כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אהב לעזור ולתרום" • החברים בישיבה מספידים

רב"ט יוסף נחמן פרטוק הי"ד בן למשפחה חרדית מעמנואל נהרג מפגיעת פצמ"ר • החברים בישיבה נזכרים בדמותו: "הוא תמיד היה בשמחה, תמיד ביקש לעזור ולתרום"

רב"ט יוסף נחמן פטרוק
רב"ט יוסף נחמן פטרוק

הותר לפרסום: בשעות הצהריים (ג'), סמוך לשעה 14:00 התפוצצה רקטה במועצת אשכול ופגע ישירות במבנה. כתוצאה מהפגיעה נהרג רב"ט יוסף נחמן פרטוק הי"ד בן 18 מעמנואל. 3 חיילים נוספים נפצעו.

יוסף נחמן התחנך במוסדות חינוך חרדים, ובגיל העשרה עזב את הישיבה בירושלים.

עד ראייה אמר כי הנפילה אירעה בעת שהחייל עמד בשטח פתוח מחוץ לחדר ממוגן. מדובר ביישוב שלא מקבל התרעה על ירי פצמ"רים.

אביו של יוסף נחמן קיבל את ההודעה בשעות אחר-הצהריים, אמו שהייתה מחוץ לעיר קיבלה את ההודעה רק בשעה האחרונה. מקורבי המשפחה סיפרו: "הם בהלם גדול, מתקשים לעכל את האבידה, הוא רק רצה לתרום למדינה".

חבריו לישיבת 'אהבת משה' בירושלים ששמעו על הבשורה המרה נזכרו באישיותו המיוחדת: "הוא היה בחור שתמיד אהב להוביל את כל החברים סביבו, תמיד היה קשוב ורצה לעזור לכל אחד", סיפרו.

צמח, חברו שלמד עמו בישיבה סיפר ל'בחדרי חרדים': "מאז ששמעתי על הבשורה הזו, קשה לי להתרכז, אני לא מצליח לעכל. דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני 4 חודשים, זה בחור שאף פעם לא הפסיק לחייך, תמיד היה בשמחה. תמיד רצה לתרום ודיבר עם החברים על החלום שלו להתגייס לצה"ל ולתרום כמה שהוא יכול לטובת עם ישראל".

בשלב מסוים, עזב פטרוק את הישיבה וביום מן הימים הפך לחייל מן המניין. בימים האחרונים התבטא על רצונו להיכנס לרצועת עזה. בדף הפייסבוק שלו רשם, "או שתיכנסו או שתחזירו אותנו לבית. נמאס לנו כבר לחכות". בסטטוס אחר הוא כתב: "חבל על המחבל הראשון שייפול לי לידיים".

ב-11 בנובמבר כתב ללא הסבר מיוחד, "בא לי למות". היום, כאמור הוא נהרג כתוצאה מירי במועצת אשכול.

הלוויתו תיערך מחר בצהריים בעמנואל. המשפחה דורשת הלוויה רגילה ולא צבאית.,
עמוד ענן מועצת אשכול יוסף נחמן פטרוק דרום ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד