ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משלב התמיכה לשלב הביקורת: "הפקרתם אותנו"

שר הפנים, שר האוצר והשר להגנת העורף הגיעו לשדרות לפגישה עם ראשי מרכז השלטון המקומי - והותקפו: "המדינה מונעת מרשויות המבקשות לסייע לרשויות במצב חרום. זה פשוט חלם"

תושב מיואש, אחרי הפצצה. צילום: פלאש90
תושב מיואש, אחרי הפצצה. צילום: פלאש90



הבוקר הגיעו סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, שר האוצר, יובל שטייניץ והשר להגנת העורף, אבי דיכטר, לשדרות לפגישה עם ראשי מרכז השלטון המקומי.

להפתעם השרים, המסר המרכזי אותו שמעו היה: "הפקרתם אותנו".

"מרכז השלטון המקומי הוציא מגבולות האש אלפי תלמידים לימי ריענון מחוץ לגבולות האש, ללא תמיכה של שקל אחד מהמדינה - ויתרה מזאת, תחת הגבלות המדינה המונעות מרשויות איתנות המבקשות לסייע לרשויות במצב חרום. זה פשוט חלם", אמר להם יו"ר ועדת בטחון וחירום במרכז השלטון המקומי וראש מועצת בית אריה, אבי נעים.

"פיקוד העורף ביקש להקים יחידות חילוץ ברשויות המקומיות שכל מטרתן לסייע בימי חירום. מדובר בתקציב של 5 מיליון ש"ח שמשרד האוצר טרם תיקצב ונכון לרגע זה הנושא תקוע".

במפגש העלה נעים טענות קשות נגד המצב בו ראשי הרשויות בארץ מתמודדים לבד בכל הקשור לחירום, גם ברגעים בהם יישובם נתון תחת אש. "קציני הביטחון של הרשויות המקומיות ממומנים מימון מלא על ידי הרשות המקומית ללא תמיכת המדינה. דבר חריג ושונה, למשל, מקציני בטחון של מוסדות חינוך הממומנים מימון משולב על ידי המדינה והרשות המקומית. התנגדות המדינה משמעה הכבדה ישירה על רשויות בדגש על אלו הנתונות תחת אש".

נעים סיים את דבריו והדגיש: "אנחנו, ראשי הרשויות ככלל וראשי הרשויות בדרום, כבר מודעים לכך שהולכת להיות פגיעה משמעותית במענקי האיזון. המענקים הללו הם אמצעי לשיקום. אסור לפגוע בהם. לא צריך רק להצהיר על תמיכה ברשויות הדרום, צריך גם לסייע בפועל".
דרום מלחמה יובל שטייניץ אלי ישי אבי דיכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד