י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים למען צה"ל: מתפללים מאמצים חיילים

יוזמה חרדית מחברת מתפלל חרדי לכל חייל במבצע 'עמוד ענן' • בקיבוצי הדרום מתוגברת הפעילות הרוחנית • ומה עשו מקובלים מהצפון בבאר-שבע?

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון



יוזמה חרדית נועדה לחבר בין הציבור החרדי לחיילי צה"ל. היוזמה תחת השם 'אלף למטה', מתעתדת לכך שכל אדם החפץ בכך, יקבל את שמו של אחד החיילים הלוחמים ברצועת עזה, יתפלל עליו ויקדיש את לימודו להצלחתו ובריאותו.

מאחורי היוזמה עומד הרצון להירתם במשהו להצלחת מבצע 'עמוד ענן'. "קיבלנו ואנחנו ממשיכים לקבל אלפי פניות", מספרת אחת ממנהלות היוזמה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מתקשרים מכל הארץ ומכל העולם, והטלפונים לא מפסיקים לצלצל במשך 24 שעות ביממה - וזו ההוכחה עד כמה עם ישראל נרתם למשימות כה חשובות".

היוזמה נולדה כבר במהלך 'עופרת יצוקה' בברכת רבה של העיר רחובות, והאדמו"ר מבוסטון זצ"ל. "כשבאו לבקש את ברכתו של הגר"ח קנייבסקי ליוזמה", מספר הגר"ש קוק, "הוא השיב: 'וודאי, מה השאלה. דוד שם על כל חייל עוד אדם שיתפלל עליו. מה אתה שואלים אותי? דוד המלך אמר'".

ויש גם יוזמות נוספות: ארגון 'אילת השחר', העוסק בהקמת בתי כנסת בקיבוצים ברחבי הארץ, הקים מוקד מיוחד ליישובי הדרום, לאספקת ספרי קודש או הפעלת חברותות טלפוניות ושיעורי תורה.

מחזקים את הדרום

יו"ר ארגון 'אילת השחר', הרב שלמה רענן: "התגובות מאוד חיוביות, אנשים מאוד מתעניינים ומתחברים, הופתענו עד כמה. אפילו בחלק גדול מהקיבוצים שיש לנו כביכול סטיגמה עליהם שהם מעבר לגדר מבחינתנו נתקלנו בגישה חיובית".

המוקד, המונה כ-25 פעילים של הארגון, פועל מזה כשבוע. עד כה כבר עשרות מתושבי הקיבוצים הצטרפו למעגל החברותות שמקיים הארגון. במקביל, ממשיכה פעילות הארגון גם תחת אש. כך למשל, במושב עין הבשור, מושב חילוני "למהדרין", ממשיכים להתקיים שיעורי תורה ערב-ערב בבית הכנסת, כאשר מגיעים להשתתף בו תושבים שנשארו בביתם חרף ההפגזות, וכן תושבים מקיבוצים ומושבים נוספים באזור.

"המטרה היא לחזק כמה שיותר את עמוד השדרה של ישובי רצועת עזה ולהמשיך כרגיל בשיעורי התורה, דווקא בימים אלה. מתוך התפיסה שהתורה מגינה עלינו והלימוד עוזר לחיילי צה"ל", אומר הרב שחר בוצחק, המתגורר בעין הבשור ומשמש כרב בית הכנסת המקומי.

ובעיר באר שבע, ערכה קבוצת מקובלים תיקון מיוחד לעת מלחמה: סיור התיקונים החל בקבר הרשב"י במירון והסתיים בבאר שבע. התפילה נסמכת על תיקון שערך המקובל הרב יהודה פתיא בעת מלחמת העולם השנייה, וזקן המקובלים הרב יצחק כדורי, בעת מלחמת המפרץ.

את התפילה במקום הוביל הרב לוי יצחק לינקר, שקרא את סדר התפילה המיוחדת ולאחר מכן נערכו תקיעת שופרות.

קישורים:
להצטרפות לתפילות - לחץ כאן
עמוד ענן חייל חרדים תורה מקובלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד