ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שרי 'התשיעייה' דנו בהפסקת האש: "לא נפסיק כעת" • טילים נורו לאופקים

פורום שרי 'התשיעייה' התכנס: "האופציה הצבאית עדיין חזק מאוד על השולחן" • משעל: "נתניהו מתחנן לרגיעה" • ישראל: "הוא משקר, מחפש חבל לרדת מהעץ" • הירי נמשך: רקטות נורו לאופקים ובאר שבע. אין נפגעים • צפו: תקיפת המשגר שהרג שלושה בקריית מלאכי והאיצטדיון • בערוץ המיוחד: דיווחים, תמונות, וידאו I שידור חי

בדרך להפצצה בעזה. צילום: אדי ישראל/פלאש90
בדרך להפצצה בעזה. צילום: אדי ישראל/פלאש90



מי אמר הפסקת אש? קרוב לחצות הלילה (ב), נורו טילים לאופקים, מועצה האזורית אשכול ולבאר שבע. זאת בצל דיבורים על רגיעה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את פורום שרי 'התשיעייה' לדיון בהמשך מבצע 'עמוד ענן' ברצועת עזה, ובנסיונות להגיע להפסקת אש בתיווך מצרי.

בישראל מסרבים למסור פרטים על המגעים, ומדגישים כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית. "הדיונים עם המצרים נמשכים, אך האופציה הצבאית עדיין חזק מאוד על השולחן. לא נפסיק כעת", אומר הערב גורם מדיני בכיר.

עם זאת, עד כה, החליטו ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון אהוד ברק להעניק הזדמנות לניסיון התיווך המצרי, ולהימנע מכניסה קרקעית לרצועה - לה מתנגדות ארה"ב ומדינות נוספות בקהילה הבינלאומית. במקביל, אנשי מילואים שגויסו בשבת או מיד לאחר צאתה, משוחררים חזרה לביתם.

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

רשת הטלוויזיה 'אל-ערבייה' דיווחה היום (ב) אחר הצהריים כי הושגה הסכמה ישראלית-פלסטינית על הפסקת אש, וכי המחלוקת היחידה שנותרה בין הצדדים היא בנוגע לשלבי היישום שלה. לדברי חלאד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שכינס מסיבת עיתונאים בקהיר, שיגורי הרקטות תפסו את ישראל "לא מוכנה", ולכן היא נכשלה בהשגת מטרותיה במבצע 'עמוד ענן'. הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מתחנן" להחיל הפסקת אש, אולם מדבריו עולה כי חמאס לא ינצור את הנשק ראשון. "מי שפתח במלחמה חייב לסיים אותה".

אולם גורמים מדיניים בירושלים דחו בתוקף את דברי משעל. "הוא מחפש חבל לרדת מהעץ. חמאס סופג גם בשעה זו מהלומות קשות ופגיעה קשה ביכולת הירי שלו לישראל", אמר גורם ישראלי בכיר, שדחה בתוקף את דבריו של משעל על כך שישראל מתחננת להפסקת אש. "האמירות האלה נכונות בדיוק כמו האמירות של החמאס על יירוט מטוס אף-16 ישראלי או פגיעה בכלי שיט".

טיל פגע פגיעה ישירה במבנה של בית ספר באשקלון

אולם בעוד בקהיר מתנהלים דיונים כדי להוביל להפסקת אש, הדרום ממשיך לבעור: ירי הרקטות אל עבר הערים והישובים נמשך, האזעקות מנסרות את חלל האוויר.

• לאחר לילה שקט באופן יחסי, קיבלו תושבי הדרום עם בוקר, סמוך לשעה 6:30, צילצול השכמה אל המציאות: השקט הופר ןאזעקות הופעלו במועצה האיזורית שער הנגב, ולאחר מכן גם במועצה האיזורית אשכול. בשער הנגב נפל טיל בשטח פתוח. במועצה האזורית אשכול נפלו מעט לאחר מכן ששה טילים נוספים, גם הם בשטחים פתוחים - לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

• אחרי השעה 10:30 שוגרו טילי גראד לעבר אשקלון. טיל אחד פגע פגיעה ישירה במבנה של בית ספר בעיר, אך בחסדי שמים לא היו נפגעים, עקב ביטול הלימודים בכל רחבי הדרום. אשקלון ספגה גם בשעות הצהריים שתי פגיעות ישירות במבנים - שהסתיימו, בחסדי שמים, ללא נפגעים.

• בערך בשעה 18:37 נפלה רקטה בפעם השניה על גג בית ספר תיכון אחר באשקלון, לא הרחק מהתיכון שנפגע מרקטה בבוקר. הרקטה פגעה בגג הבניין, אבל לא התפוצצה, וחבלני משטרה טיפלו בנפל. שתי רקטות נוספות יורטו בשמי העיר על-ידי 'כיפת ברזל'. לפי עדי ראייה, שיגור נוסף של 'כיפת ברזל' החטיא את הרקטה שפגעה בבית הספר.

• אזעקות נשמעו היום בצהריים ללא הרף באשדוד, אשקלון, בבאר שבע, באופקים וביישובים נוספים. רקטות יורטו מעל גן יבנה, אשדוד, באר-שבע ואשקלון. רקטה פגעה גם בשדרות. ללא נפגעים.

צפו: תקיפת המשגר שהרג שלושה יהודים הי"ד בקריית מלאכי


• רקטה התפוצצה בשעת ערב בלול ביישוב בשער הנגב. נזק נגרם למבנה ולעופות. אין נפגעים נוספים.

• בשעה 21:57 נורו 5 רקטות לכיוון באר שבע. הן נחתו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

• לקראת הצהריים ביצע צה"ל השתלטות על תחנת הרדיו של חמאס ברצועת עזה, והושמעה קריאה לתושבים להתרחק מאזורי ירי ומארגוני טרור.

• כוחות צה"ל ירו בפלסטיני שהשליך בקבוק תבערה, סמוך לשכונת בית הדסה בחברון. הוא טופל בידי ארגון הסהר האדום, ולדברי הפלסטינים מת. במקום ישנם עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון.

"לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל כבר בתוך עזה"

• תקיפות צה"ל ברצועה: היום מעל 80 יעדים. סך הכל מעל 1400 יעדים.

• לפי דיווחי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, תקף צה"ל בחצות לילה את ביתו של מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס, ראאד אל-עטאר, ברפיח. בנוסף הופצץ הבנק האיסלאמי בעזה.

• בשעות הצהריים, תקף צה"ל בצפון רצועת עזה, רכב לשינוע רקטות חמאס. כמו כן, הותקפו מספר חוליות אשר היו אחראיות לביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, הותקף המשגר המוטמן ממנו נורו הבוקר פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה.

• למעלה מחמישים מנהרות הברחה הותקפו בדרום רצועת עזה. בין השאר, הותקפו בצפון רצועת עזה ובמרכזה שני מבנים, השייכים לשני מפקדים בכירים בחמאס.

• בצפון הרצועה, תקף צה"ל אחר הצהרים, בפעילות משולבת עם השב"כ, מקום מסתור של מחבלים בכירים ממערך שיגורי הרקטות של הג'יהאד האיסלמי. התקיפה כוונה כלפי ארבעה מחבלים בכירים: בהאא אבו אל-עטא, מפקד חטיבת העיר עזה בארגון; תייסיר ג'עברי, אחראי 'תיק המבצעים' בארגון; חליל בהתיני, מפקד הביטחון המסכל של הארגון; וראמז חרב, מחזיק תיק ההסברה בחטיבת העיר עזה. בכך עולה מניין ההרוגים מקרב הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - לתשעה.

• בפעילות נוספת נגד הג'יהאד האיסלמי, מוקדם יותר, באזור רפיח שבדרום הרצועה, חיסל חיל האוויר שני פעילים בכירים נוספים: סייף סאדק, בכיר בזרוע הצבאית באזור חאן יונס, ומוחמד שמלח, פעיל של הזרוע באזור עזה.

• במהלך הלילה תקף צה"ל כ-80 יעדים, בהם משגרים מוטמנים, מנהרות ומחנות אימונים, תוך הסבת נזק רב למערכות ולמחסני אמצעי לחימה של ארגוני הטרור. בין היתר, הותקף אתר השיגור התת-קרקעי ממנו בוצע הירי לעבר קרית מלאכי, שגרם למותם של שלושה יהודים הי"ד.

כמו כן, הותקפו מבנים השייכים לבכירים בארגוני הטרור ברצועה, המשמשים כמפקדות טרור וכאתרים לאחסון אמצעי לחימה. כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף לוחמי חיל הים, תקפו מספר מטות שיטור של חמאס ברחבי הרצועה.

צפו: תקיפת אצטדיון הכדורגל בעזה


בנוסף תקף צה"ל מספר חוליות מחבלים המזוהות עם חמאס, ובעיקר חוליות שעסקו בשיגור טילים לעבר שטח מדינת ישראל, דוגמת החוליה שביצעה ירי לעבר היישוב נחל עוז בשעות הבוקר.

• עוד הופצצו הלילה: אצטדיון ממנו נורו טילים ארוכי טווח, 40 מנהרות הברחה בין עזה למצרים, תחנת משטרת חמאס, וכן מגורי בכירים בחמאס.

• העיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס' מדווח, כי לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל כבר נמצאים בתוך רצועת עזה והם מחפשים משגרי רקטות לטווח ארוך שחמאס מסתיר מתחת לאדמה.

"ירידה של 40% בהיקף הירי אתמול ביחס לשלשום"

• מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת המבצע מגיע ל-102 לפחות - 27 מהם מאז הלילה האחרון. מניין הפצועים ברצועה מתחילת המבצע עומד על למעלה מ-800.

• נכון לשעה 19:00: שיגורים: היום 121, סך הכל 1133; יירוטים: היום 19 סך הכל 324;
נפילות בשטחים פתוחים: היום 42, סך הכל 640; נפילות בשטחים פלסטינים: היום 11, סך הכל 121; פגיעות ישירות במבנים: היום שניים, סך הכל: 37.

• פחות מ-4% מהרקטות שנפלו בשטח ישראל עד כה, נפלו בשטח בנוי. כמו כן, ישנה ירידה של 40% בהיקף הירי אתמול ביחס לשלשום, מה שמצביע על פגיעה קשה בתשתיות השיגור.

• עד כה אושר גיוסם של 75,000 חיילי מילואים, כ-60 אלף צווי מילואים כבר נשלחו.

• הרמטכ"ל סייר היום בשטחי כינוס הלוחמים בדרום, ונפגש עם מפקדי החטיבות שבמידת הצורך ייכנסו לעזה. כמו כן נפגש הרמטכ"ל עם מפקדי הטייסות התוקפות, ותידרך אותם לגבי המשך המבצע. לפי הרמטכ"ל, צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה רבה כנגד הטרור בעזה. מתחילת מבצע 'עמוד ענן' תקף צה"ל מעל 1350 יעדי טרור ברחבי הרצועה.

דובר צה"ל מסר: "רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי של טילים וטרור בלתי נסבלים. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק ועל פי תכנון פרטני במהלך החודשים האחרונים. צה"ל נחוש וימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור נגד אזרחי מדינת ישראל".

צפו בשידור חי:






עמוד ענן מבצע עזה דרום טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד