כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"המצב חמור. המקוואות עלולים להיסגר"

רבני העיר אלעד זימנו את ראש העיר יצחק עידן לפגישה - אך לטענתם הוא התחמק ממתן תשובות • הרבנים פירסמו במכתב חריף: "שעובדי העירייה ינקו את משרדיהם בעצמם"

יצחק עידן. צילום: ארכיון
יצחק עידן. צילום: ארכיון



בעוד ביישובי הדרום מתחוללת בימים אלו מלחמה, בעיר אלעד מתנהלת מלחמה מסוג אחר - על שירותי הדת.

לפני מספר ימים התכנסו רבני העיר לאסיפת חירום, כדי לדון בפגיעה בשירותי הדת ובעיקר בקיצוץ בתקציב המקוואות - מה שהוביל לפיטוריהם של שישה עובדי ניקיון. בתום האסיפה הוחלט לזמן את ראש העיר, יצחק עידן, כדי שייתן מענה לשאלות קשות.

בשבוע שעבר התקיימה אסיפה נוספת בלשכת רב העיר הגרש"ז גרוסמן, בהשתתפות רבני העיר והקהילות. לראשונה מאז החל המשבר, הגיע עידן על מנת להציג את עמדתו.

הגרמ"מ פקשר, רב חסידות ויז'ניץ באלעד, ברך את עידן בציניות בברכת 'מזל טוב' על היבחרו לראשות העיר. הרב הסביר שזו הפעם הראשונה שהוא בא לפגוש את רבני העיר - מאז נבחר לפני ארבע שנים.

ראש העיר התמודד עם מסמכים שהציגו הרבנים, שהעלו טענות קשות נגדו, וניסה לטעון כי גזבר העירייה, אמנון מקסימוב, הוא זה שיצר את הקיצוץ. הרבנים זימנו לפגישה את מקסימוב, אך עידן בחר לעזוב את המקום.

"יש מספיק מהיכן לקצץ", אמרו הרבנים. "על ראשי העירייה לפתור את הבעיה בצורה אחרת ולא לפגוע בשרותי הדת, לא אנחנו צריכים לתת את הפתרונות לעירייה מהיכן לקצץ, אבל ברור שהכל תלוי בסדרי העדיפויות של העומדים בראשות העירייה". אחד הרבנים הציע כי עובדי העירייה ינקו את משרדיהם בכוחות עצמם, ובכסף שנותר ינוקו המקוואות בעיר.

בסיום המפגש, חתמו רבני הקהילות על מכתב חריף וראשון מסוגו, מאז תחילת המאבק. "הננו להביע את צערנו ומחאתנו על הפגיעה בענייני הדת הנחוצים בעירנו", כתבו הרבנים. "איננו יכולים יותר להחריש הן על התקלות הגדולות הנגרמות בשל כך בעיר והן על חילול ה' הנורא היוצא מכך.

"כשמדברים עם ראשי העירייה, הם מיתממים ואומרים שהכל מסודר ואין בעיות, וכשמגיע למעשה, אנו רואים פעם אחר פעם שאין הדברים מדויקים כלל, אלא, ההיפך הוא הנכון, כשגם עתה שאמרו שהכל כביכול סודר ובמקביל, הודיעו שוב לחברה האחראית על הניקיון לקצץ שעות עבודה, כשתוצאה מכך פוטרו חלק מהעובדים, ושוב אנו מגיעים למצב חמור זה, בו עלולים בקרוב להיסגר המקוואות".

הרבנים מסיימים: "הננו בזאת בקריאה לראש העירייה ולחברי המועצה להתכנס לישיבת מליאה דחופה ובהקדם האפשרי ולמצוא את הדרך לקצץ בסעיפי תקציב אחרים, ולהחזיר את תקציב המקוואות לקדמותו באופן מלא. כמו"כ על ראש העירייה וחברי העירייה לדעת כי בכל נושא הקשור לענייני הדת אפשר לפעול ולבצע רק לאחר התייעצות עם הרבנים ואישורם".



המכתב:


אלעד הגרשז גרוסמן יצחק עידן מקוואות חבר מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד