י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

באנו חושך לגרש • מעצבים בהשראת 'חנוכה'

רגע לפני הגעתו של חג האורים, זה הזמן לעצב את הבית בצבעים מאירים • באנו חושך לגרש, גם בצבעים • נירלט מנדבת טיפים לבחירת צבע שיאיר את ביתכם • חג אורים שמח

צילומים: יח"צ נירלט
צילומים: יח"צ נירלט



בחירת הצבע לקירות משפיעה רבות על האווירה שחלל החדר משדר. בחירה נכונה של צבעים יכולה לתרום להארה של החדר, יצירת אווירה חמימה ואפילו יצירת תחושה מרווחת יותר.

קרן נוימן, מעצבת חברת נירלט, מנדבת טיפים ועצות לבחירת הצבע הנכון:

"על אף שטבעי להניח כי גוונים בהירים מאוד ולבנים למיניהם מסייעים לחלל חשוך, ההיפך הוא הנכון. בחלל לא מואר וחיוור הגוונים הבהירים והלבנים גם הם יראו חיוורים", טוענת קרן.

לאור זאת, טיפ ראשון החשוב בבחירת הצבע לבית גורס, כי לבן או כל גוון טבעי ובהיר במיוחד יראה במיטבו בחדר מואר מאוד ושטוף שמש. בנירלט קיימת מניפת הלבנים, הכוללת 21 גווני לבן המחולקים ל-5 קטגוריות: לבן עם נגיעה של שמנת, לבן עם נגיעה של מוקה, לבן עם נגיעה של אפור, לבן עם נגיעה של ירוק ולבן עם נגיעת פודרה, ומתאימה לצביעת חללים מסוג זה.

אבל ניתן בהחלט לבחור בגוון נוסף ומשלים שיהיה בטון בהיר, על-מנת לתת לחדר אופי וטאצ' עיצובי. למשל, כחלחל או ירקרק מעושן ובהיר. אפשר גם בגוונים לעשות אפקטים בעיצוב בצבע, כמו: חצי קיר תחתון של קירות החדר בגוון צבעוני יותר, ואילו העליון בלבן שמנת למשל, ובאמצע לשים בורדר דקורטיבי שחוצץ בניהם.



• מה עושים כשאין אור?

במקרה של חלל חשוך או אפרורי בתחושה, ממליצה נוימן "לבחור בגוונים חמים ורוויים בצבע". העושר של הפיגמנטים החזקים יעניק תחושה חמה ומלאת אור המופץ מתוך הקירות בעלי הגוון החזק.

• אילו משפחות צבע יכולות להתאים?

גווני אדמה יפים וחמים! בקבוצה זו נכנסים גוונים חומים, אדמדמים, גווני חמרה למיניהם, צהובים חרדליים וגווני מייפל זהובים. קבוצה נוספת של גוונים היא ירוקים וכחולים מעושנים, ביניהם ניתן למצוא צבעי ירוק זית יפים או כחולי ים אפרפרים. אמנם זו קבוצה קרירה יותר של גוונים, אך אילו גוונים שיראו נפלא לצד חומריות של עץ מלא התורם לחימום האווירה.

"כאן אני ממליצה לא להסס ולבחור במניפה את קוביית הצבע השלישית ואף כהה מזו", מייעצת נוימן. הגוונים החמים משנים את החלל ומעניקים תחושה עוטפת ומעוצבת. במידה והאווירה צבעונית לכם מדי, תוכלו להשלים בסטיילינג של הרהוט או טקסטיל בטונים של לבן וגוונים טבעיים ובהירים, לצד חומריות טבעית.

את התקרה מומלץ להשאיר לבנה על מנת לא ליצור אשליה של חלל סגור ונמוך, והמלצה חמה של נוימן היא "להשאיר גם כ 30-40 ס"מ מהתקרה ומטה באותו לבן של התקרה". ניתן גם להדביק/לחבר קרניז עדין המחבר בין הלבן לגוון הקירות, שאותו גם מומלץ לצבוע בלבן. השילוב של הקרניז הלבן יוצר תחושה של מעטפת לבנה עליונה ומאזן את הקירות רוויי הצבע.

עכשיו אתם מוכנים לבחור את הצבעים שיאירו את החדר ויפיגו את החשכה!
אור חנוכה צבע קרן נוימן נירלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד