, ובשעה 15:00 שיגר הודעה למפעיליו בת"א.



ההודעה הועברה לרמטכ"ל, בני גנץ, שהעביר את המסר הלאה. על פי הדיווח, בהודעה נמסר כי ג'עברי יהיה חשוף לפגיעה במשך 30 שניות בעת נסיעה ברחוב עומר מוחתאר, אחד מעורקי התנועה המרכזיים של העיר עזה. הסוכן העריך שבתום הנסיעה הקצרה, ג'עברי צפוי לעבור למכונית אחרת, אחת מכעשרה כלי רכב ששימשו אותו לתנועה ולמסתור.

העיתון מדווח כי ג'עברי לא היה מודע לכך שהמכונית שבה נסע באותה שעה - קיה כסופה – הייתה נתונה מראש למעקב בישראל, ושני מטוסים ללא-טייס קיבלו מיד הוראה להינעל עליה. לפי הדיווח, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שישב במטה החיל בתל אביב, נתן בשעה 15:55 את ההוראה "לחסל את הממזר".

לפי הדיווח, הטילים ששיגרו המל"טים לעבר מכוניתו של ג'עברי הרגו גם את אחד מבניו, שישב לצדו. העיתון מצטט דברים שאמר בן אחר של ג'עברי, אחמד, בן 18, כשתיאר את הפחד היומיומי שחשים בני המשפחה: "החיים שלנו לא היו דומים לאלה של ילדים אחרים. אימצנו שמות בדויים בבית הספר במטרה להחביא את זהותנו. לעתים, כבר שכחנו את השמות האמיתיים שלנו", סיפר בשבוע שעבר.
אחמד ג'עברי חיסול טיימס רכב מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד