י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדרום תיפתח הטובה • הרב לאו אופטימי

ההיסטוריה חוזרת, וכמו בימי המכבים - שוב נלחם העורף על זכותו לחיות • הלחימה הזו כמוה כניתוח הכרוך בכאבים, שסופו להעמיד את החולה על רגליו • הגרי"מ לאו על המצב

הרב לאו. צילום: יעקב כהן
הרב לאו. צילום: יעקב כהן



בשיחותיי עם תושבים באזור הדרום, הגעתי להבנה כי מצפים הם לאירועים של היממה האחרונה זה כבר שנים אחדות.

למה הדבר דומה? לאדם שמצפה לניתוח, שעל אף הכאבים הכרוכים בו, יש בניתוח כדי להציל את חייו, ולהעמידו על רגליו בבריאות איתנה.

תושבי הדרום מצפים לניתוח הזה מזה זמן רב, כי גם עופרת יצוקה לא השיבה את השקט על כנו, וגם סיפור חטיפתו של גלעד שליט על ידי אחמד ג'עברי ואנשיו, לא נסתיים בניצחון שלנו, ולא הגביר את כוח ההרתעה, שצה"ל הצטיין בו במרוצת השנים.

למה "עמוד ענן"? כי זו ההגנה שמלווה את ישראל עוד מהמדבר.

אחיי, תושבי דרום הארץ, אני חש היטב במצוקה ובלחץ הנפשי, החברתי והכלכלי שבו הנכם נתונים. להשכיב ילדים בממ"ד, למנוע מהם הליכה לגן הילדים, ולימודים בבתי הספר – כל אלה הן עוגמת נפש גדולה לילדים ולהוריהם. למנוע מכם ללכת לעבודה, במיוחד עבור העצמאים שבכם – זו היא כריתת הפרנסה, שגם בלאו הכי אינה מצויה בשפע.

אבל כאותו אדם המצפה בכיליון רוח לניתוח שיעלה מזור לחוליו, ובבוא העת הינו שמח לפתור את בעיותיו גם במחיר הכאב הצפוי - סוף-סוף נענתה בקשתכם, והמנהיגות המדינית הורתה השבוע לצה"ל ולכוחות הביטחון, להיכנס לחדר הניתוחים האזורי כדי לארגן את החיים על בסיס איתן של ביטחון אישי, וחיים שאננים מפחד הירי.

חודש הגבורה, הנסים והנפלאות

העיתוי של הסיכול הממוקד וחיסול טילי הפאג'ר, הינו סמלי ביותר בלוח השנה שלנו. שני אירועים אלה, שפתחו את מבצע "עמוד ענן", אירעו ערב ראש חודש כסלו.

זהו חודש הגבורה, הניסים והנפלאות בדברי ימי ישראל. בחודש זה עמדו המכבים כמעטים מול רבים במערכה עם האימפריה האדירה של יוון, ונכנסו למערכה הזו ללא כל נשק בידיהם, ובהיעדר ניסיון צבאי מינימלי.

מתתיהו ובניו עמדו מול צבא יוון שהונהג על ידי מצביאים נודעים בעולם כניקנור, ליזיאס ובכחידס.

וראה זה פלא, המעטים גברו על הרבים, והחלשים הדבירו את החזקים מהם, והתחמושת של יוון נותרה ככלי ריק מול אבני הקלע של המכבים.

בכל אקדמיה צבאית מלמדים על מלחמות גרילה כשמלחמות החשמונאים ביוון הינם הלקח הבסיסי לתרגול מלחמות של צבא בלתי מאורגן מול צבא מחומש, מנוסה וגדול.

תושבי הדרום כמו כל תושבי ישראל יודעים היטב כי לא זה המצב כיום. גם אם מספרית אנחנו מעטים מול הרבים שסביבנו, אבל איכותית ידועים בעולם כוחו של צה"ל, תושייתם ועוז רוחם של אנשי הביטחון לסוגיהם.

יש גבול לסבלנות של אזרחי ישראל

יש גבול לסבלנות של אזרחי ישראל

לא רק אנו אזרחי ישראל יודעים את חוסנו של צה"ל ועוז רוחם של הלוחמים והמפקדים.

גם האויב המטווח את הרקטות אלינו, יודע לאשורו את החוסן הזה, וחש על בשרו את העוצמות הללו. העוצמה של צה"ל איננה רק בלחימה, אלא גם באתיקה של זהירות מירבית בערך העליון של קדושת החיים.

אויבנו ניצלו את המידע הזה, כאשר את משגרי הרקטות שיכנו בבתי מגורים, ובסמיכות לבתי ספר ולמסגדים.

חיילי צה"ל עושים כמיטב יכולתם כדי שלא לפגוע באוכלוסייה אזרחית, גם אם זה גובה מחיר כבד מאיתנו. אך חובתם של מנהיגי החמאס ויתר ארגוני הטרור לדעת כי למחיר הזה יש גבול, כפי שלסבלנות של אזרחי ישראל יש גבולות שאותם לא ניתן לפרוץ. יידעו אויבנו כי מחרפים הם את נפשם ללא כל סיכוי לנצח עם למוד קרבות, מנוסה בסבל ועתיר סבלנות.

בראש חודש יום פרוץ הקרבות, מתפללים אנחנו בתפילת המוסף: "ויהי נא חודש זה סוף וקץ לכל צרותנו, תחילה וראש לפדיון נפשנו". מתפללים אנו לשלומכם ולרווחתכם, למנוחת הנפש ויישוב הדעת, מתוך תקווה גדולה כי מסירותם של הלוחמים ותושיית המנהיגים תביא בהקדם האפשרי לרגיעה הנכספת, ואולי אף לשלום המיוחל.

הטור פורסם ב-YNET

הרב ישראל מאיר לאו חנוכה עמוד ענן חיסול מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד