ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרוב מרוצה מביבי וברק • הליכוד ביתנו 41 מנדטים

איך משפיעים הקרבות של 'עמוד ענן' על המפה הפוליטית? • מי המרוויח הגדול? • כמה שבעי רצון מראש הממשלה? • וכמה תומכים בכניסה קרקעית של צה"ל אל רצועת עזה?

אהוד ברק. צילום: פלאש90
אהוד ברק. צילום: פלאש90

ששה ימים חלפו מאז החל מבצע 'עמוד ענן' בחיסולו של אחמד ג'עברי, עד כה נמנעה ישראל מכניסה קרקעית, אך גיוסם של רבבות אנשי מילואים, ודבריו של ראש הממשלה אתמול (א) כי הפעולה בעזה תעמיק ותתרחב, מצביעים ככל הנראה על כניסה קרקעית מתוכננת לשטחי הרצועה.

ומה חושב על כך הציבור הישראלי?

ראשית, הציבור שבע רצון מראש הממשלה ושר הביטחון, סקר 'הארץ' ו'דיאלוג', מצביע על צמיחה של כ-20% בשיעור שביעות הרצון מהצמד ביבי-ברק, לרמה של 55% ו-52% בהתאמה.

עם זאת בכל הנוגע לכניסה קרקעית, רק 30% תומכים בגישה, 39% מעדיפים להמשיך להפציץ מהאוויר ואילו 19% מבקשים לחתור להפסקת אש, 9% לא בחרו אף אפשרות ו-3% לא ידעו להשיב על השאלה.

מן הראוי לציין, כי בין המתנגדים לכניסה קרקעית נמצאים גם אישים רבים מימין, הטוענים כי על צה"ל להפציץ מהאוויר באופן מאסיבי ולא לסכן את חיי לוחמיו בשביל עודף 'טוהר הנשק'.

בכללות, תמכו 84% מהציבור בהחלטה לצאת למבצע 'עמוד ענן', לעומת 12% מתנגדים בלבד. 63% חושבים שליציאה למבצע אין קשר למניעים פוליטיים כאלה ואחרים, לעומת 28% המאמינים בקונספירציה בכל ליבם.

הנתון החשוב ביותר מבחינת שר הביטחון, מצביע על כך ש-42% מהציבור רוצים לראות אותו מכהן בתפקיד קדנציה נוספת. בנוסף, בסקר המפלגות האחרון, חוצה ברק את אחוז החסימה בבטחה.

והרי תוצאות הסקר: הליכוד ביתנו - 41 מנדטים, העבודה - 21, ש"ס - 12, יש עתיד - 9, האיחוד הלאומי/הבית היהודי - 8, יהדות התורה - 5, מרצ -4, קדימה ועם שלם - 3, עצמאות - 2, ועוד 12 מנדטים למפלגות ערביות. 'עוצמה לישראל' לא עוברת את אחוז החסימה לפי הסקר.
אהוד ברק בנימין נתניהו סקר הארץ עמוד ענן עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד