י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בחירות למינהליים קהילתיים בי-ם: 5 חרדיות מתמודדות

150 אלף בוחרים בבחירות למינהלים הקהילתיים ב-14 שכונות בירושלים • יותר מ-230 מתמודדים - כשליש מהם נשים • מאבק ברמת אשכול בין מועמד חרדי למועמדת חילונית

בחירות למינהליים קהילתיים בי-ם: 5 חרדיות מתמודדות



150 אלף תושבי ירושלים מצביעים היום (ג') בבחירות למינהלים הקהילתיים ב-14 שכונות. לתוצאות הבחירות יש השפעה רבה על נושאים קהילתיים שונים - ביניהם פיתוח וניקיון, מחירי הדירות, התנהלות, אורח חיים ואופי השכונה.

זוהי מערכת הבחירות השלישית בעיר בשלוש השנים האחרונות - הראשונה בשכונות בהן לא התקיים תהליך בחירות מזה כעשור, ובחלקן לא התקיימו בחירות מעולם.

יותר מ-230 מתמודדים מבקשים להיבחר - כשליש מהם נשים. עוד נתון מעניין: לראשונה מאז קיומן של הבחירות בעיר, מתמודדות גם חמש נשים חרדיות.

בעוד ההצבעה ברוב השכונות מתנהלת כסדרה, דווקא בשכונת רמת אשכול, המשתייכת ל'גבעה הצרפתית', מתנהל מאבק עיקש בין המועמד החרדי לבין המועמדת החילונית. החרדים בשכונה סיפרו בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי החילונים ניסו לערער על המועמד החרדי, היות ולטענתם הוא השמיץ את המועמדת החילונית.

מעבר לזה הואשמו פעילים חילוניים בניסיון להציב קלפיות ניידות במקומות אסורים.

גם בשכונת מורשה, השייכת לאזור המוגדר לב העיר, מתנהל מאבק בין חרדים לחילונים.

בשאר המקומות, קריית מנחם וגבעת משואה, בית הכרם, תלפיות מזרח, נווה יעקב, קריית היובל, גבעת שאול (בית רוס), רוממה, רמת שלמה, ואדי ג'וז, א-טור, הר נוף ופסגת זאב הבחירות מתקיימות כסדרן.

שיטת הבחירות למינהלים הינה אזורית, וכל שכונה חולקה בבחירות לכמה אזורים סוציו-גיאוגרפיים, על-מנת להבטיח ייצוג הולם לכל הקבוצות השונות המתגוררות בשכונה.

בשכונות בהן יש חשש מהשתלטות של קבוצות מיעוט, הופעל מודל מיוחד המאפשר ומבטיח ייצוג נכון וראוי לכל תושבי השכונה, תוך שמירה על איזון, מתן ביטוי הולם ושמירה על אופיין המקורי של השכונות.
ירושלים בחירות מינהל קהילתי חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד