י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'הפראיירים' התפללו במקלט עם בני הישיבה החרדית

'הפראיירים' הקוראים לגיוס בני ישיבות, נטשו את המחלוקת ובאו להזדהות עם בני ישיבת קרית מלאכי • במהלך הביקור נשמעה אזעקה - האורחים הצטרפו לתפילה במקלט

אחד מראשי הפראיירים עם ראש הישיבה. צילומים: 'טוב'
אחד מראשי הפראיירים עם ראש הישיבה. צילומים: 'טוב'

תלמידי ישיבת 'קרית מלאכי' בראשות הרה"ג יהודה עמית, שפשפו את עיניהם בתמהון: היום (ג), התארחו בישיבה בביקור הזדהות - לא פחות מאשר ראשי 'מחנה הפריירים', העומדים בחוד המאבק לגיוס בני ישיבות לצה"ל.

בעיצומו של הביקור נשמעה אזעקת 'צבע אדום', ובני הישיבה יחד עם האורחים מיהרו אל מקלט הישיבה.

בני הישיבה כמנהגם קראו פרק תהילים בעיצומה של האזעקה, והאורחים הצטרפו גם הם לתפילה.

בועז נול, תומר מינץ ואסף ברז'נו, מראשי 'מחנה הפראיירים' והפורום לשיוויון בנטל, הקוראים לגיוס בני ישיבות לצה"ל, ערכו סיור הזדהות בדרום. ביוזמה משותפת עם יו"ר 'טוב' חנוך ורדיגר, ביקרו בני הקבוצה גם בישיבה החרדית בקרית מלאכי הפועלת תחת אש.

הסיור נפתח בדו-שיח עם ראש הישיבה הרה"ג הרב עמית. בעיצומו של המפגש נשמעה אזעקת 'צבע אדום' והחבורה כולה מיהרה אל המקלט של הישיבה יחד עם התלמידים. בני הישיבה פתחו בקריאת תהילים והאורחים הצטרפו אליהם לתפילה. "זו הייתה חוויה מרגשת", אמר בועז נול, "חשתי בעוצמתה של התפילה בלב ההפגזה שנחתה על העיר. זה בהחלט עשה לנו משהו".

עם תום האזעקה שבה החבורה וביקרה בבית המדרש, שם חזרו בני הישיבה לשקוד על לימודיהם.

"מטרת המפגש", אומר ורדיגר, "הייתה להעביר מסר שהקיום המשותף שלנו בארץ ישראל בשעות קשות אלו הינו מעבר לנקודת מחלוקת. עלינו לתת גבולות ברורים לביטויים של מחלוקת שבין הצדדים. אסור לנו לשכוח לרגע שאנו עם אחד בעל קיום משותף בארץ ישראל".

"באנו לכאן כדי לומר שבשעות כאלה אנו מתעלים מעל המחלוקת ומחזקים את תושבי הדרום, ובתוכם גם את תלמידי ישיבות הדרום שממשיכים בלימודיהם גם בשעות חירום. בימים כאלה המסר שלנו הוא התעלות מעל מחלוקות", הסביר בועז נול.

הסיור המשיך לעבר העיר שדרות שהופגזה ברקטות קסאם. שם נפגשו בחמ"ל העיר עם חיילי פיקוד העורף, ועם ראש העיר דוד בוסקילה, וחיזקו את ידיהם ואת ידי התושבים.

















הפראיירים קרית מלאכי אזעקה עמוד ענן גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד