ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ירושלים: "עושים הכל כדי שחרדים לא ייבחרו"

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסף דייטש, מתלונן על אי-סדרים במסגרת הבחירות למינהלים הקהילתיים • "יש יחס מפלה והתנהלות בולשביקית, לא נעבור על כך בשתיקה"

בחירות. צילום: ארכיון
בחירות. צילום: ארכיון צילום: יעקב כהן

טענות לאי-סדרים במסגרת הבחירות למנהלים הקהילתיים היום (ג) בירושלים.

בכל שעות היום נהרו אלפי ירושלמים לקלפיות כדי לבחור נציגים ל-14 מינהלים קהילתיים. אך לפי טענות הנציגים החרדים, ישנם אי-סדרים במסגרת הבחירות.

כך למשל בשכונת רמת אשכול מתנהל מאבק בין המועמד החרדי לבין מועמדת חילונית שנציגיה ביקשו לפסול את הנציג מסיבות שונות. החרדים לעומת זאת, מאשימים את החילונים באי סדרים במהלך הבחירות. מצביעים כשרים נפסלו והוערמו קשיים מיותרים על בוחרים חרדים.

סגן ראש העיר, יוסי דייטש סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בשעות האחרונות תיעדו נציגים חרדים אי סדרים בשכונות נוספות.

"יש גורמים העושים הכל כדי להפריע לבחירת נציגים חרדים ולא נעבור על כך בשתיקה", אמר. "לא ייתכן שהציבור החרדי יקבל יחס מפלה, ויסבול מהתנהלות בולשביקית, כדי שלא יהיו רוב לנציגים חרדים".

דייטש וחברי מועצה נוספים התלוננו על כך בפני השופטת.

תוך כך, התגלעו חיכוכים במסגרת הבחירות בשכונת הר-נוף, שם מתנהל מאבק בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי.

לפני מספר ימים חתמו רבני השכונה ובניהם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הרב דוד יוסף, הרב שלמה זעפרני, הרב יצחק מרדכי הכהן רובין ועוד, מכתב תמיכה ברשימה כלל חרדית.

בסוף השבוע חולקה הודעה ללא חתימת רבנים לפיה שמות המשפחות חולקו לשתי קבוצות. משפחות ששמן מתחיל באותיות א' – כ' קיבלו הוראה להצביע ל-5 מתמודדים מסוימים ואילו משפחות ששמן מתחיל באותיות ל'- ת' קיבלו הוראה להצביע ל-5 מתמודדים אחרים.

שמו של צבי ברג, מתמודד חרדי עצמאי שורבב לרשימות הללו. "הוא הציג מצג שווא כאילו הוא מתמודד מוסכם על ידי הרבנים", טוענים מתמודדים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

ברג הגיב לטענות ודוחה אותן מכל וכל. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מגוחך לטעון שיש חשד להטעייה, הרשימות שהופצו על ידינו לא הוחתמו על ידי אף רב בשום צורה, וכפי שיש לכל אדם את הזכות להתמודד, כך גם לנו".
מינהל קהילתי בחירות ירושלים אי סדרים הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד