כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הוארך מעצר החשודים בפרשת 'בנות ירושלים'

הוארך מעצר שני החשודים בהונאת משרד החינוך באמצעות העמותה הפיקטיבית 'בנות ירושלים - קרן משה' • ביום חמישי ישקול בית המשפט חלופת מעצר

צילום:פלאש 90
צילום:פלאש 90

בבית משפט השלום בירושלים הוארך היום (א') בחמישה ימים מעצרם של שניים מהחשודים בהונאת משרד החינוך, באמצעות עמותה פיקטיבית בשם 'בנות ירושלים - קרן משה'.

מעצרם של שני החשודים הוארך עד יום חמישי. חשוד שלישי כבר שוחרר בשבוע שעבר בתנאים מגבילים, לאחר שטען כי לא הייתה לו מעורבות בהונאה עצמה, אלא פרט שיקים עבור החשודים האחרים.

השופט דב פולק אמר, כי בית המשפט רואה לנכון להאריך את מעצרם של החשודים בשלב זה של החקירה, היות וקיימת עילת מעצר ועל המשטרה להשלים את החקירה, אך ציין כי ביום חמישי ישקול בית המשפט חלופת מעצר, שכן החקירה עלולה להימשך זמן רב.

עוד בנושא:
עצורי הונאת משרד החינוך: "האישומים פיקטיביים"
הוארך מעצר 3 החשודים בהונאת משרד החינוך
מנהלי עמותה חרדית נעצרו • החשד: הונאה במיליונים

החקירה הסמויה החלה לפני כשנה במפלג ההונאה, בעקבות מידע מודיעיני על קבלת הכספים במרמה, ובמהלכה התחקו החוקרים אחר עקבותיהם של שלושה מחברי העמותה. היקף ההונאה, על פי החשד, נאמד בעשרות מיליוני שקלים, במהלך השנים האחרונות.

העמותה הוקמה לפני מספר שנים על-ידי החשוד המרכזי, שלפי החשד ביקש את תמיכת משרד החינוך עבור מוסד חינוכי אנטי-ציוני בשם 'בנות ירושלים' - שמעולם לא ביקש תמיכה ממשלתית.

החשודים גם ציינו שמות פיקטיביים של תלמידות נוספות שאינן לומדות ב'בנות ירושלים' וביקשו עבורן תמיכה.
חשודים בנות ירושלים הונאה עמותה מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד