כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ילדי הדרום התארחו בכנסת ו...נמלטו למרחב המוגן

400 תלמידי יסודי מערי הדרום הגיעו לפסק זמן של רגיעה בירושלים, וביקרו במתחם הכנסת • אלא שבאמצע הביקור נשמעה האזעקה בבירה והילדים נלקחו למתחם המוגן

צילומים: דוברות הכנסת
צילומים: דוברות הכנסת



הכנסת פתחה הבוקר (ג) את שעריה בפני ילדי הדרום, ואירחה כ-400 תלמידי בית ספר יסודי מבאר שבע, אשקלון, קרית גת ואבן שמואל.

את פניהם של התלמידים, שהגיעו מלווים בהוריהם, קיבלו צוות מדריכי מרכז המבקרים של הכנסת עם שקיות ממתקים ושתיה. מספר אוטובוסים שהגיעו מבאר שבע התעכבו בעיר, מכיון שלקראת היציאה לכנסת נשמעה אזעקת 'צבע אדום' בעיר.

"פעמיים ירדנו ועלינו מהאוטובוס בגלל האזעקה, וחלק מההורים ביטלו את ההשתתפות בגלל החשש להיות רחוקים מהילדים" מספר אלברט כהן, עובד סוציאלי בעמותת 'נגבה' שהגיע עם קבוצת ילדים משכונה ד' בבאר שבע. "זו יציאה ראשונה של כל הילדים האלה אחרי שבוע ובשבילם זו הפסקה וקצת שקט מהאזעקות. ברגע שיצאנו מבאר שבע ראיתי את הילדים מחייכים".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, שוחח עם הילדים וחיזק אותם. "אנחנו בכנסת חשבנו שראוי שדווקא אתם, שנמצאים בתוך המערכה, תקבלו פסק זמן, כאן ב'בית העם' הבית שהוא גם שלכם. אני מבטיח לכם כי למערכה הזו יהיה סוף כי זו הארץ שלנו ואיש לו יזיז אותנו מכאן. טרקלין שאגאל שבו אתם נמצאים בכנסת מיועד לטקסים מאד מכובד של נשיאים מכל העולם, אבל לא היה מפגש כל כך חשוב לכנסת כמו המפגש אתכם היום".

קבוצת ילדים מקריית גת שהגיעה גם היא לכנסת, חוותה באמצע הלילה אזעקה. "הילדים לא יצאו כל השבוע ולא נשמו אוויר", מספרת נורית אזרד מקרית גת. "העיקר שאנחנו מוציאים אותם לשבור שגרה. גם לנו כמבוגרים זה קשה, ואנחנו צריכים לדאוג שהילדים לא יראו את זה. אנחנו מודים לכנסת שאפשרה לנו את האיוורור הזה. זה נותן להם קצת שקט".

אלא שלא חלף זמן רב בטרם נשמעה גם שם...אזעקה.

משמר הכנסת מיהר להוביל את הילדים אל המתחם המוגן שמאחורי מליאת הכנסת.

בסך הכל תארח הכנסת בשלושת הימים הקרובים כ-1200 מתושבי הדרום ותישא בכל העלויות של הבאת הילדים והפעילויות בכנסת. בתקווה ששם, לפחות, ימצאו את השקט אותו הם מבקשים.






ראובן רובי ריבלין כנסת דרום מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד